اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان:

65 درصد موقوفات استان سمنان درآمدزا هستند/ تناسب موقوفات با نیازهای روز جامعه

65 درصد موقوفات استان سمنان درآمدزا هستند/ تناسب موقوفات با نیازهای روز جامعه
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان 65 درصد موقوفات استان را درآمدزا دانست و گفت: تعداد زیادی از موقوفات ایجاد شده متناسب با نیازهای روز جامعه و برای تامین هزینه درمان بیماران صعب العلاج و تهیه جهیزیه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، تعداد کل موقوفات در سطح استان را 5 هزار و 515 موقوفه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون 7 وقف جدید به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی، ادامه داد: از میان این موقوفه های جدید، 5 وقف در شهرستان سمنان، یک وقف در شهرستان مهدیشهر و یک وقف نیز در شهرستان میامی می باشد.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه طی سال ۹۷ در استان ۴۷ وقف در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این موقوفات بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال است.

,

واحدی، 65 درصد موقوفات استان را درآمدزا دانست و افزود: بیشترین موقوفات استان سمنان با نیت مذهبی می باشند که در بین نیات مذهبی، بیشترین نیت موجود نیز برگزاری مراسم تعزیه و اطعام اباعبدالله است.

,

وی با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود با یک هزار و ۶۵۴ موقوفه، بیشترین تعداد موقوفات را در سطح استان سمنان دارد، اضافه کرد: بزرگترین موقوفه در استان نیز موقوفه غیرمتصرفی مطلب خان در دامغان با ۳۵۸ رقبه است.  

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه وقف همواره به عنوان پشتوانه ای برای رفع مشکلات و نیازهای روز در خدمت مردم بوده، است، گفت: در سال های اخیر با بررسی های انجام شده، نیازهای استان شناسایی و بر اساس این نیازها، اولویت های استان در وقف جدید شناسایی شد.  

,

واحدی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از موقوفات ایجاد شده بر اساس نیازهای روز جامعه می باشد، ادامه داد: این موقوفات با نیاتی مانند خرید جهیزیه برای نیازمندان، هزینه دارو و درمان بیماران خاص و صعب العلاج وقف شده اند.

,

وی با اشاره به فرهنگ سازی های انجام شده در خصوص تناسب نیات موقوفات با نیاز روز جامعه، خاطر نشان کرد: در طول سال و در مناسبتهای مختلف در غرفه های مشاوره وقف و یا در محل ادارات اوقاف سطح استان به مراجعین مشاوره داده می شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه