اخبار داغ

بر اساس آمارهای رسمی؛

یزدی‌ها رتبه پنجم دخترزایی را در کشور دارند +نمودار

یزدی‌ها رتبه پنجم دخترزایی را در کشور دارند +نمودار
بر اساس آمارها متوسط تعداد دخترانی که یک زن یزدی در دوره فرزندآوری خود به دنیا می‌‌آورد برابر با 1.3 فرزند دختر است و از این نظر استان یزد در رتبه پنجم کشوری قرار دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار، متوسط تعداد فرزندانی که هر یک از زنان واقع در سنین باروری (49 -15 سالگی) به دنیا می‌آورند که میزان باروری کل زنان را نشان می‌دهد در سال 1395 در استان یزد برابر 2.7 فرزند محاسبه شده است و از این نظر استان یزد در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

از نظر استانی بیشترین میزان باروری کل مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 3.9 فرزند و کمترین میزان باروری کل مربوط به استان گیلان با 1.3 فرزند بوده است. شایان ذکر است میزان باروری کل طی دوره پنجساله 95-1391 که توسط مرکز آمار ایران اطلاع‌رسانی شده برابر با 1.02 فرزند می‌باشد.

,

, ,

بر اساس این گزارش، میانگین سن فرزندآوری زنان یزدی 28.7 سال است به این معنی که به طور میانگین زنان یزدی تا این سن نیمی از فرزندان خود را به دنیا آورده اند. میانگین سنی فرزندآوری در مناطق شهری استان یزد 28.7 سال و در مناطق روستایی استان یزد 28.3 سال اعلام شده است.

,

شاخص میزان ناخالص تجدید نسل( GRR) به معنی متوسط تعداد دخترانی که یک زن در دوره کامل فرزندآوری به دنیا می‌آورد از دیگر شاخص‌های جمعیتی مهم است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

,

بر اساس آمارها متوسط تعداد دخترانی که یک زن یزدی در دوره فرزندآوری خود به دنیا می‌‌آورد برابر با 1.3 فرزند دختر است و از این نظر استان یزد در رتبه پنجم کشوری قرار دارد و این شاخص در مناطق شهری و روستایی استان یزد به ترتیب برابر 1.3 و 1.4 فرزند دختر اعلام شده است.

,

, ,

میزان ناخالص تجدید نسل کل کشور در سال 1395 برابر با یک فرزند دختر به دست آمد. از نظر استانی بیشترین میزان ناخالص تجدید نسل مربوط به استان سیستان و بلوچستان با رقم 1.9 فرزند دختر است و پس از آن استان‌های خراسان جنوبی و شمالی هرکدام با 1.5 و هرمزگان با 1.4 فرزند دختر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کمترین میزان ناخالص تجدید نسل مربوط به استان گیالن با رقم 0.7 فرزند دختر بوده و پس از آن استان‌های مازندران، تهران، مرکزی، البرز و کرمانشاه هر کدام با مقدار 0.8 فرزند دختر در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

,

انتهای پیام/ق

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه