اخبار داغ

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

ناپایداری شرایط جوی و دریایی در هرمزگان/ بارش پراکنده باران همراه با رعد وبرق در اکثر نقاط استان

ناپایداری شرایط جوی و دریایی در هرمزگان/ بارش پراکنده باران همراه با رعد وبرق در اکثر نقاط استان
کارشناس هواشناسی هرمزگان با اشاره به ناپایداری شرایط جوی و دریایی در هرمزگان گفت: با توجه به وجود امواج ناپایدار در هرمزگان برای اکثر مناطق استان رگبار پراکنده باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مرضیه سی سی پور، کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ناپایداری شرایط جوی و دریایی در هرمزگان اظهار کرد:ناپایداری جوی و دریایی طی ساعات بعد از ظهر و شب در برخی نقاط استان قابل ملاحظه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کارشناس هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه تا ساعات ظهر شرایط جوی و دریایی آرامی پیش بینی می شود، گفت: از ساعات بعد از ظهر تا شب با تاثیر امواج ناپایدار علاوه بر ارتفاعات استان از جمله بشاگرد ،رودان ،حاجی آباد، در مناطق مستعد مرکزی از جمله بندرعباس،خمیر و مناطق غربی مانند بستک رشد ابر ،رگبار پراکنده باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

,

سی سی پور تصریح کرد: در مناطق دریایی و جزایر خلیج فارس وزش باد قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت اما با توجه به تمرکز توده ناپایدار بارشی در مناطق مرکزی افزایش ابرناکی و افزایش لحظه ای سرعت باد در محدوده تنگه هرمز وقوع رعد و برق و تندباد لحظه ای سبب مواج شدن موقتی دریا خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه شرایط موقتی ناپایداری به تناوب تا روز جمعه کمابیش در ساعات بعدازظهر و شب ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: توصیه می شود با توجه به تقویت سامانه ناپایدار و ماهیت رگباری بارش از رفتن به مناطق مرتفع و توقف در حاشیه رودخانه های فصلی خودداری شود.
کارشناس هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد: توصیه می شود با توجه به مواج شدن دریا طی ساعات شب شناورهای سبک ،قایق های صیادی و تفریحی از ماندن روی دریا در این مناطق خودداری کنند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه