اخبار داغ

یادداشت؛

ارتباط مهم سلامت جامعه با سلامت زنان/ فرهنگ توسط مادر در کانون خانواده مدیریت و برنامه ریزی می شود

ارتباط مهم سلامت جامعه با سلامت زنان/ فرهنگ توسط مادر در کانون خانواده مدیریت و برنامه ریزی می شود
فرهنگ که اساس مهم زندگی همه ی بشریت می باشد فقط توسط اولین معلم انسان که مادر است بر انسان آموزش داده می شود. فرهنگ توسط مادر در کانون خانواده مدیریت و برنامه ریزی می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فاضلی نویسنده و پژوهشگر در حوزه فرهنگ، در یادداشت اختصاصی "تیتریک"، نوشت: همانگونه که در کتاب جامع و بسیار ژرف، علمی، عرفانی الهی و آسمانی ما مسلمانان به شناخت انسان پرداخته است و بها خاصی بر اهمیت و جایگاه ویژه زن داده شده و همچنین با توجه بر اسناد موجود و معتبر ما ایرانیان از دوران بسیار کهن نقش زن و اهمیت او در سلامت جامعه خیلی معلوم و مشهود بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

زن نه تنها موجب ایجاد آرامش مطلق برای انسان هست و در بوجود آوردن او نقش بسیار ویژه ای دارد، در پرورش، آموزش و رشد فکری و جسمانی انسان بر عهده اوست چرا که اولین آموزگار انسان می باشد.

,

زن در سمت مهم , والا و بالای مادر و در حریم خانواده به عنوان همسر جایگاه اساسی و ارزشمندی را دارد، او می تواند یک خانواده را از درون بسازد و می تواند به راحتی همان حریم خانواده را از درون متلاشی بنماید.

,

زن اگر در یک خانواده از نظر روح و جسم سالم باشد خیلی بهتر می تواند بر وظایف مهم خویش جامعه عمل بپوشاند ولی اگر زن در سلامت خود دارای مشکلاتی باشد این مشکلات به طور مستقیم و غیر مستقیم بر تمامی اعضای آن خانواده تاثیر خواهد گذاشت.و....نهایت مشکلات همه ی اعضای خانواده نیز که در بطن و سطح جامعه ناقل خواهند بود به جامعه انعکاس می دهند.

,

اهمیت سلامت زن در هر خانواده ای از الویت برخوردار بوده و هست.

,

همه زنان نیازمند آرامش، محبت ، تفریح، مطالعه ،تحصیل ،آموزش ، ارتباط با جامعه ،استراحت ، ورزش ،بهداشت ، خوراک مناسب ،پوشاک متناسب، احترام خاص، تقدیر و تشویق هستند. اگر در هر یک از موارد یاد شده هرگونه خواسته و ناخواسته کوتاهی و کسوراتی صورت بپذیرد باید شاهد خسارات زیادی حتی جبران ناپذیر در آینده باشیم.

,

فرهنگ که اساس مهم زندگی همه ی بشریت می باشد فقط توسط اولین معلم انسان که مادر است بر انسان آموزش داده می شود. فرهنگ توسط مادر در کانون خانواده مدیریت و برنامه ریزی می گردد.

,

طبق آمار بدست آمده توسط سازمان جهانی یونسکو سلامت جسمانی و روانی و اشتغال و سطح تحصیلات زنان در جوامع کشورهای پیشرفته و توسعه یافته خیلی بیشتر از زنان کشورهای توسعه نیافته و پیشرفت ننموده وعقب مانده می باشند.

,

در این راستای مهم و اساسی تنها ورود زنان به مدرسه و ورزش و کلاس های اموزش عالی نمی توانند پیشرفت و حمایت و حفاظت از آنها محسوب گردد.

,

آموزش های مهم فرهنگی ، حمایت های مهم اجتماعی ،حفاظت از سلامت جسم و روح زنان، بکار گیری زنان در تخصص های لازم آموزشی مرتبط و ایجاد محیطی با امکانات لازم و ضروری برای تحقیق و آموختن و با لا بردن سطح سواد فرهنگی ، اجتماعی ،رسانه ای و هنری همه زنان در هر نقطه از سرزمین کشور عزیزمان جزعی از واجبات است.

,

به صراحت کامل و به وضوح مشهود است که اگر اکثریت زنان در هر جامعه ای از آموزش متناسب کافی و امکانات لازم و مکفی و بهداشت و سلامت لازم برخردار نباشند بدون هیچ گونه شک و تردیدی ، آن جامعه بیمار است و کل جامعه در بخش هایی با موضوعات مهمی چون روابط اجتماعی ، آموزش ، بهداشت ، اقتصاد و همه ی مسایل اجتماعی از جمله زناشویی را درگیر خویش خواهد ساخت.

,

اگر بر زنان جامعه اهمیت متناسبی دهیم و بر این مهم هزینه هایی بنمایم , دیگر در آینده برای ساختن مکان هایی و اداره نمودن انها چون زندان ها ، دادگاه ها ، بیمارستان ها ، تیمارستان ها ، انواع آسایشگاه ها و.....برای همه اعضای جامعه به دور خواهیم بود و هزینه های مرتبط بر این مشکلات اجتماعی را صرف ساختن مدارس ، دانشگاه ها و مراکز آموزشی مهمی چون هنر و صنعت بنماییم.

,

بهتر این است که مهم ها را زود بدانیم و اکنون عمل بنماییم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه