اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

۲۶۰ هزار نفر در استان یزد تحت غربالگری فشار خون قرار می گیرند

۲۶۰ هزار نفر در استان یزد تحت غربالگری فشار خون قرار می گیرند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه از 27 اردیبهشت ماه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا اجرا خواهد شد، گفت: در این طرح 260هزار نفر در استان یزد تحت غربالگری فشار خون قرار می گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با جزییات طرح ملی کنترل فشار خون بالا اظهار کرد: از 27 اردیبهشت ماه با کمک همه دستگاه های اجرایی در سراسر کشور به صورت همزمان بسیج ملی کنترل فشار خون بالا اجرا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی هدف از این طرح را غربالگری کلیه افراد بالای 30سال از لحاظ فشار خون در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: در این طرح چه کسانی که دارای فشار خون هستند جهت کنترل و مراقبت و چه کسانی که در جریان طرح شناسایی می شوند که به فشار خون مبتلا هستند، تحت مراقبت و کنترل قرار خواهند گرفت.

,

دهقانی ادامه داد: برآوردمان این هست که حدود 10درصد از افرادی که تحت غربالگری قرار می گیرند، به فشار خون مبتلا باشند که تاکنون از از این بیمارشان اطلاع نداشته اند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه این طرح از 27 اردیبهشت ماه لغایت 15تیرماه انجام خواهد شد، تصریح کرد: برآورد می کنیم، در استان یزد که بیش از 500هزار نفر جمعیت بالای 30سال دارد، حدود 260 هزار نفر در مرحله اول تحت غربالگری کنترل و بعد هم آموزش و آگاهی در مورد نحوه کنترل فشار خونشان قرار گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه