اخبار داغ

مسئول خیریه کوثر رفسنجان:

مبنای فعالیت موسسه خیریه کوثر خرید جهزیه برای نیازمندان است/ پرداخت ۲ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان

مبنای فعالیت موسسه خیریه کوثر خرید جهزیه برای نیازمندان است/ پرداخت ۲ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان
مسئول خیریه کوثر رفسنجان گفت: موسسه خیریه کوثر در آبان ماه سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در راستای کمک و خرید جهیزیه به نیازمندان آغاز کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محسن اسماعیلی مسئول خیریه کوثر رفسنجان عصردیروز طی نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: موسسه خیریه کوثر در آبان ماه سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در راستای کمک و خرید جهیزیه به نیازمندان آغاز کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی بیان داشت: این موسسه در راستای اشتغالزایی برای خانم های سرپرست خانوار به کمک خیرین کارگاهی خیاطی با سرمایه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی نمود ۱۲ خانم در این کارگاه در زمینه دوخت لباس مدارس مشغول به فعالیت هستند .

,

اسماعیلی تصریح کرد: نمایندگی محصولات رضوی را با سرمایه ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال به کمک خیرین در سطح شهر از مشهد گرفتیم که  در این راستا برای ده نفر اشتغالزایی شده است .

,

وی راه اندازی آشپزخانه بزرگ را از دیگر فعالیتهای این خیریه برشمرد و گفت :چندین سال است که این آشپزخانه فعالیت دارد و پخت این آشپزخانه به چندین کارخانه ارسال می شود و در آمد آن صرف امور خیریه می شود .

,
,
, ,

مسئول خیریه کوثر خاطرنشان کرد: راه اندازی صندوق وام در سال  ۹۰ با کمک خیرین (بدون سود ) باسرمایه اولیه ۱۱ میلیون تومان که با ۱۱ نفر شروع شد که اعضای اصلی این موسسه به ۲۰ رسیده است و ۴۴ نفر هم در کنار این افراد کمک های موردی داشتند ، الان سرمایه این صندوق ۷۵۰ میلیون تومان شده است که در این ۸ سال بالغ بر دو میلیارد تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان پرداخت شد ،از سال گذشته وام های یک میلیونی افزایش یافته و به ۴ تا ۵ میلیونی هم رسیده است .

,

وی عنوان داشت : ۹۰۰ حواله جهیزیه از ۱ تا ۴ قلم وسایل ضروری برای نیازمندان داده شده است که ۸۰ درصد این حواله ها شامل یخچال ،اجاق گاز و فرش بوده است .

,

اسماعیلی با بیان اینکه هدف ما حفظ کرامت خانواده های نیازمند است اذعان داشت: توزیع دوبار در سال سبد کالا از دیگر فعالیتهای ماست ۱۴۰ خانواده تحت پوشش این موسسه هستند و در طول سال گوشت گرمی که توسط خیرین اهدا می شود بین نیازمندان توزیع می شود .

,

وی ادامه داد: ساخت سه واحد مسکونی در این چند سال با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان  و ساخت و بازسازی خانه های برخی خانواده های نیازمند ،کمک به آزادسازی سه زندانی جرائم غیر عمد انجام گرفت .

,

اسماعیلی بیان داشت :۳۰ کارگاه خانگی کوچک در راستای ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است در سال ۹۶ مطبی راه اندازی شد که ۶ دندان پزشک در این مطب در جهت خدمت رسانی به نیازمندان فعالیت دارند .

,

وی افزود :در همایش مهرریزان از طرف خانواده مرحوم نخعی زمین اهدا شد که قرار است چندین واحد مسکونی در ان برای زوج هایی که توان کرایه دادن ندارند اهدا شود .

,
,
, ,

مسئول خیریه کوثر گفت: در سال ۹۷ آبرومندان واقعی را شناسایی کردیم و به مدت ۶ماه یک شب در هفته غذای گرم بین ۳۰۰ نفر نیازمند در شهر توزیع می شود به خانواده هایی کمک می کنیم که ۹۰ درصد آنها در هفته همین یک وعده غذای گرم را دارند .

,

وی بیان داشت: طبق بررسی های موسسه خیریه به این نتیجه رسیدیم که متکدیان در سطح شهر نیازمند نیستند به آقای ملانوری فرماندار اسبق پیشنهاد طرح جمع آوری دادیم که این طرح به مدت ۵ ماه اجرا شد ۵۰۰ نفر جمع آوری شد ۹۵ درصد غیربومی ومعتاد بودند اما این طرح ناتمام ماند در صدد هستیم این طرح را دوباره راه اندازی کنیم .

,

اسماعیلی با بیان اینکه متدکیان در سطح شهر هیچ کدام نیازمند واقعی نیستند گفت: از مردم درخواست داریم به این متکدیان کمک نکنند و نیازمندان واقعی را به ما معرفی کنند .

,
,
, ,
,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه