اخبار داغ

واکنش نمایندگان استان مرکزی به تصمیم دولت برای کاهش تعهدات برجامی؛

گام متقابل ایران نشان از تصمیم مقتدرانه کشور دارد/حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی

گام متقابل ایران نشان از تصمیم مقتدرانه کشور دارد/حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی
نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از تصمیم دولت برای کاهش تعهدات برجامی اعلام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت و در سخنان مهمی خبر کاهش تعهدات ایران در برجام طبق مفاد این توافق را اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی نسبت به این تصمیم دولت برای کاهش تعهدات برجامی در مقابل بدعهدی اروپا واکنش‌های متعددی در حمایت از این تصمیم دیرهنگام دولت داشتند و راهبردی که توسط رئیس‌جمهور اعلام شد راهبرد جدید نظام جمهوری اسلامی است که همه ارکان نظام و همه ملت یکپارچه از آن پشتیبانی می‌کنند تا دولت بتواند بااقتدار این مسیر را ادامه دهد.

در ادامه مصاحبه برخی از نمایندگان استان را در این خصوص ملاحظه می‌فرمایید.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

گام متقابل ایران نشان از تصمیم مقتدرانه کشور برای منافع خود دارد/ اتحاد و انسجام ملی نیاز شرایط فعلی

محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با دیار آفتاب؛  در خصوص اقدام متقابل ایران در قبال بدعهدی طرف‌های برجامی گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها  با یک سیاست و فشار حداکثری می‌خواستند جمهوری اسلامی را به تسلیم بکشانند و از طرفی اروپایی‌ها هم قادر نبودند که به وظایف و تکالیفی که بر عهده داشتند عمل کنند منافع جمهوری اسلامی تهدید و نادیده گرفته  و به ملت و کشور ما آسیب وارد می‌شد.

رضایی افزود: راهبردی که امروز توسط رئیس‌جمهور اعلام شد راهبرد جدید نظام جمهوری اسلامی است که همه ارکان نظام و همه ملت یکپارچه از آن پشتیبانی می‌کنند تا دولت بتواند بااقتدار همان‌طور که پیام مقتدرانه‌ای ابلاغ کرد و راه روشنی را برای همه دنیا ترسیم کرد که جمهوری اسلامی چه مسیری را می‌خواهد طی کند، این مسیر را ادامه دهد.

وی عنوان کرد:  اینکه کشور در گام اول و در گام‌های بعدی چه اقدامی در برنامه دارد درواقع نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی قادر است منافع خودش را و آنچه را که برای تأمین منافع خودش مصلحت می‌بیند را مقتدرانه تصمیم بگیرد و به‌پیش ببرد و هیچ عاملی نمی‌تواند برای تحقق اهداف و منافع خودش بازدارنده باشد.

نماینده مردم خمین ضمن بیان اینکه امروز روز بسیار خوب و به‌یادماندنی و تاریخی‌ای برای ملت و کشور و دولت جمهوری اسلامی است اظهار کرد: در این مقطع از زمان همه باید یک نکته را مدنظر قرار دهند و آن نیاز اساسی کشور به یک اتحاد مثال‌زدنی و یک وفاق ملی و یک انسجام کامل بین ارکان کشور،  همه جناح‌ها و یکایک آحاد ملت است تا آنچه را که دشمن فکر می‌کرد با ایجاد تشتت و اختلاف در درون کشور بتواند به اهدافش برسد ناکام بگذارد و در همه جهات دشمن را به شکست کامل بکشاند.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله همه این تکلیف الهی را به نحو احسن انجام دهند و همه ملت، پشت سر دولت حمایت گر  باشند تا سر افرازانه این قدم‌ها برداشته شود و آمریکا با این دولت نادان و استثنایی و عجیب خودش بداند که این اقدامات به دردش نمی‌خورد.

رضایی بیان کرد: دولت‌های اروپایی مدام پیغام می‌دهند، در گفتار همراهی می‌کنند ولی در عمل  نمی‌توانند و آن توان لازم را در برابر آمریکا ندارند و شفاف‌تر این است که پشت پرده با آمریکایی‌ها هماهنگ هستند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست آن‌ها این است که جمهوری اسلامی فرصت دهد که این فرصت برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است و اگر نتوانستند ظرف ۶۰ روز منافع کامل جمهوری اسلامی را تأمین کنند اهداف محقق شده است و اگر نتوانستند، جمهوری اسلامی گام‌های بعدی خودش را پله‌پله برمی‌دارد و آنچه را که بیان شد محقق می‌کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی/اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از تصمیم شورای عالی امنیت ملی، با تصویب قانون دولت را مکلف به انجام اقدامات متقابل در حوزه برجام کرده است.

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اقدام اخیر ایران در رابطه با برجام گفت: رفتاری که جمهوری اسلامی ایران تا به امروز در رابطه با توافقنامه برجام انجام داد، نشانه صداقت در ایفای تعهداتش بود.

اروپا تا به حال نتوانسته از آزمایش برجام سربلند بیرون بیاید

مقدسی با اشاره به اینکه اقدامات ترامپ بار دیگر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا را نشان داد، افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، انتظار این بود که طرف‌های اروپایی جبران بدعهدی آمریکا را انجام دهند و مستقل از آمریکا نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کنند ولی متأسفانه تابه‌حال نتوانستند از این آزمایش سربلند بیرون بیایند.

مقدسی بابیان اینکه جمهوری اسلامی تا به امروز تعهدات خود را در حوزه برجام به‌صورت یک‌طرفه انجام داده است، عنوان کرد: دراین‌بین طرف‌های اروپایی علی‌رغم وعده‌های مکرر خود هیچ اقدام عملی انجام نداده‌اند و همین امر باعث شد تا مقامات ایران بر اساس مفاد برجام به این جمع‌بندی برسند که نسبت به کاهش تعهدات خود گام بردارند.

کاهش تعهدات برجامی ایران تصمیمی منطقی و عاقلانه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصمیم ایران جهت کاهش تعهدات برجامی را تصمیمی منطقی و عاقلانه خواند و اضافه کرد: با توجه به گذشت زمان و افزایش فشارها از سوی ایالات‌متحده آمریکا، اروپا باید نسبت به جدا کردن حساب خود از آمریکا اقدام کرده و این را در عمل نشان دهد.

وی ادامه داد: اگر اروپا اقدامی در این خصوص انجام ندهد، ایران بر اساس بندهای پیش‌بینی‌شده در توافق هسته‌ای، راهی جز کاهش بیشتر تعهدات خود ندارد چراکه زمانی که یک‌طرف توافق به تعهدات خود پایبند نباشد ازنظر حقوقی تعهدی برای طرف دیگر باقی نمی‌ماند.

اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست

مقدسی افزود: جمهوری اسلامی ایران تابه‌حال صبر کرده ولی امروز زمان آن رسیده که کشورهای ۴+۱ جبران مافات کنند. البته باید این نکته را یادآور شد که اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا در خصوص ایران قابل‌پذیرش نبوده و طرف اروپایی باید جهت نشان دادن حسن نیت خود دست از وعده‌ووعید کشیده و اقدامات عملی انجام دهد.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان بیان کرد: اروپا و دو کشور دیگر توافقنامه برجام، باید با اقدامات عملی و رفتارهای صادقانه خود زمینه را برای فروش نفت، خرید کالا و مبادلات بانکی فراهم کنند و حساب خود را از آمریکا جدا کنند چراکه در غیر این صورت جمهوری اسلامی اقدامات لازم را در راستای مصوبات داخلی و قوانین پیش‌بینی‌شده انجام می‌دهد.

حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از تصمیم شورای عالی امنیت ملی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: اقدام دولت در راستای قانون و مفاد برجام است. همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون اقدام متقابل، دولت را مکلف به انجام اقدامات متقابل در حوزه برجام کرده است.

مقدسی خاطرنشان کرد: رفتار طرف اروپایی که صرفاً به وعده‌های بدون عمل خلاصه می‌شود زمینه را برای توافقات بعدی با سایر کشورها از بین می‌برد؛ لذا امیدواریم طرف‌های دیگر برجام به‌خصوص اروپایی‌ها از آزمایش به وجود آمده سربلند بیرون آمده تا سایر توافقنامه‌های بین‌المللی از اعتبار لازم برخوردار باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:

اقدام متقابل ایران در برابر طرف‌های برجامی قدمی روبه ‌جلو است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه اقدام متقابل ایران در قبال نقص عهد طرف‌های برجامی قابل‌ستایش است بیان کرد: هرچند این اقدام دیرهنگام بود ولی به هر نحو قدمی روبه‌جلوست.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اقدام متقابل ایران در خصوص نقص عهد دیگر طرف‌های برجام گفت: آمریکایی‌ها برجام را نقص و اروپایی‌ها هم عملاً برجام را نقص کردند و به هر نحو وقتی برجام نقص شد باید در چارچوب قانون اقدام متقابل عمل می‌شد.

سلیمی اقدام متقابل ایران در برابر تحرکات طرف‌های برجامی را قدمی روبه‌جلو دانست و عنوان کرد: این گام که آقای روحانی اعلام کردند و توسط شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری شده بود دیرهنگام بود و باید از همان روز اولی که آمریکایی‌ها بیرون آمدن این اقدام را انجام می‌دادیم که آن‌ها پشیمان شوند و دائم زیاده‌خواهی نکنند.

وی افزود: امیدواریم ۶۰ روز اعلام‌شده شبیه چند هفته نشود و یک سال طول بکشد. توقع این است که رأس موعدی که شورای امنیت ملی و آقای رئیس‌جمهور اعلام کردند اقدامات لازم صورت گیرد و  دقیق به آن توجه شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه این اقدام قابل‌ستایش است بیان کرد: هرچند دیرهنگام است و هرچند دلیلی وجود ندارد که سایر امور را به پله اول برنگردانیم ولی به هر نحو قدمی روبه‌جلوست.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که برجام نقص شده و وقتی کل توافق نقص شد ما باید همه اقدامات خود را بر اساس همین سند برجام انجام دهیم و خود برجام همین را به ما اجازه داده است که وقتی نقصی اتفاق افتاد همه اقدامات متوقف‌شده را باید از سر بگیریم؛ یعنی ازسرگیری اورانیوم ۲۰ درصد، رآکتور اراک می‌توانست همین امروز انجام شود.

سلیمی با اشاره به اینکه تابه‌حال در حالت انفعال بودیم و فقط نشسته و مشت می‌خوردیم اظهار کرد: به هر نحو این اقدام یعنی اینکه ما از گوشه رینگ بلند شدیم و امیدواریم که در اقدامات بعدی دفاع جدی از خود را در دستور کار داشته باشیم و انشاء الله از این حالت انفعال که شروع خروج از آن کردیم با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی در خصوص اقدامات آمریکایی‌ها تصریح کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند که اگر در مقابل یک‌قدم آن‌ها عقب‌نشینی کنید ده‌ها قدم جلوتر می‌آیند. اروپایی‌ها هم که از خود اختیاری نداشته و ندارند و فقط حرف درمانی کردند. صحبت آقای ظریف این بود که این‌ها عملاً به تعهداتشان عمل نکردند و آقای روحانی نیز امروز در صحبت‌هایشان به این مسئله اشاره کردند که اروپا فقط حرف زده و هیچ اقدامی نکرده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آن‌ها فقط حرف زدند و اقدامی نکردند چرا ما چند سال تعهدات یک‌جانبه انجام دادیم. این‌یک سؤال جدی است که نشان می‌دهد در برجام هم دقت لازم نشد و در برجام می‌بایست ما تعهدات را گام‌به‌گام انجام می‌دادیم و یک امتیاز داده و یک امتیاز می‌گرفتیم که این نتیجه برد- برد می‌شد اما در حال حاضر ما فقط تعهدات را انجام دادیم و آن‌ها فقط حرف زدند.

وی ضمن بیان اینکه اروپایی‌ها خوب می‌دانند که در این اقدامات جدی هستیم خاطرنشان کرد:  امیدواریم که در کشور عده‌ای دوباره دچار توهم نشوند. زمانی خیال می‌کردند بین اروپا و آمریکا تفاوت است. زمانی نیز خیال می‌کنند که بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان تفاوت وجود دارد و در حال حاضر خیال می‌کنند بین تیم حاکم اختلاف انداخته‌اند که این‌ها توهمی بیش نیست و نباید دوباره ملت را اسیر این مسئله کنند و زمان را از دست دهند.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس:

کاهش تعهدات برجامی پاسخ روشن ایران به اقدامات ظالمانه آمریکا است

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع ایران در کاهش تعهدات برجامی پاسخ روشنی به اقدامات ظالمانه آمریکا و کشورهای اروپایی بود.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛  اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در مورد کاهش تعهدات برجامی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: این مواضع که در سالروز خروج آمریکا از برجام توسط رئیس‌جمهور بیان شد گرچه مواضع مثبت و خوبی است ولی بسیار دیرهنگام اتخاذ شد.

موضع خوب اما دیرهنگام ایران در رابطه با برجام

وی افزود: با خلف وعده ایالات‌متحده آمریکا نسبت به برجام و خروج از آن و اقدامات بدون نتیجه‌ای که طرف‌های اروپایی انجام دادند و هیچ خاصیت و نتیجه‌ای برای ما نداشت، این پاسخ متقابل هرچند با تأخیر ولی بالاخره از سوی مسئولین ایران اتخاذ شد.

عبرت از اعتماد به استکبار نتیجه مذاکرات برجامی

کریمی بابیان اینکه انجام این مذاکرات جز فرصت سوزی نتیجه خاصی برای کشور نداشت، عنوان کرد: اما یکی از نتایج مثبت این مذاکرات را می‌توان عبرتی دانست که در موارد مشابه نسبت به دشمنان، استکبار، آمریکا و اروپایی‌ها اعتماد نکرده و فرصت‌های کشور را نسوزانیم و ازاین‌پس باتجربه به‌دست‌آمده از موضع قدرت و عزت با غرب مذاکره کرده و اقتدار کشور را حفظ کنیم.

اقدامات ایران جامع نیست ولی برای شروع مناسب است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان نظر خود در مورد موضع‌گیری رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: اقدامات بیان‌شده بخشی از تعهدات هسته‌ای ایران بود که لغو شد و اقدامات جامع، کامل و مؤثری محسوب نمی‌شود ولی برای شروع می‌تواند مناسب ارزیابی شود و درواقع پاسخ روشن و صریح ایران به اقدامات ظالمانه آمریکا است.

انتهای پیام/

,

نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی نسبت به این تصمیم دولت برای کاهش تعهدات برجامی در مقابل بدعهدی اروپا واکنش‌های متعددی در حمایت از این تصمیم دیرهنگام دولت داشتند و راهبردی که توسط رئیس‌جمهور اعلام شد راهبرد جدید نظام جمهوری اسلامی است که همه ارکان نظام و همه ملت یکپارچه از آن پشتیبانی می‌کنند تا دولت بتواند بااقتدار این مسیر را ادامه دهد.

,

در ادامه مصاحبه برخی از نمایندگان استان را در این خصوص ملاحظه می‌فرمایید.

,

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

,  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:,

گام متقابل ایران نشان از تصمیم مقتدرانه کشور برای منافع خود دارد/ اتحاد و انسجام ملی نیاز شرایط فعلی

, گام متقابل ایران نشان از تصمیم مقتدرانه کشور برای منافع خود دارد/ اتحاد و انسجام ملی نیاز شرایط فعلی, گام متقابل ایران نشان از تصمیم مقتدرانه کشور برای منافع خود دارد/ اتحاد و انسجام ملی نیاز شرایط فعلی,

محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با دیار آفتاب؛  در خصوص اقدام متقابل ایران در قبال بدعهدی طرف‌های برجامی گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها  با یک سیاست و فشار حداکثری می‌خواستند جمهوری اسلامی را به تسلیم بکشانند و از طرفی اروپایی‌ها هم قادر نبودند که به وظایف و تکالیفی که بر عهده داشتند عمل کنند منافع جمهوری اسلامی تهدید و نادیده گرفته  و به ملت و کشور ما آسیب وارد می‌شد.

,

رضایی افزود: راهبردی که امروز توسط رئیس‌جمهور اعلام شد راهبرد جدید نظام جمهوری اسلامی است که همه ارکان نظام و همه ملت یکپارچه از آن پشتیبانی می‌کنند تا دولت بتواند بااقتدار همان‌طور که پیام مقتدرانه‌ای ابلاغ کرد و راه روشنی را برای همه دنیا ترسیم کرد که جمهوری اسلامی چه مسیری را می‌خواهد طی کند، این مسیر را ادامه دهد.

,

وی عنوان کرد:  اینکه کشور در گام اول و در گام‌های بعدی چه اقدامی در برنامه دارد درواقع نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی قادر است منافع خودش را و آنچه را که برای تأمین منافع خودش مصلحت می‌بیند را مقتدرانه تصمیم بگیرد و به‌پیش ببرد و هیچ عاملی نمی‌تواند برای تحقق اهداف و منافع خودش بازدارنده باشد.

,

نماینده مردم خمین ضمن بیان اینکه امروز روز بسیار خوب و به‌یادماندنی و تاریخی‌ای برای ملت و کشور و دولت جمهوری اسلامی است اظهار کرد: در این مقطع از زمان همه باید یک نکته را مدنظر قرار دهند و آن نیاز اساسی کشور به یک اتحاد مثال‌زدنی و یک وفاق ملی و یک انسجام کامل بین ارکان کشور،  همه جناح‌ها و یکایک آحاد ملت است تا آنچه را که دشمن فکر می‌کرد با ایجاد تشتت و اختلاف در درون کشور بتواند به اهدافش برسد ناکام بگذارد و در همه جهات دشمن را به شکست کامل بکشاند.

,

وی ادامه داد: ان‌شاءالله همه این تکلیف الهی را به نحو احسن انجام دهند و همه ملت، پشت سر دولت حمایت گر  باشند تا سر افرازانه این قدم‌ها برداشته شود و آمریکا با این دولت نادان و استثنایی و عجیب خودش بداند که این اقدامات به دردش نمی‌خورد.

,

رضایی بیان کرد: دولت‌های اروپایی مدام پیغام می‌دهند، در گفتار همراهی می‌کنند ولی در عمل  نمی‌توانند و آن توان لازم را در برابر آمریکا ندارند و شفاف‌تر این است که پشت پرده با آمریکایی‌ها هماهنگ هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: درخواست آن‌ها این است که جمهوری اسلامی فرصت دهد که این فرصت برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است و اگر نتوانستند ظرف ۶۰ روز منافع کامل جمهوری اسلامی را تأمین کنند اهداف محقق شده است و اگر نتوانستند، جمهوری اسلامی گام‌های بعدی خودش را پله‌پله برمی‌دارد و آنچه را که بیان شد محقق می‌کند.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

, نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:,

حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی/اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست

, حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی/اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست, حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی/اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از تصمیم شورای عالی امنیت ملی، با تصویب قانون دولت را مکلف به انجام اقدامات متقابل در حوزه برجام کرده است.

,

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اقدام اخیر ایران در رابطه با برجام گفت: رفتاری که جمهوری اسلامی ایران تا به امروز در رابطه با توافقنامه برجام انجام داد، نشانه صداقت در ایفای تعهداتش بود.

,

اروپا تا به حال نتوانسته از آزمایش برجام سربلند بیرون بیاید

, اروپا تا به حال نتوانسته از آزمایش برجام سربلند بیرون بیاید, اروپا تا به حال نتوانسته از آزمایش برجام سربلند بیرون بیاید,

مقدسی با اشاره به اینکه اقدامات ترامپ بار دیگر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا را نشان داد، افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، انتظار این بود که طرف‌های اروپایی جبران بدعهدی آمریکا را انجام دهند و مستقل از آمریکا نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کنند ولی متأسفانه تابه‌حال نتوانستند از این آزمایش سربلند بیرون بیایند.

,

مقدسی بابیان اینکه جمهوری اسلامی تا به امروز تعهدات خود را در حوزه برجام به‌صورت یک‌طرفه انجام داده است، عنوان کرد: دراین‌بین طرف‌های اروپایی علی‌رغم وعده‌های مکرر خود هیچ اقدام عملی انجام نداده‌اند و همین امر باعث شد تا مقامات ایران بر اساس مفاد برجام به این جمع‌بندی برسند که نسبت به کاهش تعهدات خود گام بردارند.

,

کاهش تعهدات برجامی ایران تصمیمی منطقی و عاقلانه است

, کاهش تعهدات برجامی ایران تصمیمی منطقی و عاقلانه است, کاهش تعهدات برجامی ایران تصمیمی منطقی و عاقلانه است,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصمیم ایران جهت کاهش تعهدات برجامی را تصمیمی منطقی و عاقلانه خواند و اضافه کرد: با توجه به گذشت زمان و افزایش فشارها از سوی ایالات‌متحده آمریکا، اروپا باید نسبت به جدا کردن حساب خود از آمریکا اقدام کرده و این را در عمل نشان دهد.

,

وی ادامه داد: اگر اروپا اقدامی در این خصوص انجام ندهد، ایران بر اساس بندهای پیش‌بینی‌شده در توافق هسته‌ای، راهی جز کاهش بیشتر تعهدات خود ندارد چراکه زمانی که یک‌طرف توافق به تعهدات خود پایبند نباشد ازنظر حقوقی تعهدی برای طرف دیگر باقی نمی‌ماند.

,

اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست

, اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست, اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست,

مقدسی افزود: جمهوری اسلامی ایران تابه‌حال صبر کرده ولی امروز زمان آن رسیده که کشورهای ۴+۱ جبران مافات کنند. البته باید این نکته را یادآور شد که اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا در خصوص ایران قابل‌پذیرش نبوده و طرف اروپایی باید جهت نشان دادن حسن نیت خود دست از وعده‌ووعید کشیده و اقدامات عملی انجام دهد.

,

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان بیان کرد: اروپا و دو کشور دیگر توافقنامه برجام، باید با اقدامات عملی و رفتارهای صادقانه خود زمینه را برای فروش نفت، خرید کالا و مبادلات بانکی فراهم کنند و حساب خود را از آمریکا جدا کنند چراکه در غیر این صورت جمهوری اسلامی اقدامات لازم را در راستای مصوبات داخلی و قوانین پیش‌بینی‌شده انجام می‌دهد.

,

حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی

, حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی, حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی,

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از تصمیم شورای عالی امنیت ملی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: اقدام دولت در راستای قانون و مفاد برجام است. همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون اقدام متقابل، دولت را مکلف به انجام اقدامات متقابل در حوزه برجام کرده است.

,

مقدسی خاطرنشان کرد: رفتار طرف اروپایی که صرفاً به وعده‌های بدون عمل خلاصه می‌شود زمینه را برای توافقات بعدی با سایر کشورها از بین می‌برد؛ لذا امیدواریم طرف‌های دیگر برجام به‌خصوص اروپایی‌ها از آزمایش به وجود آمده سربلند بیرون آمده تا سایر توافقنامه‌های بین‌المللی از اعتبار لازم برخوردار باشد.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:

, نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:,

اقدام متقابل ایران در برابر طرف‌های برجامی قدمی روبه ‌جلو است

, اقدام متقابل ایران در برابر طرف‌های برجامی قدمی روبه ‌جلو است, اقدام متقابل ایران در برابر طرف‌های برجامی قدمی روبه ‌جلو است,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه اقدام متقابل ایران در قبال نقص عهد طرف‌های برجامی قابل‌ستایش است بیان کرد: هرچند این اقدام دیرهنگام بود ولی به هر نحو قدمی روبه‌جلوست.

,

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اقدام متقابل ایران در خصوص نقص عهد دیگر طرف‌های برجام گفت: آمریکایی‌ها برجام را نقص و اروپایی‌ها هم عملاً برجام را نقص کردند و به هر نحو وقتی برجام نقص شد باید در چارچوب قانون اقدام متقابل عمل می‌شد.

,

سلیمی اقدام متقابل ایران در برابر تحرکات طرف‌های برجامی را قدمی روبه‌جلو دانست و عنوان کرد: این گام که آقای روحانی اعلام کردند و توسط شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری شده بود دیرهنگام بود و باید از همان روز اولی که آمریکایی‌ها بیرون آمدن این اقدام را انجام می‌دادیم که آن‌ها پشیمان شوند و دائم زیاده‌خواهی نکنند.

,

وی افزود: امیدواریم ۶۰ روز اعلام‌شده شبیه چند هفته نشود و یک سال طول بکشد. توقع این است که رأس موعدی که شورای امنیت ملی و آقای رئیس‌جمهور اعلام کردند اقدامات لازم صورت گیرد و  دقیق به آن توجه شود.

,

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه این اقدام قابل‌ستایش است بیان کرد: هرچند دیرهنگام است و هرچند دلیلی وجود ندارد که سایر امور را به پله اول برنگردانیم ولی به هر نحو قدمی روبه‌جلوست.

,

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که برجام نقص شده و وقتی کل توافق نقص شد ما باید همه اقدامات خود را بر اساس همین سند برجام انجام دهیم و خود برجام همین را به ما اجازه داده است که وقتی نقصی اتفاق افتاد همه اقدامات متوقف‌شده را باید از سر بگیریم؛ یعنی ازسرگیری اورانیوم ۲۰ درصد، رآکتور اراک می‌توانست همین امروز انجام شود.

,

سلیمی با اشاره به اینکه تابه‌حال در حالت انفعال بودیم و فقط نشسته و مشت می‌خوردیم اظهار کرد: به هر نحو این اقدام یعنی اینکه ما از گوشه رینگ بلند شدیم و امیدواریم که در اقدامات بعدی دفاع جدی از خود را در دستور کار داشته باشیم و انشاء الله از این حالت انفعال که شروع خروج از آن کردیم با سرعت بیشتری صورت گیرد.

,

وی در خصوص اقدامات آمریکایی‌ها تصریح کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند که اگر در مقابل یک‌قدم آن‌ها عقب‌نشینی کنید ده‌ها قدم جلوتر می‌آیند. اروپایی‌ها هم که از خود اختیاری نداشته و ندارند و فقط حرف درمانی کردند. صحبت آقای ظریف این بود که این‌ها عملاً به تعهداتشان عمل نکردند و آقای روحانی نیز امروز در صحبت‌هایشان به این مسئله اشاره کردند که اروپا فقط حرف زده و هیچ اقدامی نکرده است.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آن‌ها فقط حرف زدند و اقدامی نکردند چرا ما چند سال تعهدات یک‌جانبه انجام دادیم. این‌یک سؤال جدی است که نشان می‌دهد در برجام هم دقت لازم نشد و در برجام می‌بایست ما تعهدات را گام‌به‌گام انجام می‌دادیم و یک امتیاز داده و یک امتیاز می‌گرفتیم که این نتیجه برد- برد می‌شد اما در حال حاضر ما فقط تعهدات را انجام دادیم و آن‌ها فقط حرف زدند.

,

وی ضمن بیان اینکه اروپایی‌ها خوب می‌دانند که در این اقدامات جدی هستیم خاطرنشان کرد:  امیدواریم که در کشور عده‌ای دوباره دچار توهم نشوند. زمانی خیال می‌کردند بین اروپا و آمریکا تفاوت است. زمانی نیز خیال می‌کنند که بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان تفاوت وجود دارد و در حال حاضر خیال می‌کنند بین تیم حاکم اختلاف انداخته‌اند که این‌ها توهمی بیش نیست و نباید دوباره ملت را اسیر این مسئله کنند و زمان را از دست دهند.

,

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس:

, نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس:,

کاهش تعهدات برجامی پاسخ روشن ایران به اقدامات ظالمانه آمریکا است

, کاهش تعهدات برجامی پاسخ روشن ایران به اقدامات ظالمانه آمریکا است, کاهش تعهدات برجامی پاسخ روشن ایران به اقدامات ظالمانه آمریکا است,

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع ایران در کاهش تعهدات برجامی پاسخ روشنی به اقدامات ظالمانه آمریکا و کشورهای اروپایی بود.

,

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛  اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در مورد کاهش تعهدات برجامی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: این مواضع که در سالروز خروج آمریکا از برجام توسط رئیس‌جمهور بیان شد گرچه مواضع مثبت و خوبی است ولی بسیار دیرهنگام اتخاذ شد.

,

موضع خوب اما دیرهنگام ایران در رابطه با برجام

, موضع خوب اما دیرهنگام ایران در رابطه با برجام, موضع خوب اما دیرهنگام ایران در رابطه با برجام,

وی افزود: با خلف وعده ایالات‌متحده آمریکا نسبت به برجام و خروج از آن و اقدامات بدون نتیجه‌ای که طرف‌های اروپایی انجام دادند و هیچ خاصیت و نتیجه‌ای برای ما نداشت، این پاسخ متقابل هرچند با تأخیر ولی بالاخره از سوی مسئولین ایران اتخاذ شد.

,

عبرت از اعتماد به استکبار نتیجه مذاکرات برجامی

, عبرت از اعتماد به استکبار نتیجه مذاکرات برجامی, عبرت از اعتماد به استکبار نتیجه مذاکرات برجامی,

کریمی بابیان اینکه انجام این مذاکرات جز فرصت سوزی نتیجه خاصی برای کشور نداشت، عنوان کرد: اما یکی از نتایج مثبت این مذاکرات را می‌توان عبرتی دانست که در موارد مشابه نسبت به دشمنان، استکبار، آمریکا و اروپایی‌ها اعتماد نکرده و فرصت‌های کشور را نسوزانیم و ازاین‌پس باتجربه به‌دست‌آمده از موضع قدرت و عزت با غرب مذاکره کرده و اقتدار کشور را حفظ کنیم.

,

اقدامات ایران جامع نیست ولی برای شروع مناسب است

, اقدامات ایران جامع نیست ولی برای شروع مناسب است, اقدامات ایران جامع نیست ولی برای شروع مناسب است,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان نظر خود در مورد موضع‌گیری رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: اقدامات بیان‌شده بخشی از تعهدات هسته‌ای ایران بود که لغو شد و اقدامات جامع، کامل و مؤثری محسوب نمی‌شود ولی برای شروع می‌تواند مناسب ارزیابی شود و درواقع پاسخ روشن و صریح ایران به اقدامات ظالمانه آمریکا است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه