اخبار داغ

پشت پرده ناتوانی شهرداری همدان در به پایان رساندن پروژه ها؛

دومینوی ۱۸ میلیاردی بدهکاری به شهرداری همدان در تخلفات برج سعیدیه/ جانبداری کمیسیون ماده 100 از یک متخلف یا دور زدن سازنده

دومینوی ۱۸ میلیاردی بدهکاری به شهرداری همدان در تخلفات برج سعیدیه/ جانبداری کمیسیون ماده 100 از یک متخلف یا دور زدن سازنده
تخلفات مالکان و سازنده برج سعیدیه در عدم پرداخت هزینه های مربوط به جریمه تعیین شده از سوی کمیسیون ماده 100 سبب شده تا با وجود بهره برداری بیش از 10 ساله از این برج، هنوز هم که هنوز پایان کاری برای آن صادر نشود و خریداران واحدهای آن، سندی در دست نداشته باشند و بسیاری مشکلات دیگر به وجود بیاید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، به نظر حمایت از سرمایه گذاران باید جزئی از وظایف مسئولان باشد، اما گاهی همین سرمایه گذاران از قانون سرپیچی می کنند و تخلفاتی در مسیر کار خود انجام می دهند و پول روی پول می گذارند بدون توجه به رعایت قانون و حقوق شهروندی.
این مسئله درباره برج سعیدیه همدان که بیش از 10 سال است به بهره برداری رسیده هم صدق می کند، سازنده آن هنوز موارد تذکر داده شده از سوی شهرداری را آن طور که باید اجرایی نکرده و پایان کار دریافت نکرده است.
و اما مشکلات برج سعیدیه چه بود که همچنان برخی از این تخلفات ادامه دارد و حل نشده؟ یکی نبود پارکینگ بود که بالاخره بخشی از آن انجام شد و البته نه تمام موارد مرتبط با ایجاد پارکینگ، دیگری تغییر کاربری در این برج بود که حتی در 28 شهریور سال 94 منجر به پلمپ شدن طبقات اداری چهار تا 10 آن شد، اضافه کردن زیربنا هم تخلف دیگر این سازنده است.
ناگفته نماند که طبق توافقی سازنده قرار بر آن بود که باید زمینی را تملک کرده و بر اساس آن در زمینه مسائل مرتبط با پدافند و ترافیک شهری، معبری باز کند و این مسئله نیز انجام نشده است.
سازنده برج هنوز که هنوز پس از گذشته نزدیک به 15 سال جرائم تعیین شده از سوی کمیسیون ماده 5 و بعد ماده 100 و عوارض مترتب بر جریمه را که متناسب با تاریخ روز افزایش پیدا می کند پرداخت نکرده و با وجود بهره برداری بیش از 10 ساله هنوز پایانی کاری برای بنایش صادر نشده و در دست ندارد.
تا زمانی هم که سازنده بدهی های خود به شهرداری را پرداخت نکند، پایان کاری برایش صادر نمی شود و بسیاری از مالکان که واحدهایی را خریداری کرده اند برای صدور سند با وجود پرداخت هزینه خرید، با مشکلاتی مواجه شده اند.
آن گونه که گفته اند بدهی سازنده برج سعیدیه همدان بیش از 18 میلیارد تومان است، بدهی که پرداخت بخشی از آن می تواند مشکلات حوزه شهر و شهرسازی در همدان را تا حدودی مرتفع کند، پروژه های شهرداری همچون پل چراغ قرمز به دلیل کمبود اعتبارات بر زمین مانده اگر سرمایه داران و سازندگان بدهی های خود را پرداخت نکنند بی شک شهرداری نمی تواند در اجرایی شدن پروژه های عمرانی خود موفق باشد.
به گزارش خبرنگار نافع، کمیسیون ماده ۱۰۰ ادامه رسیدگی به تخلفات مرتبط با برج سعیدیه را منوط به ساخت پارکینگ کرده است، این اقدام نه تنها بازدارنده و محرک خوبی برای رفع تخلفات از سوی مالک نیست بلکه به نحوی منجر به ادامه روند متخلفانه صاحب برج شده است .
آیا نباید متولیان امر پاسخ دهند که چرا و بر اساس چه قانونی، کمیسیون ماده ۱۰۰ چنین تصمیمی گرفته است؟
آیا چنین اقداماتی به نوعی جانبداری کمیسیون ماده 100 از سازنده برجی نیست؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,
,
,
,
,
,
, آیا نباید متولیان امر پاسخ دهند که چرا و بر اساس چه قانونی، کمیسیون ماده ۱۰۰ چنین تصمیمی گرفته است؟,
, آیا چنین اقداماتی به نوعی جانبداری کمیسیون ماده 100 از سازنده برجی نیست؟,


مطالب منتشر شده در این گزارش به طور کامل مستند و بر گرفته از گفت و گوهای مکرر نافع با افراد و مسئولان مختلفی است که در گزارشات بعدی نام آنان نیز منتشر می شود، گرچه در این بررسی ها برخی هم از پاسخگویی امتناع کردند، اما آنچه که مسلم است ضرورت ارائه پاسخ شفافی از سوی تمام ارگان های مربوط با این ماجراست آن هم برای تنویر افکار عموم و رودآور نیز طبق وظیفه حرفه ای خود مؤظف به انتشار پاسخ های ارائه شده بر روی خروجی سایت است اگر پاسخگویی پیدا شود!

انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه