اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی در شهرستان لردگان:

اقدام اخیر دولت، تلنگری به کشورهای اروپایی و 1+5 بود

اقدام اخیر دولت، تلنگری به کشورهای اروپایی و 1+5 بود
کارشناس مسائل سیاسی در شهرستان لردگان گفت: بی شک مواضح دولت جمهوری اسلامی ایران در اقدام عملی به بدعهدی های دولت‌های مذاکره‌کننده یا همان 1+5 هر چند دیر ولی قابل تقدیر و ستودنی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی کارشناس مسائل سیاسی در شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: بی شک مواضح دولت جمهوری اسلامی ایران در اقدام عملی به بدعهدی های دولت‌های مذاکره‌کننده یا همان 1+5 هر چند دیر ولی قابل تقدیر و ستودنی است؛ یک نکته قابل حائز اهمیت است آن اینکه مقام معظم رهبری در اثنا مذاکرات مدام تذکرات و هشدارهای لازم مبنی بر بی اعتماد بودن حرف های مذاکره کننده چه آمریکا و چه اروپا را داده بود و این موضوع در همه اذهان ملت شریف ایران قطعاً به یادگار و به آرشیو مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین,

 
حسینی گفت: برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک معاهده بین المللی و عهدنامه های جامعه میان کشورهای 1+5 با ایران در خصوص برنامه هسته ای بوده است که در این معاهده بر اساس تعاملات فی مابین بعضاً مصالح طرفینی مقررات و مصوباتی حاصل و منعقد گردید.

وی گفت: با گذشت و امضای آن کشور ایران اسلامی با تعهداتی که می بایست اقدام نماید شروع به اجرای بندهای آن تفاهم‌ نمود به امید اینکه طرف های برجام نیز اقدام عملی را آغاز نمایند. و این موضوع همانگونه که به یاد داریم در تبلیغات ریاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لغو و همه تحریم‌ها و گشایش به فروش نفت و ال سی های بانکی و ... مشهود و موجود بوده است .

این کارشناس سیاسی بیان داشت: با روی کار آمدن دولت زیاده خواه ترامپ در ایالات متحده آمریکا به بهانه جویی ها و فشارها بر روی ایران مبنی بر تعهدات به امتیازهای بیشتر خارج از برجام از ایران آغاز و نقض اولیه یک معاهده بین المللی شروع شد اینجا بود که حافظه دولتمردان از آرشیو خود فرمایشات مقام معظم رهبری را مبنی بر بی اعتمادی بودن دولت آمریکا را مرور کرد ولی تنها اثر بخش نبود.

وی تصریح کرد: باخروج آمریکا از برجام مجدداً دولت ما در رسانه‌ها و اذهان این چنین القا نمود که برجام معاهده چند کشوری است و با خروج یک کشور از آن همچنان پایبند به آن خواهیم بود و از طرف های دیگر معاهده که عمدتا اروپایی ها هستند خواست اجرای تعهدات خود را سرعت و جامعه عمل بپوشاند که آن هم با گذشت حدود سه سال از توافق هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته است.

حسینی گفت: ظرفیت جامعه امروزی ما دوران ها و مشکلات متعددی بیشماری را پشت سر گذاشته است دورانی که از در آن جنگ، ترور، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی توأمان بوده است و خم به ابرو نیاورده ایم حال در این رهگذر ملت قهرمان بارها پشتیبان نظام و دولت های خود بوده است و در این عرصه نیز با فرصتی که به کشورهای عضو اروپایی برجلم داده بود یک خواسته و یک هدف را دنبال می کند و آن این که دولت محترم می بایست با حفظ اقتدار حقوق حقه این ملت را به خوبی استیفاء نماید و به امضا کنندگان برجام بفهماند یک معاهده می‌بایست برای همه طرف‌های درگیر منفعت داشته باشد نه اینکه آنها منتفع و ایران عزیز متضرر باشد.

وی گفت: اقدام اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران هر چند دیر شد ولی می‌توان تلنگری جدی به کشورهای اروپایی و طرفهای معاهده باشد که بفهمند اینجا ایران است، ایرانی که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جان داده ولی خاک ندارده، تن داده ولی وطن نداده پس آن ها می بایست از این فرصت طلایی به دست آمده نهایت استفاده را برده و استیفای حقوق ملت ایران را در دستور کار خود قرار دهند .
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه