اخبار داغ

تولیدکننده نمونه مرغ کشور تهدید به تعطیلی واحد خود کرد؛

مافیایی شدن ترابری موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود/ لزوم جدیت مسئولان در حمایت از تولیدکنندگان

مافیایی شدن ترابری موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود/ لزوم جدیت مسئولان در حمایت از تولیدکنندگان
تولیدکننده نمونه صنعت مرغ کشور، با تاکید بر اینکه مسئولین و متولیان باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان عزم جدی داشته باشند، اعلام کرد که در صورت ادامه وضعیت موجود اقدام به تعطیلی واحد تولیدی خود می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رضا سواری در گفت و گو با خبرنگار اروم‌نیوز، با بیان اینکه مشکلات نهاده‌های طیور همچنان پابرجاست، اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی در راستای ارائه حواله جهت خرید سویا اقدام می‌کند اما پس از واریز هزینه‌های چندین میلیاردی جهت خرید سویا، تولید کنندگان برای دریافت نهاده‌های خود سردرگم می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، با بیان اینکه از بهمن ماه جهت دریافت سویا هزینه هنگفت واریز کرده‌ام اما به‌صورت قطره چکانی سویا دریافت می‌کنم، افزود: علت این پرداخت قطره چکانی هم تعرفه رانندگان و دلال بازی‌ها و زیرمیزی گیری های این افراد است.

,

تولید کننده نمونه مرغ کشور و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه، تاکید کرد: تعرفه راهداری برای هر کیلو سویا ۱۳۰ هزار تومان بوده اما بارگیری در جنوب کشور مافیایی شده و از بارگیری توسط رانندگان با این مبلغ جلوگیری می‌شود چرا‌که واحد‌های باربری و رانندگان به صرت مافیایی درخواست هزینه پشت بارنامه دارند.

,

وی، ابراز داشت: این رانندگان به تعرفه‌های ارائه شده هیچ توجهی نداشته و هزینه چندین برابری از صاحبان بار دریافت می‌کنند. در صورت مخالفت با این مبلغ از بارگیری خودداری کرده و به همین منظور و برای جلوگیری از نابودی صنعت خود مجبور به بارگیری سویا با هزینه چندین برابری جهت مقابله با از بین رفتن طیور و گلّه می‌شویم.

,

سواری، تصریح کرد: این عوامل باعث افزایش قیمت تمام شده محصول تولیدی شده و از طرف دیگر این افزایش قیمت به هیچ وجه در قیمت مرغ لحاظ نشده و اجبار به فروش مرغ با قیمت پایین در بازار وجود دارد که این مسئله موجب ضرر بسیار بالا برای تولید کنندگان می‌شود.

,

وی، با بیان اینکه تا‌کنون مجموعه تولیدی مرغ متعلق به وی بهترین مجموعه بوده، بیان داشت: ۱۲ سال به عنوان تولید کننده نمونه و ۲ سال کارآفرین نمونه مطرح بوده‌ام اما امروز در حال نگارش نامه‌ای به استانداری جهت تعطیلی واحد خود هستم. خود دولت‌مردان اقدام به اداره واحد کنند، تولید کنندگان دیگر قادر به این امر نیستند.

,

تولید کننده برتر کشوری مرغ در آذربایجان‌غربی، گفت: مسئولان به جای آوردن فشار به تولید‌کنندگان اقدام به جلوگیری از باندهای مافیایی و دلالان کنند چرا‌که تولید کنندگان از افزایش حقوق، تعزیرات و مشتریان بد حساب تحت فشار بوده و قانون هیچ حمایتی از تولید کننده ندارد. در صورت دادگاهی شدن یک مسئله برای رسیدن به حق و حقوق خود گاهی تا بیش از ۱۰ سال نمی‌توانیم حق خود را از برخی افراد دریافت کنیم.

,

وی، اظهار داشت: وضعیت تولید‌ بسیار اسفبار بوده و تولید کنندگان دلسوز به مملکت دنبال تولید ملی و خواستار حفظ سرمایه ملی هستند اما تنها دلسوزی تولید کننده کافی نبوده و دولت نیز باید در این خصوص اهتمام داشته باشد.

,

سواری، در خصوص حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: نماینده تنها یک نفر است، تنها کاری که قادر به انجام آن است دادن یک نامه به واحد‌های حمایتی است که کارمند همان واحد نامه نماینده را بدون توجه پاره می‌کند.

,

وی، با انتقاد از مدیران شهرستانی و عملکرد آنان، ابراز داشت: نمایندگان کارفرمایان در هیات حل اختلاف این اداره یک فرد دلال بوده و هیچ ارتباطی به کارفرمایی ندارد. فردی که خود چندین سال گذشته در واحد‌های دیگر مشغول بوده رای ناحق داده و سنوات کاری وی را در واحد دیگر نیز در نظر گرفته و سنوات می‌دهند.

,

این تولید کننده نمونه مرغ در کشور، تصریح کرد: در برخی موارد شاهد هستیم که متولی امر به مسئولان زیرمیزی پرداخت کرده و به همین دلیل وعده تایید درخواست‌های وی داده شده و در نتیجه فرد ذکر شده سنواتی معادل چند برابر مدیران یا حتی بیش از رئیس جمهور درخواست کرده است! این در حالی است که دیوان عدالت اداری هم رای را غیرقانونی دانسته و خواستار اصلاح شده البته که هیچ توجهی به این رای دیوان عدالت اداری ندارد.

,

سواری، در پایان سخنان خود، تصریح کرد: امروز نیازمند یک عزم جهادی و ملی هستیم. همه اعم از مردم و به‌خصوص دولتمردان باید به فکر احیای واحد‌های تولیدی و حمایت از تولیدکنندگان باشند. امروز نیازمند یک عزم ملی و جهادی هستیم البته در میان مسئولین متاسفانه شاهد هستیم که افراد دلسوز کم بوده و بیشترشان به فکر جیب خود هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه