اخبار داغ

شهردار خلیل آباد:

طرح تفکیک زباله از مبدأ در خلیل‌آباد اجرایی می‌شود

طرح تفکیک زباله از مبدأ در خلیل‌آباد اجرایی می‌شود
شهردار خلیل‌آباد با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدأ در خلیل‌آباد به عنوان پنجمین شهر در استان اجرایی می‌شود، گفت: برای موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبدأ نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت شهروندان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، هادی گوهریان پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: تفکیک زباله یکی از اولویت‌های شهرداری خلیل‌آباد است که به جد دنبال زیرساخت‌های آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه شهرداری خلیل‌آباد به‌عنوان پنجمین شهر در استان با سازمان همیاری‌ها وارد مرحله عقد قرارداد شده است، خاطرنشان کرد: سازمان همیاری‌های کل شهرداری‌ها یک طرح تفکیک زباله از مبدأ را اجرا می‌کند و کل زیرساخت‌های لازم را تخصیص می‌دهد.

,

شهردار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه خلیل‌آباد بعد از مشهد، نیشابور، سبزوار و چناران پنجمین شهر است که این طرح را اجرا می‌کند، تصریح کرد: منتظر مصوبه شورا و تائید فرمانداری هستیم تا این طرح را اجرایی کنیم.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر این کار از ارزش بسیار بالایی برخوردار شده است، اذعان کرد: برای موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبدأ نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت شهروندان هستیم.

,

 

,

ایجاد و تقویت تشکل مردمی حمایت از محیط زیست لازم و ضروری است

, ایجاد و تقویت تشکل مردمی حمایت از محیط زیست لازم و ضروری است,

مجتبی شاکری در این مراسم با تأکید بر اینکه همه باید برای حفظ و حراست محیط زیست تلاش کنیم، اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی نیازمند عزم تمامی بخش‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی است.

,

 

,

وی با بیان اینکه ایجاد و تقویت تشکل مردمی حمایت از محیط زیست در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اداری موظف به مشارکت و نظارت و بازرسی در حوزه محیط زیست هستند.

,

 

,

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه بخش جمع‌آوری زباله‌های شهر و رو روستایی و نخاله‌های ساختمانی نیازمند ساماندهی است، تصریح کرد: در بارندگی‌های اخیر، مسیل‌هایی که مسدود شده بود و نخاله‌های ساختمانی که در مسیر مسیل‌ها انباشته‌شده بود نیز زنگ خطری برای برخی اماکن در شهر به وجود آورد.

,

 

,

وی با بیان اینکه نیازمند مراقبت و نظارت بیشتری در این خصوص هستیم، اذعان کرد: جانمایی خوبی باید برای زباله‌های شهری و روستایی و نخاله‌های ساختمانی صورت گیرد.

,

 

,

شاکری ایجاد کارخانه فراوری زباله با مشارکت بخش خصوصی در سطح منطقه را از ضروریات دانست و عنوان کرد: بخش خصوصی این آمادگی را دارد و در دست بررسی است.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه دهیاران نباید بدون هماهنگی منابع طبیعی و محیط زیست، محلی برای دفن زباله‌ها ایجاد کنند، تشریح کرد: محلی برای نخاله‌های ساختمانی مدنظر قرار گیرد و ریختن نخاله‌های ساختمانی خارج از آن محل جرم تلقی خواهد شد.

,

 

,

سعید شفیعیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل‌آباد و دبیر کارگروه مدیریت پسماند نیز گفت: بی‌خطر سازی زباله‌های بیمارستانی؛ تفکیک زباله‌های خانگی از مبدأ، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و ممنوعیت استفاده از ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی در سطح ادارات از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان است که تا به نتیجه رسیدن برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط اعضای کارگروه با جدیت تمام پیگیری خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه