اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

کاسبان ترس از ارتباط با غرب سود می‌برند/ برجام قرارداد خوبی برای آمریکایی‌ها است

کاسبان ترس از ارتباط با غرب سود می‌برند/ برجام قرارداد خوبی برای آمریکایی‌ها است
کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که لیبرال‌ها به هر طریقی تلاش می‌کنند نظام را وادار کنند به سمت گرایش به غرب برود چون نوع منافعشان در ارتباط با غرب است گفت: این افراد کاسبان ترس هستند و اگر موضوعی مانند برجام به پایان برسد، بلافاصله موضوع دیگری را جایگزین خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا دهقان استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص اقدام برخی افراد در همصدایی با آمریکا در جنگ روانی علیه ملت ایران، با اشاره به این‌که افرادی در کشور هستند که تفکر لیبرالیسم دارند، اظهار کرد: نگاه این تفکر گرایش و وابستگی به غرب است یعنی همه چیز را در ارتباط با غرب می‌بیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علیرضا دهقان استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با , خاورستان، , خاورستان, خاورستان, در خصوص اقدام برخی افراد در همصدایی با آمریکا در جنگ روانی علیه ملت ایران، با اشاره به این‌که افرادی در کشور هستند که تفکر لیبرالیسم دارند، اظهار کرد: نگاه این تفکر گرایش و وابستگی به غرب است یعنی همه چیز را در ارتباط با غرب می‌بیند.,

 

,

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که این تفکر 110 سال پیش هم در کشور بوده، خاطرنشان کرد: امثال تقی‌زاده‌هایی که می‌گفتند از نوک پا تا سر باید غربی شد یا در زمان ملی‌شدن صنعت نفت که برخی از این افراد می‌گفتند ما عرضه تولید لوله آفتابه را هم نداریم چه رسد که بخواهیم صنعت نفت را بچرخانیم، امروز نیز وجود دارد.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: حتی در زمان اوایل انقلاب آقای بازرگان گفت برای حفظ نهال نو پای انقلاب باید از غربی‌ها کمک بگیریم و در الجزایر با غربی‌ها ملاقات کرد.

,

 

,

دهقان افزود: امروز نیز برخی مسئولان دارای این تفکر وجود دارند مانند مسئولی که گفت ما فقط توان تولید آب گوشت بزباش را داریم.

,

 

,

وی، این نوع تفکر را تفکر وابسته به غرب است دانست و افزود: این یک تفکر خودکم‌بینی و تفکر حل همه چیز در گروی رضایت آمریکا دیدن است.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به این‌‎که طرفداران و پیروان این تفکر و جریان در کشور تعداد زیادی نیستند اظهار کرد: منافع و سود این افراد در ارتباط با غرب است لذا چون منافع آن‌ها با آمریکا و غرب تأمین می‌شود به هر نوع و هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند که بگویند که راه‌حل مشکلات کشور در ارتباط با آمریکا است.

,

 

,

دهقان خاطرنشان کرد: به همین دلیل هر بار یک مسئله‌ای را برای ارتباط با غرب مطرح می‌کنند.

,

 

,

وی، مشکلات اقتصادی و ایجاد رعب و ترس از جنگ را مسائلی دانست که این افراد مطرح می‌کنند و افزود: این مسائل باعث به وجود آمدن شوک‌های بزرگ اقتصادی مانند فرار سرمایه‌گذاران از کشور و ایجاد تورم شده و بین مردم و نظام فاصله می‌اندازند.

,

 

,

کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که این افراد به هر طریقی تلاش می‌کنند نظام را وادار کنند به سمت گرایش به غرب برود چون نوع منافعشان در ارتباط با غرب است یادآور شد: این افراد کاسبان ترس هستند و اگر موضوعی مانند برجام به پایان برسد، بلافاصله موضوع دیگری را جایگزین خواهند کرد.

,

 

,

دهقان در ادامه با اشاره به برجام و سودهایی که آمریکا از این قرارداد برد، افزود: ترامپ از نوع برجامی که اتفاق افتاده خوشحال است اما در عین حال به گفته اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا درست است که نتوانستند پیچ و مهره‌ی هسته‌ای ایران را باز کنند اما توانستند برنامه هسته‌ای ایران را برای مدتی متوقف کنند.

,

 

,

وی آمریکا را کشوری زیاده‌خواه دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا نابودی ایران را می‌خواهد، بحث آمریکا، هسته‌ای و موشکی نیست بلکه هدف آمریکا به زانو درآوردن ایران است.

,

 

,

کارشناس سیاسی افزود: در برجام هدف آمریکا متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران بود که به این هدف رسید. حال این هدف به نتیجه رسیده و امروز بر روی هدف بعدی تمرکز دارند.

,

 

,

دهقان با اشاره به این‌که برجام قرارداد خوبی برای آمریکایی‌ها است، اظهار کرد: امروز تاریخ مصرف برجام دیگر تمام شده و آمریکایی‌ها دنبال گام بعدی برای تسلیم‌شدن ایران هستند، لذا فشارهای بیشتری وارد و تهدید به جنگ می‌کنند و می‌گویند توافق قبلی قبول نیست تا هدف بعدی خود را عملی کنند.

,

 

,

وی افزود: اگر امید داشته باشیم که آمریکا روزی اعتراف کند که قرارداد خوبی با ایران بسته و دیگر فشارها را از روی ایران بردارد؛ باید بگوییم که هیچ‌گاه این‌گونه نخواهد شد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی، سیاست آمریکا را سیاست نخ‌نما شده‌ای دانست که 40 سال است امتحان خودش را پس داده و یادآور شد: اگر آمریکا توان جنگ نظامی با ایران را داشت در اواخر دوره هشت ساله جنگ تحمیلی که به مراتب ایران قدرت نظامی کمتری نسبت به امروز داشت، کار ایران را یکسره می‌کرد.

,

 

,

دهقان افزود: آمریکا در 9 ماه پایان جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران، مستقیماً به صدام کمک می‌کرد اما نتوانست در جنگ پیروز شود.

,

 

,

وی با بیان این‌که آمریکا بهتر از هر کسی می‌داند که توان جنگ نظامی با ایران به خصوص در خلیج فارس را ندارد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا توان جنگ را داشت حتما این کار را در سوریه و عراق و دیگر کشورهایی که درگیر جنگ بوده، انجام می‌داد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه