اخبار داغ

رئیس دانشگاه ملایر:

پژوهشکده انگور ملایر بزودی افتتاح می شود/ برنامه ریزی برای جذب رشته های مبل و منبت

پژوهشکده انگور ملایر بزودی افتتاح می شود/ برنامه ریزی برای جذب رشته های مبل و منبت
رئیس دانشگاه ملایر پژوهشکئده انگور ملایر را در قدرت مردم دانست و افزود: هر چند در این مرکز عملکرد منطقه ای است اما نگاه ما ملی و بین المللی است و توانسته ایم این مرکز را در لیست سازمان های تحقیقات بین المللی دنیا قرار دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، جعفر سایوند در نشست خبری با اهالی رسانه شهرستان ملایر با اشاره به افتتاح پژوهشکده انگور ملایر پس از ماه رمضان اظهار داشت: عملیات ساخت پژوهشکده انگور ملایر از سال 92 آغاز شده و اکنون 24 دانشجوی دکتری با رویکرد مشکلات انگور و کشمش در این پژوهشکده مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: این پژوهشکده شامل 3 گروه پژوهشی، دو مرکز و یک کلینیک بوده که با هدف کمک به کشاورزان و باغداران و آشنایی آنان به شیوه های نوین کشاورزی فعالیت می کند.
رئیس دانشگاه ملایر به حضور اساتید تراز اول کشور در این پژوهشکده اشاره و بیان کرد: تا کنون 36 طرح تحقیقاتی در این مجموعه به اتمام رسیده و 12 طرح نیز در دست اجرا است.
وی قدرت پژوهشکئده انگور ملایر را در قدرت مردم دانست و بیان کرد: هر چند در این مرکز عملکرد منطقه ای است اما نگاه ما ملی و بین المللی است و توانسته ایم این مرکز را در لیست سازمان های تحقیقات بین المللی دنیا قرار دهیم.
سایوند با اشاره به آخرین وضعیت دانشگاه ملی ملایر تصریح کرد: دانشگاه ملایر از سال 1373 و با دو رشته تحت به عنوان مرکز اقماری دانشگاه بوعلی همدان فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 1383 به دانشگاه تبدیل شد.
وی رسالت اصلی دانشگاه ملایر را کمک به شهرستان عنوان کرد و گفت: این مرکز دارای 170 عضو هیئت علمی، 5 هزار و 279 دانشجو در سه مقطع تحصیلی، 27 رشته کارشناسی، 31 رشته کارشناسی ازشد و 14 رشته دکتری است.
رئیس دانشگاه ملایر به برنامه ریزی برای اخد مجوز و جذب اعضای هیئت علمی برای رشته های مبل و منبت در این دانشگاه اشاره و بیان کرد: رایزنی های مختلفی برای این امر انجام شده است و امید است با توجه به ملی شدن منبت ملایر بتوان از فضای دانشگاه برای رشد هر چه بیشتر این صنعت استفاده کرد.
وی گفت: امید است بتوانیم در کنار پژوهشکده انگور پژوهشکده ملی و بین المللی مبل داشته باشیم تا بتوان هر چه بیشتر نیازهای این صنعت را پاسخگو بود.
وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های عمرانی دانشگاه ملایر بیان کرد: این مرکز دارای 5 پروژه مهم در دست اقدام است که با توجه به وضعیت تورم برخی از آنها متوقف شده اند.
سایوند گفت: پروژه پژوهشکده انگور از سال 92 در مساحت 3 هزار 500 متر مربع آغاز شده و با تلاش های انجام شده آماده بهره برداری است.
وی افزود: پروژه کتابخانه در فضایی به مساحت 4 هزار مترمربع از سال 88 آغاز شده و تا کنون 80 درصد پیشرفت داشته است و مهمانسرا نیز از سال 88 آغاز شده و 40 درصد پیشرفت داشته و اکنون متوقف است.
رئیس دانشگاه ملایر پروژه آمفی تئاتر با ظرفیت بیش از 600 نفر، دانشکده فنی مهندسی، فاز دوم تصفیه خانه و محوطه سازی را از دیگر پروژه های دانشگاه ملایر عنوان کرد.
وی گفت: اکثر این پروژه ها دارای ردیف بودجه بوده و به پایان رسیده است و تلاش های زیادی برای تخصیص ردیف به این پروژه ها انجام شده که هنوز موفق به کسب ردیف های جدید برای این پروژه ها نشده ایم و تنها راه حل استفاده از درآمدهای اختصاصی دانشگاه است که آنان نیز محدود است.
سایوند توسعه کیفی را مهمترین هدف در دانشگاه ملایر عنوان کرد و گفت: دانشگاه ملی ملایر دومین دانشگاه بزرگ استان از دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم است و تمام تلاش ما کمک به اقتصاد، صنعت، کشاورزی و سبک زندگی در شهرستان است بوده که دانشگاه بتواند مکملی در امور جاری شهرستان باشد.
وی به همکاری 19 خوابگاه با دانشگاه ملی ملایر اشاره و بیان کرد: از این تعداد 4 خوابگاه ملکی و مابقی خودگردان و استیجاری است که بیش از 40 درصد دانشجویان دانشگاه در خوابگاه ها سکونت دارند.
رئیس دانشگاه ملایر به حضور 16 دانشجوی خارجی در دانشگاه ملی ملایر اشاره کرد و گفت: دانشگاه در بخش بین الملل به دنبال مبادلات دانشجو و استاد بوده و وضعیت قابل قبولی دارد.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه