اخبار داغ

در کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی خراسان جنوبی مطرح شد؛

محرومیت و توسعه‌نیافتگی برازنده مردم خراسان جنوبی نیست/ توسعه روستای علی‌آباد و مشکلات مطرح‌شده

محرومیت و توسعه‌نیافتگی برازنده مردم خراسان جنوبی نیست/ توسعه روستای علی‌آباد و مشکلات مطرح‌شده
توسعه روستای علی‌آباد از مواردی بود که در کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی خراسان جنوبی مطرح شد اما برخی از حاضران مشکلاتی را در این خصوص مطرح کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.,

 

,

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه گفت: برنامه‌های 5 ساله و 25 ساله توسط 7 دستگاه اعلام شده است و نظر استاندار بر برنامه‌های کوتاه‌مدت است.

,

 

,

وی با بیان این‌که در سال 1397 تقریبا هر ماه یک جلسه کارگروه داشتیم و طرح‌ها بروز است افزود: 10 جلسه با 103 مصوبه که 85 درصد مصوبات تأیید شده و 16 جلسه کمیته‌های فنی با 285 مصوبه که 77 درصد مصوبات تأیید شده در سال 1397 برگزار شده است.

, 10,

 

,

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: در جلسه امروز 11 دستور کار داریم.

,

 

,

محرومیت و توسعه‌نیافتگی برازنده مردم خراسان جنوبی نیست

, محرومیت و توسعه‌نیافتگی برازنده مردم خراسان جنوبی نیست, محرومیت و توسعه‌نیافتگی برازنده مردم خراسان جنوبی نیست,

سید کمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: خراسان جنوبی استانی غنی و مقدس است و محرومیت و توسعه‌نیافتگی برازنده مردم خراسان جنوبی نیست.

,

 

,

وی افزود: باید واقع‌بینانه مسائل را رصد کنیم تا بدانیم مشکل کجاست و برای درمان مشکلات آستین بالا بزنیم و برای کسی منت نگذاریم چراکه کار ما برای خودمان و نسل آینده است.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در توسعه‌نیافتگی استان چه کسی مقصر است؟ جز خودمان؟ خودمان باید کار کنیم.

,

 

,

سخت‌تر از شرایط فعلی را پشت سر گذاشتیم

, سخت‌تر از شرایط فعلی را پشت سر گذاشتیم, سخت‌تر از شرایط فعلی را پشت سر گذاشتیم,

میرجعفریان افزود: مشکلات مالی، وقفه‌ای در کار ما ایجاد نخواهد کرد چراکه سخت‌تر از شرایط فعلی را پشت سر گذاشتیم.

,

 

,

وی اظهار کر: در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دنیا ایستادیم و از ارزش‌های خودمان دفاع کردیم.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن امروز با جنگ اقتصادی می‌خواهد ما را از صحنه بیرون کند و شرایط امروز نمی‌تواند سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس باشد.

,

 

,

میرجعفریان افزود: اکنون از مشکلات اقتصادی با عزم جدی مسئولان، بسیار بهتر از زمان جنگ عبور خواهیم کرد و باید با روحیه جهادی وارد صحنه شویم تا بر مشکلات فائق آییم.

,

 

,

وی تأکید کرد: مشکلات را بزرگ نکنیم، از مشکلات نترسیم، ظرفیت‌ها را بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

,

 

,

خراسان جنوبی استانی موفق در خصوص مرزنشینان

, خراسان جنوبی استانی موفق در خصوص مرزنشینان, خراسان جنوبی استانی موفق در خصوص مرزنشینان,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ای که استاندار در خصوص مرزنشینان انجام داد باعث شد خراسان جنوبی یکی از استان‌های موفق در این حوزه باشد.

,

 

,

میرجعفریان افزود: در مدت‌کوتاه ظرفیت صادرات چهارونیم برابر شده و درآمد روستائیان مرزی بهتر شده است.

,

 

,

وی با بیان این‌که شناخت ظرفیت و استفاده خوب از آن، بزرگترین فرصت است اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌ها کارگروه امور زیربنایی است.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: حوزه هماهنگی امور عمرانی در کنار تیم اقتصادی استان، نهایت تلاشش را خواهد کرد و تلاش ما این است زیرساخت‌ها را آماده کنیم.

,

 

,

فرش قرمز ما برای سرمایه‌گذاران، آماده‌کردن زیرساخت‌ها باشد

, فرش قرمز ما برای سرمایه‌گذاران، آماده‌کردن زیرساخت‌ها باشد, فرش قرمز ما برای سرمایه‌گذاران، آماده‌کردن زیرساخت‌ها باشد,

میرجعفریان با بیان این‌که فرش قرمز ما برای سرمایه‌گذاران، آماده‌کردن زیرساخت‌ها باشد افزود: استان را برای سرمایه‌گذاران آماده و ایجاد انگیزه کنیم.

,

 

,

وی تأکید کرد: اعضای کارگروه، این کارگروه را جدی بگیرند و مستقیما در آن مدیریت کنند.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: این کارگروه را هر زمانی که تشخیص دادید، برقرار کنید.

,

 

,

کاهش زمان پاسخ به استعلامات

, کاهش زمان پاسخ به استعلامات, کاهش زمان پاسخ به استعلامات,

میرجعفریان افزود: یکی از کارها، به حداقل‌رساندن زمان پاسخگویی به استعلامات است.

,

 

,

وی در ادامه از مدیران حاضر در جلسه سوال کرد آیا امکان دارد زمان پاسخ‌گویی به استعلامات را از 15 روز به 10 روز کاهش دهند؟ که با پاسخ مثبت حاضران روبرو شد و اعلام کرد: پاسخ به استعلامات حداکثر 10 روز باشد و اگر دستگاهی پاسخ نداد، به معنای تأیید است.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که کاهش زمان پاسخ‌گویی به استعلامات، کمکی به کارهای اقتصادی است گفت: مدیران تلاش کنند در حوزه کاریشان سامانه تعریف کنند چراکه نیاز نیست همیشه مردم را در محل حاضر کنیم.

,

 

,

میرجعفریان افزود: علت بخشی از ترافیک، ترددها است که بسیاری از ترددها را با سیستم الکترونیکی و سامانه‌ها می‌توان حذف کرد.

,

 

,

وی با بیان این‌که برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت می‌خواهیم اظهار کرد: با توجه به تغییرات در شرایط اگر به برنامه‌های بلندمدت متکی باشیم، عملا کاری انجام نمی‌شود.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه کوتاه‌مدت می‌تواند ما را به نتیجه برساند اما نباید از برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت غافل شد.

,

 

,

میرجعفریان با بیان این‌که برش‌های کاری در برنامه‌های بلندمدت تعریف دارد افزود: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت را مشخص کند.

,

 

,

وی اظهار کرد: بعید می‌دانم برنامه 25 ساله به نتیجه برسد.

,

 

,

اعلام مدت‌زمان برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت

, اعلام مدت‌زمان برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت, اعلام مدت‌زمان برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت,

در ادامه جلسه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با پرسش از اعضای حاضر در جلسه، اعلام کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت تا سال 1400 و برنامه‌های میان‌مدت تا سال 1410 باشد.

,

 

,

در ادامه جلسه، عزیز باقری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر بتوانید در کنار کمیته بررسی فنی، تبصره یک ماده یک را نیز انجام دهید، تسریع در عملیات خواهد بود.

,

 

,

در ادامه دبیر جلسه اعلام کرد: 11  دستور کار داریم که 4 مورد مربوط به شهرستان فردوس، 3 مورد مربوط به قاین، 1 مورد مربوط به شهرستان خوسف و 3 مربوط به شهرستان بیرجند است.

, 11 , 4, 3, 1, 3,

 

,

اولین دستور کار، بررسی احداث واحد پرورش گوسفند در شهرستان فردوس با ظرفیت 30 رأس دام بود.

,

 

,

علی کاظمی شهردار فردوس در این خصوص گفت: استعلامات دستگاه در این خصوص مثبت بوده اما منطقه موردنظر، مجاور محله هدف بازآفرینی شهری است.

,

 

,

وی افزود: مردم از وضعیت بهداشتی و بوی بد ناراضی هستند و از نظر منظر و دسترسی‌ها مشکلاتی دارد.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این خصوص گفت: اگر دستگاه تخصصی ایرادی وارد کند، درست است اما اگر ما ایراد بگیریم، درست نیست.

,

 

,

وی افزود: آن‌چه مصوب می‌شود، همان باید انجام شود و اگر مشکلی بود برعهده دستگاه تخصصی است.

,

 

,

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز در این خصوص گفت: احداث واحد دامداری در حریم شهر ممنوع است.

,

 

,

این در خواست به تصویب رسید.

,

 

,

دستور کار بعدی، بررسی احداث واحد پرورش گوسفند به ظرفیت 99 رأس در شهرستان فردوس بود.

, 99,

 

,

حسین امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در این جلسه گفت: مقیاس این واحدها کوچک است که نمی‌توان حفر چاه داشت و سرمایه‌گذاران نیز تقاضایی ندارند و به صورت منابع محلی، آب را تأمین می‌کنند.

,

 

,

این درخواست به تصویب رسید.

,

 

,

سومین دستور کار، احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان فردوس بود که تصویب شد.

,

 

,

دستور کار بعدی، درخواست شهرداری فردوس جهت احداث بند خاکی جهت ذخیره‌سازی آب‌های سطحی بود.

,

 

,

علی کاظمی شهردار فردوس در این خصوص با بیان این‌که هدررفت آب‌های سطحی را داریم گفت: هدف این طرح، جمع‌آوری آب‌های سطحی و تأمین آب فضای سبز است.

,

 

,

وی با بیان این‌که ظرفیت این بند 70 هزار مترمکعب است افزود: طبق بررسی‌ها، در دورانی‌که سطح بارندگی پایین است، این بند آبگیری می‌شود و در 4 سال هزینه‌های آن برگشت می‌کند.

,

 

,

این طرح به تصویب رسید.

,

 

,

پنجمین دستور کار، احداث مجتمع بین‌راهی خدمات رفاهی در شهرستان قاین در مسیر خروجی شهر قاین به سمت خواف و زیرکوه بود.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این خصوص گفت: در این زمینه هرچه درخواست بیشتر باشد، تشویق و حمایت کنید چراکه یکی از عوامل تصادفات، خستگی است و نیاز است رانندگان استراحت کنند.

,

 

,

این طرح به تصویب رسید.

,

 

,

احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات مجاور شهر اسفدن شهرستان قاین، احداث واحد زرشک خشک‌کنی در شهرستان قاین، بازسازی یا تجدیدبنای قدیمی در شهرستان خوسف و احداث واحد پرواربندی برّه در شهرستان بیرجند از دیگر طرح‌هایی بود که در این کارگروه بررسی شد و به تصویب رسید.

,

 

,

اصرار سرمایه‌گذار واحد تولید کاغذ و بررسی بیشتر موضوع

, اصرار سرمایه‌گذار واحد تولید کاغذ و بررسی بیشتر موضوع, اصرار سرمایه‌گذار واحد تولید کاغذ و بررسی بیشتر موضوع,

دهمین دستور کار، احداث واحد تولید کاغذ از کربنات کلسیم در شهرستان بیرجند بود.

,

 

,

دبیر جلسه گفت: اصرار سرمایه‌گذار بر احداث واحد تولیدی خارج از شهرک صنعتی بیرجند و در اراضی ملی است که اعلام شده به دلیل جذب سرمایه، ایرادی ندارد.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این خصوص گفت: تا زمانی که طرح به بهره‌برداری نرسد و دستگاه‌ها تأیید نکنند، انتقال سند صورت نمی‌گیرد.

,

 

,

بعد از این‌که برخی از حاضران در جلسه، موضوعاتی در خصوص این واحد تولیدی مطرح کردند، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح از دستور کار خارج شود تا دستگاه‌های مربوطه، دقیق‌تر بررسی مجدد انجام دهند.

, .,

 

,

مهدی هاشمی‌مقدم مدیرعامل آب‌وفاضلاب شهری خراسان جنوبی در این خصوص گفت: در گذشته سرمایه‌گذار زمینی برای احداث کارخانه کاغذ پیشنهاد داده بود که مسیر عبور خطوط لوله‌های انتقال آب در آن بود.

,

 

,

وی افزود: با مشکلاتی که داشت، مسیر لوله‌های انتقال آب تغییر کرد اما سرمایه‌گذار اکنون محل جدیدی برای احداث کارخانه پیشنهاد داده است.

,

 

,

مقرر شد این درخواست، مجدد بررسی شود.

,

 

,

توسعه روستای علی‌آباد و مشکلات مطرح‌شده

, توسعه روستای علی‌آباد و مشکلات مطرح‌شده, توسعه روستای علی‌آباد و مشکلات مطرح‌شده,

یازدهمین دستور کار، توسعه روستای علی‌آباد بیرجند به میزان 55 درصد بود.

,

 

,

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در این خصوص گفت: جمعیت و تعداد خانوار روستای علی‌آباد در سال‌های گذشته تاکنون افزایش داشته است و با نرخ سه‌ونیم درصد جمعیت، جمعیت روستا به حدود یک‌هزار و 449 نفر خواهد رسید.

,

 

,

مهدی میری عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این خصوص گفت: طرح مشاور با طرح تفصیلی هماهنگی ندارد.

,

 

,

وی افزود: روستای علی‌آباد در آینده به شهر بیرجند ملحق خواهد شد که باید از هم‌اکنون در طرح همه موارد بررسی شود تا مشکلات مانند مهرشهر ایجاد نشود.

,

 

,

توسعه روستایی در محل آب‌خوان محدود باشد

, توسعه روستایی در محل آب‌خوان محدود باشد, توسعه روستایی در محل آب‌خوان محدود باشد,

مهدی هاشمی‌مقدم مدیرعامل آب‌وفاضلاب شهری خراسان جنوبی نیز در این خصوص گفت: بخشی از آب بیرجند از پایین دست این روستا تأمین می‌شود که موضوع آلودگی باید مدنظر باشد.

,

 

,

وی افزود: لازم است توسعه روستایی در محل آب‌خوان بیرجند محدود باشد.

,

 

,

سقف توسعه روستا را مشخص کنیم

, سقف توسعه روستا را مشخص کنیم, سقف توسعه روستا را مشخص کنیم,

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در این خصوص با بیان این‌که جانمایی مسکن مهر در مهرشهر نادرست بود گفت: باید شهر و روستا را مدیریت کنیم تا از حاشیه‌نشینی مانند حلبی‌آباد جلوگیری کنیم.

,

 

,

وی افزود: بهتر است سقف توسعه روستا را مشخص کنیم.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این خصوص گفت: مشاور طرح جامع شهر بیرجند و مشاور طرح روستای علی‌آباد به همراه کمیته فنی، از محل بازدید و جلسه کارشناسی داشته باشند و جمع‌بندی کنند تا در جلسه بعدی تصمیم‌گیری شود.

, .,

 

,

همچنین موضوع احداث پاسگاه پلیس‌راه در زیرکوه، مقرر شد در کمیته فنی بررسی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه