اخبار داغ

کاهش ۲۷ درصدی تولید گوشت قرمز در استان یزد

کاهش ۲۷ درصدی تولید گوشت قرمز در استان یزد
در زمستان سال 97 نزدیک به یک هزار و 600 تن گوشت قرمز در در کشتارگاه های استان یزد تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 27 درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار کشور، در زمستان 97 بیش از 30 هزار و 300 راس گوسفند و بره در کشتارگاه های استان یزد ذبح شده‌ که تولید 711 هزار و 500 کیلو گوشت گوسفندی را در پی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

در این فصل بیش از 18 هزار بز و بزغانه نیز ذبح و 339 هزار تن گوشت قابل مصرف تولید شده است. همچنین هزار و 224 راس گاو گوساله در این فصل در کشتارگاه های استان ذبح اند که منجر به تولید بیش از 355 تن گوشت قرمز شده است.

,

با توجه به این که گوشت شتر نیز از دیگر گوشت های مورد اقبال مردم استان یزد است؛ در زمستانی که گذشت 702 نفر شتر در کشتارگاه های استان ذبح و 182 تن گوشت شتر تولید شده است و استان یزد بعد از استان سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تولید گوشت شتر را در فصل زمستان 97 داشته است.

,

مجموعاً در زمستان سال 97 نزدیک به یک هزار و 600 تن گوشت قرمز در در کشتارگاه های استان یزد تولید شده است که در این میان گوشت گوسفندی با سهم 45 درصدی از کل وزن گوشت قرمز تولید شده، بیشترین نوعگوشت تولید شده در استان یزد است و پس از آن گوشت گاو و گوساله، بز و بزغاله و شتر به ترتیب با 22 ، 21 و 12 درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

,

بررسی آمارها حاکی از آن است که میزان تولید گوشت قرمز در کشتارگاه های استان یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 27 درصد کاهش داشته است که در این میان میزان تولید گوشت شتر با کاهش 63 درصدی بیشترین کاهش را نسبت به تولید سایر گوشت ها داشته است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل برای گوسفند و بره 13 درصد، برای بز و بزغاله 23 درصد، برای گاو و گوساله  نیز 13 درصد بوده است.

,

ادامه روند کاهش تولید گوشت قرمز در سطح کشور

, ادامه روند کاهش تولید گوشت قرمز در سطح کشور, ادامه روند کاهش تولید گوشت قرمز در سطح کشور,

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در زمستان سال ۱۳۹۷ با عملکرد فصل مشابه سال ۱۳۹۶ نشان‌دهنده کاهش ٢٣درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل برای گوسفند و بره ٣٤ درصد، برای بز و بزغاله ۱٦ درصد، برای گاو و گوساله ۱٥ درصد، برای گاومیش و بچه گاومیش ١٤ درصد، و برای شتر و بچه شتر ٤٩ درصد بوده است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه