اخبار داغ

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد؛

پیش بینی اجرای آبیاری نواری در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب

پیش بینی اجرای آبیاری نواری در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش بینی می کنیم امسال یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به برنامه ریزی برای تغییر روش آبیاری در راستای مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی، اظهار کرد: تغییر روش های آبیاری و استفاده از سیستم های نوین یکی از برنامه های مهم این سازمان است که از چند سال گذشته در میاندوآب شروع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا از سه سال گذشته آبیاری نواری یا تیپی به صورت الگویی در اراضی کشاورزی آغاز شده است.

,

وی گفت: امسال نیز تاکنون یک هزار هکتار از اراضی محصولات بهاره و محصولاتی مانند پیاز، گوجه فرنگی، چغندر و سیفی جات و سبزیجات زیر کشت به صورت آبیاری نواری یا تیپی رفته اند.

,

دیانتی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند، تصریح کرد: با اجرای این روش تا ۵۰ درصد در مصرف آب در هکتار صرفه جویی شده و نیز شاهد افزایش تولید محصول هستیم.

,

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این روش، محصولاتی که نیاز آبی بالایی داشته و به صورت ردیفی کشت می شوند، میزان مصرف آب کاهش می یابد.

,

وی هم چنین کاهش هزینه ها، عدم رشد علف های هرز، عم انتقال آفات، افزایش تولید، اجرای آسان و سهولت استفاده را از جمله مزایای سیستم آبیاری تیپی یا نواری عنوان کرد و از کشاورزان خواست تا برای مشاوره فنی کارشناسان جهاد کشاورزی در استفاده از سیستم های نوین آبیاری به ویژه در آبیاری ردیفی به این سازمان مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه