اخبار داغ

والدین و تربیت دینی فرزندان؛

نقش خانواده در واکسینه کردن فرزندان نسبت به حوادث آینده چیست؟

نقش خانواده در واکسینه کردن فرزندان نسبت به حوادث آینده چیست؟
فرزندان در خانواده تحت مراقبت پدر و مادر هستند و با ورود به اجتماع و جمع دوستان با آن ها مانوس می شوند بنابراین باید والدین به گونه ای مطابق با واقعیت ها رفتار کنند تا در مقابل حوادث آینده واکسینه شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ خداوند در برابر اعطای فرزند به والدین، مسئولیت های ویژه بر دوش آن ها نهاده است و در سوره های متعددی از قرآن کریم به بیان سرگذشت انبیاء و فرزندان آنان و مسائل تربیت فرزند آگاهی داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

 اوج آموزه‌های قرآن در این زمینه در سوره مبارکه «لقمان» می باشد که خداوند به‌ صورت مستقیم مسائل اعتقادی، اخلاقی و عملی تربیت فرزندان را بیان می‌کند و در حقیقت اظهارعلاقه به فرزند است که چگونه باید نسبت به تربیت فرزند اهتمام داشت .

,

امام علی (ع) نیز در حکمت399 نهج البلاغه در رابطه با تربیت فرزندان فرموده اند : "حق فرزند بر پدر این است که نام نیکو برای او بگذارد، خوب تربیتش کند و به او قرآن بیاموزد".

,

ایشان همچنین به عنوان یک پدر تجربیات خود را به فرزندش امام حسن(ع) منتقل می کند و می فرماید:" قلب کودک نورس مانند زمین خالی و آماده کشت است و هر تخمی که در آن کاشته شود، قبول کرده و پرورش می‌دهد، فرزند عزیزم! من از دوران کودکی تو استفاده کردم و قبل از آن‌که دل تربیت‌پذیر تو، سخت شود و عقلت را مسائل دیگری به خود مشغول نماید به تربیت و تعلیم تو اقدام نمودم".

,

خانواده، محوراصلی تربیت فرزندان

, خانواده، محوراصلی تربیت فرزندان ,

حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با وظیفه والدین در تربیت دینی فرزندان اظهار داشت : پدر و مادر نمی توانند نسبت به تربیت فرزند خود بی تفاوت باشند و او را واگذار به محیط بیرون و مدرسه کنند بلکه در قبال تربیت فرزند خود مسئولند.

,

وی با اشاره به این که محور اصلی تربیت فرزندان خانواده است؛ گفت : فرزندان با بالا رفتن سنشان دچار یکسری مشکلات می شوند زیرا با محیط های دیگری غیر از محیط خانواده آشنا می شوند.

,

نقش خانواده در واکسینه کردن فرزندان نسبت به حوادث آینده

, نقش خانواده در واکسینه کردن فرزندان نسبت به حوادث آینده ,

کارشناس مسائل دینی خاطر نشان کرد : فرزندان در خانواده تحت مراقبت پدر و مادر هستند و با ورود به اجتماع و جمع دوستان با آن ها مانوس می شوند بنابراین باید والدین به گونه ای مطابق با واقعیت ها رفتار کنند تا در مقابل حوادث آینده واکسینه شوند.

,

شیخ بهایی ادامه داد : اکنون نیز فضای مجازی محیط های متنوع و با جذابیتی را برای فرزندان و جذب آن ها فراهم کرده است لذا فرزندان باید به گونه ای با معارف دینی انس بگیرند که وقتی وارد اجتماع می شوند این مانوس شدن باقی بماند.

,

وی در رابطه با نقش دوستی والدین برای فرزندان عنوان داشت : پدر و مادر باید نقش دوست را برای فرزندان خود ایفا کنند زیرا فرزندان تا سنی تحت فرمان و امر و نهی خانواده هستند و بعد از آن باید آن ها را مشاور امین خود دانست و با آن ها مشورت نمود و با احترام محبت آن ها را جلب و در قالب یک دوست دلسوز مطالب خود را به آن ها منتقل کرد.

,

کارشناس مسائل دینی افزود : هم اکنون که در ماه رمضان قرار داریم والدین می توانند در انجام تکالیف دینی فرزندان خود را کمک کنند تا در طول روز فعالیت های سنگین نداشته باشند تا در سنی که فرزند تمایل به گرفتن روزه دارد به وظایف خود عمل کند .

,

شیخ بهایی توضیح داد : فرزندان باید از لحاظ محتوایی تغذیه و با انواع کتاب ها، گروه های مناسب، مساجد، کانون های فرهنگی، هیئت مذهبی و گروه های جهادی آشنا کرد .

,

وی ابراز داشت : در کنار این نکات باید فرزندان آزادی عمل داشته باشند و والدین نیز به طور نامحسوس آن ها را کنترل کنند تا جلوی بسیاری از اتفاقات گرفته شود .

,

این کارشناس دینی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه گفت : گاهی اوقات حوادث و اتفاقات از دست پدر و مادر خارج است و کنترل و دلسوزی آن ها می تواند جلوی بسیاری از خرابی ها را بگیرد .

,

بنابراین اگر والدین می‌خواهند فرزندانی معتقد و دیندار تربیت کنند باید خود الگویی شایسته برای آن‌ها باشند و اول خود به دستورات و تعالیم دینی عمل نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه