اخبار داغ

بررسی یک تصمیم چالشی در شورای شهر میاندوآب؛

اما و اگرهای احداث تقاطع غیرهمسطح جدید در میاندوآب

اما و اگرهای احداث تقاطع غیرهمسطح جدید در میاندوآب
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ترافیک یکی از معضلات اساسی در شهرها می باشد که با استفاده از راهکارهای مختلف و پروژه های عمرانی و تغییرات هندسی و… می توان برای آنها راهکار اندیشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

شهر میاندوآب نیز به دلیل دارا بودن بافت قدیمی و افزایش روزافزون تعداد خودروهای درون شهری و از سوی دیگر قرار گرفتن در کریدور ارتباطی شمال غرب کشور با این معضل دست و پنجه نرم می کند.

,

احداث تقاطع های غیرهم سطح یکی از راهکارهای حل ترافیک است که برای نخستین بار در سال ۹۲ در میاندوآب به کار گرفته شده و در این راستا در بهمن ماه۹۲ بود که کلنگ احداث چهار روگذر و زیر گذر میدان دفاع مقدس وآیت الله وحیدی،سه راهی بوکان وشاهین دژ  در شهر میاندوآب برای نخستین بار و به صورت همزمان به منظور بازکردن گره ترافیکی در چهار نقطه شهر با حضور مسئولان وقت به زمین زده شد.

,

بعد از کلنگ زنی این پروژه ها که در تاریخ شهرداری میاندوآب نیز بی سابقه بود و سبب تغییر نگاهها به شهرداری میاندوآب بعد از مدت ها نیز می شد، علی رغم همه مخالفت های برخی افراد در سال ۹۴ دو پروژه روگذر میدان دفاع مقدس وآیت الله وحیدی به بهره برداری رسیدند.

,

اما دو پروژه دیگر جای خود را به سایر تمهیدات ترافیکی و نصب چراغ راهنمایی در سه راهی شاهین دژ دادند.موضوعی که در آن زمان دلیلش توسط خبرنگاران نیز پیگیری شد.

,

از لحاظ فنی امکان احداث زیرگذر یا روگذر در سه راهی شاهین دژ وجود ندارد

, از لحاظ فنی امکان احداث زیرگذر یا روگذر در سه راهی شاهین دژ وجود ندارد,

عبدالله عبدالهی شهردار وقت میاندوآب در این زمینه در خرداد ۹۵ در نشستی که با خبرنگاران داشت با اشاره به اظهار نظر فنی کارشناسان در این زمینه، گفت: فاصله سه راهی شاهین دژ با پل لیلان چایی کمتر از ۸۰متر است در حالی که برای اجرای روگذر، بیش از ۱۵۰ متر فاصله می خواهد تا طول رمپ زیرگذر یا روگذر سه راهی با شیب استاندارد اجرا شود، یعنی در صورت احداث زیرگذر یا روگذر، سه راهی حذف نمی شود و از سوی دیگر در زیر میدان سه راهی شاهین دژ دو کانال انتقال زهکش وجود دارد که امکان جابجایی نیست.

,

وی با بیان اینکه لذا از لحاظ فنی و کارشناسی امکان احداث زیرگذر یا روگذر در سه راهی شاهین دژ وجود ندارد، افزود: با این وجود ما خودمان و مردم را مسخره کرده ایم که روگذر یا زیرگذر در آنجا احداث کنیم؟

,

پیشنهاد احداث روگذر در سه راهی شاهین دژ به شورای ترافیک

, پیشنهاد احداث روگذر در سه راهی شاهین دژ به شورای ترافیک,

بعد از سال ۹۵، موضوع احداث زیرگذر و یا روگذر در میاندوآب تقریبا به فراموشی سپرده شد تا اینکه در جلسه شورای ترافیک شهرستان که ۱۰ اردیبهشت ماه در فرمانداری برگزار شد، پیشنهاد شهرداری میاندوآب برای احداث تقاطع غیرهمسطح روگذر در چهار نقطه سه راهی شاهین دژ، زیرگذ ر در تقاطع بلوار نماز با جاده تپه رش، زیرگذر در  تقاطع بلوار شهید زنده دل خیایان صدا و سیما با کوی دانش، زیرگذر در بلوار ولایت تقاطع خیابان گلستان با خیابان امام رضا(ع) ارائه شد.

,

در این جلسه سلمان زاده رئیس جلسه و معاون فرماندار میاندوآب اعلام کرد که به دلایل زمین شناسی امکان احداث زیرگذر و یا روگذر در سه راهی شاهین دژ وجود نداشته و در مورد بلوار ولایت نیز با تعریض جاده و احداث دوربرگردان بدون نیاز به روگذر یا زیرگذر به راحتی مشکل را حل کرد و نیاز به این همه هزینه نیست.

,

پس از اظهارنظر سایر اعضا، در نهایت سلمان زاده رئیس جلسه گفت در این زمینه مطالعات جمع بندی شده و به شورای ترافیک استان برای اعلام نظر ارسال شود.

,

پیشنهاد احداث روگذر در سه راهی شاهین دژ به شورای شهر

, پیشنهاد احداث روگذر در سه راهی شاهین دژ به شورای شهر,

اما این تمام ماجرا نبود، بلکه در جلسه این هفته شورای شهر نیز پیشنهاد احداث روگذر در سه راهی شاهین دژ به همراه احداث تقاطع غیرهمسطح در تقاطع بلوار نماز با جاده تپه رش با ترک تشریفات توسط شهرداری مطرح شد و چهار عضو از شورای هفت نفره به آن رای دادند و سه عضو نیز مخالفت خود را اعلام کردند.

,

از لحاظ فنی امکان احداث پل در سه راهی شاهین دژ وجود ندارد

, از لحاظ فنی امکان احداث پل در سه راهی شاهین دژ وجود ندارد,

در این جلسه عضو شورای شهر میاندوآب گفت: از لحاظ فنی احداث زیرگذر و یا روگذر با توجه به ابعاد در سه راهی شاهین دژ امکان ندارد.

,

مرتضی نجفی افزود: آیا میخواهید تبلیغات کنید در حالی که این موضوع قبلا نیز مطالعه شده و مطالعات می گوید جوابگو نیست.

,

وی اظهار کرد: چرا شهرداری قبل از طرح موضوع در شورای شهر، موضوع را به شورای ترافیک برده و بدون مطالعه تصویب شده است؟

,

این عضو شورای شهر تصریح کرد: چرا به شورا احداث دو روگذر و یا زیرگذر در دو مکان پیشنهاد شده ولی در شورای ترافیک، چهار مکان پیشنهاد شده است.

,

وی با بیان اینکه احداث روگذر در داخل شهر دیگر منسوخ شده است، اظهار کرد: با استفاده از چراغ قرمز و بدون ضرر و زیان به ملک های اطراف و به راحتی می‌توان مشکل را در این مکان ها حل کرد.

,

احداث روگذر در سه راهی تقاطع جاده مهاباد ـ تپه رش توجیهی ندارد

, احداث روگذر در سه راهی تقاطع جاده مهاباد ـ تپه رش توجیهی ندارد,

جهانگیر قاسم زاده دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید کار کارشناسی انجام گیرد، گفت: چرا موضوع روگذر و زیرگذر بدون نظر شورای شهر، در شورای ترافیک مطرح شده است.

,

این عضو شورای شهر با بیان اینکه احداث زیرگذر و یا روگذر در سه راهی شاهین دژ تبعات داشته و جوابگو نیست، افزود: احداث روگذر در سه راهی تقاطع جاده مهاباد-تپه رش نیز توجیهی ندارد .

,

وی با چراغ راهنمایی می توان مشکل ترافیک را حل کرد، گفت: با پیشنهاد ارائه شده، شهرداری باید تمام مغازه های اطراف را خریداری و آزادسازی کند که مقدور نیست و از سوی دیگر با وضعیت موجود جوابگو نیست.

,

دلیل منطقی برای احداث پل ها ندیدم

, دلیل منطقی برای احداث پل ها ندیدم,

فخرالدین آذریان دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در حاشیه جلسه در مورد دلایل مخالفت خود به خبرنگار ما گفت: چرا این پیشنهاد بدون مطالعه اولیه و طرح در جلسه و مصوبه شورای شهر در شورای ترافیک مطرح شده است.

,

وی با طرح این سوال که چه اصراری به اجرای بدون مناقصه و با ترک تشریفات این پروژ های پیشنهادی است، افزود: دلیل منطقی برای احداث پل ها ندیدیم.

,

رسول ملکی،شهردار میاندوآب نیز در پاسخ به مسائل مطرح شده، گفت:کجا نوشته باید در کمیته فنی تصویب شود؟ وقتی در بودجه هست نیاز به کمیته فنی نیست.

,

اما در مقابل این اظهارات، برخی اعضای موافق از عباراتی مانند مگر می شود بدون مطالعه کار کرد، نترسید و موضوع ترافیکی است، اکتفا کردند.

,

توپ در زمین هیئت تطبیق و شورای ترافیک استان

, توپ در زمین هیئت تطبیق و شورای ترافیک استان,

حال با همه این باید منتظر ماند و دید که در هیئت تطبیق در زمینه احداث این تقاطع های غیرهمسطح که در زمره پر هزینه ترین پروژه های عمرانی شهری هستنند، چه تصمیمی گرفته شده و از سوی دیگر با توجه به نظر شورای ترافیک شهرستان، در شورای ترافیک استان چه تصمیمی برای آن گرفته می شود و آیا اصلا امکان فنی احداث تقاطع غیرهم سطح در نقاط پیشنهادی و یا ضرورتی برای احداث آنها وجود دارد یا خیر؟  و در غیر اینصورت راهکار پیشنهادی چه می تواند باشد؟ موضوعی که تنها گذر زمان به آن پاسخ خواهد داد.

,

اما فارغ از همه این مسائل، میاندوآب نیاز به مطالعه یک طرح ترافیکی دارد چرا که طرح ترافیک در قالب برنامه ای مدون، می تواند مشکل ترافیک در خیابان های میاندوآب را حل نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه