اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد:

روند پرداخت وام ازدواج در بانک‌های استان یزد رضایت بخش است

روند پرداخت وام ازدواج در بانک‌های استان یزد رضایت بخش است
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد اظهار داشت:در سال های گذشته بانک های استان یزد در مقایسه با سایر استان ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج رتبه های خوبی بدست آورده اند و به طور کلی روند پرداخت وام ازدواج در بانک های استان یزد قابل قبول و مورد رضایت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، طبق قانون بودجه سال 98، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال 1398 سیصد میلیون (300.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است و بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به‌عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

هر چند طبق قانون برای دریافت وام ازدواج معرفی یک ضامن کفایت می‌کند اما آن چه در عمل دیده می شود مغایر با این قانون است به طوری که در زمان مراجعه زوج ها به شعب بانکی از آن ها تقاضای دو و حتی بعضا بیش از دو ضامن می شود و حتی دیده شده که بانک ها از زوجین تقاضای ارائه سند ملک، گواهی اشتغال و ... نیز شده است.

,

ضامن باید از اعتبار کافی برخوردار باشد

, ضامن باید از اعتبار کافی برخوردار باشد, ضامن باید از اعتبار کافی برخوردار باشد,

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در این خصوص گفت: طبق قانون معرفی یک ضامن کافی است اما ممکن است ضامنی که به بانک معرفی می شود از نظر بانک معتبر نباشد و یا اعتبار کافی نداشته باشد و در این صورت نیاز به معرفی ضامن دیگری نیز باشد.

, یزدرسا,

محمد رضایی اظهار داشت: اگر یک ضامن معتبر مورد قبول به بانک معرفی شود یک ضامن کافی است اما ممکن است ضامن معرفی شده دارای چک برگشتی، اقساط معوق و ... باشد و از نظر بانک به اندازه 50 درصد معتبر باشد.

,

وی تصریح کرد: بانک ها دارای سیستم ارزیابی مشتری هستند و مشتریان خود را بر اساس اعتباری که دارند دسته بندی می‌کنند و ضامنی که در رتبه A اعتباری باشد در بهترین رتبه قرار دارد اما فردی که در رتبه منفی C است  از نظر بانک یک ضامن با اعتبار 40 الی 50 درصدی است.

,

رضایی ادامه داد: به دلیل معرفی ضامن با اعتبار کم طی مذاکراتی که مشتری و بانک با هم دارند یا باید یک ضامن معتبر معرفی شود و یا تعداد ضامنین افزایش یابد و یا به نحوی دیگر شرایط تضمین اعطای وام و تسهیلات محقق شود.

,

وی با بیان این که بانک ملی استان یزد در پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد بسیار خوبی داشته که و مورد تشویق وزیر ورزش و جوانان نیز واقع شده است افزود: در سال های گذشته بانک های استان یزد در مقایسه با سایر استان ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج رتبه های خوبی بدست آورده اند و به طور کلی روند پرداخت وام ازدواج در بانک های استان یزد قابل قبول و مورد رضایت است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه