اخبار داغ

موج‌سواری تبلیغاتی نماینده مجلس روی یک قانون قدیمی/ ۱۵ سال از پذیرش خبرنگاری به عنوان شغل سخت و زیان‌آور می‌گذرد!

موج‌سواری تبلیغاتی نماینده مجلس روی یک قانون قدیمی/ ۱۵ سال از پذیرش خبرنگاری به عنوان شغل سخت و زیان‌آور می‌گذرد!
نامه نگاری با هدف دستاوردسازی و پروار کردن انبار و آرشیو کاغذها و نامه نگاری هایی که می شود در بحبوحه انتخابات به عنوان عملکرد از آن بهره برداری کرد، به یکی از روش های عملیاتی نماینده مهاباد تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، اخیراً نامه ای تحت عنوان پاسخ وزیر کار به نماینده مهاباد در خصوص اینکه «به چه دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سختی کار خبرنگاران و اهالی رسانه را نمی پذیرد» در کانال تلگرامی این نماینده منتشر شده که اتفاقا با استقبال قابل توجه رسانه های مختلف کشور روبه رو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

محمودزاده هم همانند برخی دیگر از نمایندگان بی عمل مجلس، به اهمیت بهره گیری از بازخوردهای رسانه ای نامه نگاری های بی زحمت و هزینه اش پی برده و با ترفندی زیرکانه به دنبال کارهایی می رود که بیشترین انعکاس خبری را داشته باشند.

,

حال در این میان چه چیزی خبرسازتر از مشغله های صنفی خبرنگاران؟!

,

برخلاف ادعای نماینده مهاباد که با انتشار جوابیه ای از وزیر کار، سخت زیان آور اعلام شدن خبرنگاری را به عنوان دستاورد خود معرفی کرده، قرار گرفتن شغل خبرنگاری در حیطه مشاغل سخت همواره مورد پیگیری خبرنگاران بوده و ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ الحاقی ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی موضوع تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره ۱۵۳۵۶/ت ۲۶۰۰۵ مورخ ۱۳۸۶/۳/۵، شغل خبرنگاری صراحتا به عنوان مشاغل سخت و زیان آور عنوان شده و مصادیق آن طی مصوبه های هیات وزیران به شماره های ۵۱۶۴۱/ت ۳۱۵۲۴ مورخ ۱۳۸۳/۹/۱۱ تصریح شده است.

,

در همین باره تیرماه ۹۷ معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم گفته: چند شغل از جمله کارکردن با برق فشار قوی،  بیمارستان روانی، ارتفاعات، معادن و همینطور شغل خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مطرح شده است که برای احراز این نوع اشتغال  کمیته‌ای تحت عنوان سخت و زیان‌آور در ادارات کار مستقر شده است که افراد می‌توانند درخواست‌های خود را به این کمیته بدهند تا پس از بررسی نتایج آن اعلام شود.

,

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در این باره عنوان داشته: برای بررسی شغل سخت و زیان‌آور کمیته‌ مربوطه مدارک لازم را به سازمان تامین اجتماعی ارسال می‌کند و هنگامی که سوابق بیمه‌ای افراد که درخواست سخت و زیان‌آور داده‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرد با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

,

وی در ادامه گفته: به عنوان مثال بعضی از افراد از ۲۰ سال سابقه خبرنگاری در لیست‌های ارسال حق بیمه ۵ سال آن در شغل خبرنگاری نبوده است و به عناوین دیگر رد شده است. اگر در لیست حق بیمه اشتباهی رد شده باشد قابل بررسی و اصلاح است.

,

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دبیران،‌ مدیران،تایپیست‌ها و یا عکاسان نیز جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شوند، گفت: این موضوع به تایید کمیته سخت و زیان‌آور بستگی دارد و اگر این کمیته قانع شود که مشاغل مطرح شده زیرمجموعه خبرنگاری است می‌توانند برای سخت و زیان‌آور بودن شغل خود اقدام کنند.

,

کم نیستند خبرنگارانی که گرچه روی کاغذ و علی رغم تصریح وزیر و معاون وزیر شامل قانون بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه می شوند، اما وقتی تصمیم می گیرند برای بازنشسته شدن اقدام کنند و کارشان به اداره بیمه تامین اجتماعی می افتد آن قدر به بهانه تبصره و آیین نامه های مختلف پیش پایشان سنگ انداخته می شود که سرخورده می شوند و چاره ای برایشان نمی ماند جز این که قید بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه را بزنند.

,

نمونه آن این است که مشاغلی چون مدیران مسئول، دبیر گروه، معاون سردبیر و سردبیر با وجود سختی و استرس افزون تر، جزو مشاغل سخت به شمار نمی آید.

,

منظور از مشاغل سخت و زیان آور آن دسته کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی، ‌مکانیکی و ‌بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال بیمه شده، تنش ها و صدمات جسمی و روانی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی در فرد ایجاد می شود که نتیجه آن بروز بیماری های شغلی و عوارض ناشی از چنین کارهایی است.

,

از این ها که بگذریم دغدغه مندی و دست گذاشتن روی مسائل صنفی خبرنگاران از سوی نماینده ای که در طول دوران نمایندگی اش حتی یک نشست خبری برگزار نکرده و سابقه به زندان انداختن اصحاب رسانه شهرش را نیز در کارنامه دارد و در کل اصلا از میزان و تعداد رسانه ها و خبرنگاران حوزه انتخابیه اش هم خبر ندارد، اگر محیر العقول نباشد از عجایب روزگار محسوب می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه