اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

کرمان به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد/ از جمله اهداف معادن ایجاد ارزش افزوده است

کرمان به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد/ از جمله اهداف معادن ایجاد ارزش افزوده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی برخی پروژه‌ها به زودی کرمان با تولید ۱۰ میلیون تن شمش فولاد به قطب فعالیت فولاد کشور تبدیل می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: بر اساس آمار مرکز ایران ۴/۷ ارزش افزوده معادن کل کشور مربوط به معادن کرمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

وی در خصوص صادرات مواد معدنی و با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در سطح استان، افزود: با توجه به اینکه  بالغ بر ۸۰ درصد ذخایر عمده کشف شده  در حوزه ماده معدنی سنگ آهن، کرومیت، مس و ذغال سنگ است ظرفیت استان  در کانی های فلزی است.

,

حسینی نژاد ادامه داد: با توجه  به صنایع فرآوری شده، ایجاد ارزش افزوده  مواد معدنی سنگ آهن و سیاست کلان سازمان نیز در این زمینه سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته است در حال حاضربا توجه به فعلیت حوزه سنگ آهن و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخی پروژه ها به زودی کرمان با تولید ۱۰ میلیون تن شمش فولاد به  قطب فعالیت فولاد کشور تبدیل می شود.

,

وی تصریح کرد: ایجاد ارزش افزوده برای معادن یکی از اهداف کلی است در این خصوص زنجیره ارزش افزوده فولاد در استان ایجاد شده است، سنگ آهن با تبدیل به کنسانتره و تبدیل به گندله و آهن اسفنجی و در نهایت با تبدیل به شمش در سطح استان این زنجیره در حال تکمیل است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در حوزه کرومیت کارخانه فرآوری کرومیت در رفسنجان  با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال گذشته در رفسنجان  راه انازی شده است.

,

این مقام مسئول  خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست کلان در حوزه معادن استان و سرمایه گذاری شکل گرفته برای رشد و افزایش بهره وری  با توجه به تلاش استان،  شورای معادن و استاندار،  از طریق شورای معادن و همکاری با دانشگاه بهره وری را توسعه  خواهیم داد.

,

وی در خصوص صادرات مواد معدنی بیان کرد: صادرات همراه با رشد و شکوفایی اقتصادی فرصت شغلی ایجاد می‌کند و رونق این حوزه ضمن نقدینگی، ارز آوری را بهبود می‌بخشد. سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفت  که نسبت به  سال ۹۶ کاهش  صادرات داشتیم که این کاهش به مسائلی ازقبیل ارز و… بر می‌گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه