اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

دستگاه سی تی آنژیو در بیماستان امام خمینی (ره) اردبیل راه اندازی می شود

دستگاه سی تی آنژیو در بیماستان امام خمینی (ره) اردبیل راه اندازی می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دستگاه پیشرفته سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس (سی تی آنژیو) در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل راه اندازی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما،اخوان اکبری صبح امروز در بازدید از مراحل تکمیلی عملیات راه اندازی دستگاه سی تی آنژیو در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اردبیل اظهار داشت: برای اولین بار در استان ، دستگاه پیشرفته سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس (سی تی آنژیو) در این مرکز راه اندازی و افتتاح خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: این دستگاه با ارز مبادله ای ۴۲۰۰۰ ریال به قیمت ۸۷ میلیارد ریال خریداری شده که قیمت فعلی آن حدود ۲۸۰ میلیارد ریال است و در حال حاضر این دستگاه به گمرک ایران وارد شده و فعلا در حال ساخت و آماده سازی محل نصب دستگاه و تجهیزات جانبی آن هستیم که حدود ۹ میلیارد ریال جهت این امر اختصاص داده شده است .

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: دستگاه سی تی آنژیوگرافی این بیمارستان از نوع ۱۲۸ اسلایس با مارک جنرال الکتریک بوده و یکی از پیشرفته ترین دستگاههای تشخیصی حال حاضر در دنیا بشمار می رود که در تشخیص آنوریسم عروقی ، انسداد های عروقی ، آمبولی ریه ، نشان دادن عروق تومور ها ، انسداد عروق کرونر قلب و مغز و سایر نقاط بدن کاربرد منحصر بفردی دارد.

,

 اخوان اکبری با بیان اینکه در بسیاری از بیماران، سی تی آنژیوگرافی جایگزین مناسبی برای آنژیوگرافی است، تصریح کرد: در این روش هیچ «کاتتری» داخل بدن نشده و بدون نیاز به کاتتریسم ، تصاویر بسیار واضحی از عروق در اختیار پزشکان قرار می دهد و کاهش چشمگیر دوزاژ پرتوی بیماران به دلیل سرعت بالای تصویر برداری در این دستگاه پزشکی غیرتهاجمی به تائید رسیده است.

,

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر تمامی درخواست های سی تی اسکن با دستگاههای ۶ و ۱۶ اسلایس انجام می شود که با استفاده از این دستگاه پیشرفته ۱۲۸ اسلایس وضوح و کیفیت تصاویر به دست آمده بسیار بالاتر رفته و امکان بازسازی سه بعدی تصاویر، مشابه آنچه به صورت واقعی در بدن وجود دارد میسر می‌شود تا جایی که به عنوان بهترین مدالیته تصویر برداری از قلب و عروق مطرح است.

,

 سی تی آنژیوگرافی قلب روشی است برای مشاهده وضعیت عروق کرونری قلب و تشخیص دقیق و زود هنگام گرفتگی رگ‌های قلبی که بدون انجام عمل تهاجمی انجام می‌شود و عملکرد خونرسانی سرخرگ‌ها به قلب را در قالب تصاویر سه بعدی به نمایش می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه