اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران:

تالاب های چالدران پذیرای بیش از ۴۰ گونه پرنده مهاجر هستند

تالاب های چالدران پذیرای بیش از ۴۰ گونه پرنده مهاجر هستند
پرندگان مهاجر بعد از ۵ ماه اقامت در تالابهای شهرستان چالدران کوچ خود را به مناطق گرمسیری کشور آغاز می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران در گفتگو با اروم نیوز، اظهار داشت: به دنبال بارندگی های اخیر ، ذوب شدن برفها و لایه روبی های انجام شده و هدایت آبهای سطحی توسط جوامع محلی و روستاییان به سوی تالابها امسال حجم آب تالابهای شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

خیری تصریح کرد: تالابهای پیر احمد، ناور، زاویه سفلی، خان گل، گوری گل و حاشیه های سد بارون از جمله تالابهایی هستند که این روزها پرندگان مهاجر کوچ خود را به این تالابها آغاز نموده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: این پرندها در مسیر مهاجرت خود تالابهای شهرستان را جهت تغذیه واستراحت انتخاب می کنند.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: وجود پرنده درنای آناتولی در تالابهای این شهرستان باعث شده این تالابها از اهمیت خاصی برخوردار باشند.

,

نجف زاده رئیس امور آب شهرستان چالدران نیز در گفتگو با اروم نیوز گفت :در ۲ حوزه آبریز شهرستان چالدران شامل حوزه آبریز قزلار چایی و حوزه آبریز آق چای آواجیق در اسفند ماه سال ۹۷ عملیات برف سنجی انجام گرفته است که در حوزه قزلار چایی معادل آب ذوب شده این برفها ۸۸ میلیون متر مکعب و آب ذوب شده برف در حوزه آق چای آواجیق معادل۵۰ میلیون متر مکعب می باشد.

,

صادقی زادگان مسئول کنوانسیون رامسر سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفتگو با نوای چالدران گفت :تنها منطقه های که برای جوجه آوری پرنده درنا در کشور می باشد تالابهای شمال استان آذربایجان غربی هستش که از چند سال پیش در تالابهای شهرستان چالدران درنای جوجه آور را شناسایی کردیم اما جدیدا محققان به این نتیجه رسیدند که گونه جدیدی از درنای معمولی هستش که بنام درنای آناتولی که بر اساس بررسی های به عمل آمده این درنای جدید را در تالاب پیر احمد و ناور شناسی کردیم.

,

به گزارش اروم نیوز ،پرندگان مهاجر بعد از ۵ ماه اقامت در تالابهای شهرستان چالدران کوچ خود را به مناطق گرمسیری کشور آغاز می کنند.

,

شهرستان چالدران دارای ۷ تالاب بوده که وسعت آنان بیش از ۱ هزار هکتار می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه