اخبار داغ

مروری بر سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان

مروری بر سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان
در آن روز خورشید سخاوتمند، هنوز بر سینه «آبیدر» سترگ نتابیده بود که مردم استان کردستان از هر کوی و برزن با پای پیاده برای استقبال از رهبر معظم انقلاب راهی شدند. هر لحظه که می گذشت بر خیل جمعیت افزوده می شد و ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، 22 اردیبهشت سال 1388 بود که مقام معظم رهبری ورودی تاریخی را به استان کردستان رقم زدند، سفری که تا ابد در ذهن مردم این دیار ماندگار خواهد شد، روزی عجیب بود همه و همه منتظر مهمانی بودند که بهشت را برایشان رقم میزد، چه روزی بود همه دل در دل نداشتند و در حالی بهار طبیعت را بدرقه می کردند که ترنم بهاری دیگر رنگ و بویی تازه به این خطه از ایران اسلامی بخشیده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


اتفاق تاریخ و بسیار مبارکی که انتظار 21 ساله مردم استان کردستان را به سر آورد تا یار و یاور خمینی کبیر (ره) مهمان آبیدر قهرمان، آربابای همیشه سربلند و مردم همیشه در صحنه کردستان بود.

,
,

 

,

, ,


در این روز طلیعه خورشید ولایت از مشرق آرزوی مشتاقان سر بر آورد و گستره کردستان عزیز را با انوار معنوی خود معطر کرد و فیض وجود نازنینش بر دیار شهیدان سایه گستر شد.

,
,

 

,


در آن روز خورشید سخاوتمند، هنوز بر سینه «آبیدر» سترگ نتابیده بود که مردم استان کردستان از هر کوی و برزن با پای پیاده برای استقبال از رهبر معظم انقلاب راهی شدند. هر لحظه که می گذشت بر خیل جمعیت افزوده می شد و هر ثانیه طپش قلب ها فزونی می یافت و انتظار برای دیدار یار فزونی می یافت.

,
,

 

,

, ,


بازار توزیع نقل و شیرینی داغ بود، لباس محلی در میان خیل مستقبلین جلوه ای ویژه در آن روز به سنندج بخشیده بود، عده ای اسپند دود می کردند و در این میان حضور کودکان خردسال آن هم با لباس محلی و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر دوش و گل های رز در دست صحنه های به یادماندنی را در روز وصال مردم کردستان به نمایش می گذاشت.

,
,

 

,


شور و هیجان فضای شهر را گرفته بود، به ناگاه بغض انتظار ترکید و صدای هلهله و شادی در شهر پیچید و دست ها به نشانه دعا به سمت آسمان رفت، بغض ها در گلو ترکید و اشک شوق آن پیرزن روستایی که از خروس خوان سحر عکس رهبری را بر سینه می فشرد تا لحظه وصال فرارسد، جاری شد و کردستان یکپارچه غرق در شور و اشتیاق.

,
,

 

,

, ,


آری رهبر معظم انقلاب وارد سنندج شدند و بلوار پاسداران سنندج و دیگر کوی و برزنش سراسر شادی و هلهله بود. عده ای درکنار خیابان و کوچه سجده شکر به جای می آوردند و به شکرانه دیدار یار، خدای متعال را سپاسگذاری می کردند.

,
,

 

,


صحنه به گونه ای بود که هیچ قلمی توانای توصیف آن را نداشت. رهبر معظم انقلاب در مدت هشت روز اقامت در استان کردستان ضمن دیدار با اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان، جوانان، نخبگان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، با مردم شهرستان های مریوان، سقز و بیجار نیز دیدار کردند که شاید مهمترین و تاثیرگذارترین اتفاقات چند روز سفر آقا در صبح روز جمعه 25 خردادماه در کوه آبیدر برای پیاده روی بود تا به جهانیان ثابت کنند که کردستان امروز قابل مقایسه با کردستان دیروز نیست.

,
,

 

,


ملتی که از تاریخ و فرهنگ و موجودیت خود، احساس حقارت و ذلت نکند و با چشم غرور و امید به سنن، آداب و تاریخ خود بنگرد، از عزت ملی برخوردار است.

,
,

 

,

 

,

حضرت آیت الله خامنه ای در اولین روز سفر در اجتماع مردم سنندج، با تشریح علل و عوامل عزت ملی به عنوان مسئله ای بسیار مهم و اساسی، آن را از نشانه های حیات حقیقی یک جامعه سرافراز و پویا و از عوامل مهم ایستادگی در مقابل بیگانگان خواندند و افزودند: ملتی که از تاریخ و فرهنگ و موجودیت خود، احساس حقارت و ذلت نکند و با چشم غرور و امید به داشته ها، سنن، آداب و تاریخ و مفاخر خود بنگرد، از عزت ملی برخوردار است و این مهم به فرموده قرآن کریم، با اتکای به ایمان محقق خواهد شد؛ چراکه عزت، مخصوص پروردگار، پیامبر خدا و مؤمنان به پروردگار است. ایشان عناصر برهم زننده وحدت ملی را عوامل آگاه و یا ناآگاه دشمن خواندند و تأکید کردند: هرکسی وحدت ملی را به بهانه های مذهبی، از جمله طرفداری از شیعه و سنی، خدشه دار کند چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن و دشمن اسلام است؛ چه بداند و چه نداند.

,

 

,

, ,

 

,


وفاداری مردم کرد به اسلام و نظام اسلامی حقیقت زیبایی بود که در این سفر برای همه ملت ایران و دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی، آشکارتر شد.

,
,

 

,

حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد تفرقه قومی — مذهبی در ایران و به وجود آوردن اختلاف میان جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای اسلامی را توطئه دو بعدی دشمنان اسلام دانستند و افزودند: این توطئه در داخل با هوشیاری ملت، از جمله قوم کرد شکست خورد و در جهان اسلام نیز اگرچه این حیله در میان برخی دولت های وابسته به استکبار مؤثر افتاد، اما ملت ها، اندیشمندان، روشنفکران و دانشگاهیان جهان اسلام، ایران را افتخار امت اسلامی می دانند و این واقعیات زورگویان جهانی را حیران و درمانده کرده است.

,

 

,

, ,


مردم قدرشناس کردستان در شرایطی افتخار هشت روز میزبانی رهبر معظم انقلاب را برای خود در تاریخ ثبت کردند که در تمام این ایام رهبرشان را چون نگینی در میان گرفتند و در حالیکه اشک شوق در دیدگانشان جاری بود به فردایی روشن می اندیشیدند. فردایی که اینک آغازگر حرکتی نو در عرصه توسعه و سازندگی است.کاش روزی سر رسد و بار دیگر بگوییم.

,
,


آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد        مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد

,
, آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد        مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد, آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد        مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه