اخبار داغ

در بازدید از پروژه‌های جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) مطرح شد؛

آژیر خطر آسیب‌های اجتماعی در محله هادی آبادقزوین / مسئولان در حمایت از طرح‌های حاشیه نشینی پای کار بیایند

آژیر خطر آسیب‌های اجتماعی در محله هادی آبادقزوین / مسئولان در حمایت از طرح‌های حاشیه نشینی پای کار بیایند
متاسفانه محله هادی آباد تمام مسائل مرتبط با حاشیه نشینی را از قبیل کالبدی، زیرساختی، فرهنگی، اعتیاد و فقر را یکجا در بر می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، پروژه‌های جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) درهادی آباد با حضور معاون اجتماعی استاندار، مسئولین کمیته امداد و بسیج دانشجویی و جمعی از دانشجویان بسیجی افتتاح شد؛ در این برنامه از ۶ منزل ساکنین محله هادی‌آباد بازدید به عمل آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

مریم بیدخام در حاشیه این بازدید اظهار کرد: هویت این افراد باید راستی آزمایی شود چراکه ممکن است برخی از افراد تحت حمایت مکان‌های مختلف قرار گرفته باشند.

,

وی افزود: مشکلات محلات حاشیه نشین باید بررسی شود تا بتوانیم علاوه حمایت دستگاه‌ها، از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد هم استفاده کنیم.

,

بیدخام گفت: قراردادهایی با ۲ سازمان مردم نهاد انعقاد شده و بنا داریم با استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها درخصوص مباحث آموزش، فرهنگ سازی، مهارت‌های زندگی در مناطق آسیبب‌‎پذیراستفاده کنیم.

,

این مسئول بیان کرد: همچنین از کمیته امداد، بهزیستی و راه و شهرسازی اعتباراتی جهت اشتغال‌زایی در مناطق کم برخوردار داشتیم.

,

معاون اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: شهرداری باید در خصوص ایجاد اماکن فرهنگی به میدان بیاید و بهزیستی هم در ارائه خدماتی در خصوص بهداشت روان و بهداشت سلامت همکاری کند.

,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه هادی آباد یک بسته‌ی آماده برای تمام آسیب‌های اجتماعی است، ابراز کرد: متاسفانه محله هادی آباد تمام مسائل مرتبط با حاشیه نشینی را از قبیل کالبدی، زیرساختی، فرهنگی، اعتیاد و فقر را یکجا در بر می‌گیرد.

,

وی با تصریح بر اینکه برای رسیدگی به مشکلات این محله باید تمام دستگاه‌ها پای کار باشند ادامه داد: باتوجه به اینکه اکثر ساکنین محله مهاجر هستند باید سیاست‌هایی را به کار گیریم تا افراد به روستا و زادگاه خود بازگردند.

,

این مسئول ابراز کرد: این امر از اهمیت بالایی برخوردار است تا تصمیم‌ گیرندگان برای مناطق حاشیه نشین و آسیب‌پذیر نیز این محلات و ساکنین را از نزدیک ببیند و مشکلات برایشان ملموس باشد چراکه بازدید از این محلات در تصمیم گیری بهتر تاثیرگذار خواهد بود.

,

این مسئول تشریح کرد: طرحی در دفتر اجتماعی استانداری در کل استان در حال اجراست که تمام مناطق حاشیه نشین را از نزدیک بازدید می‌کنیم تا با صحبت با مردم مشکلات را رصد و ریشه یابی کنیم.

,

معاون اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: از طریق کارگروه‌ها و ابزارهای قانونی سعی می‌کنیم دستگاه‌های مربوطه را مجاب و پای کار آوریم تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به این افراد ارائه دهیم.

,

بیدخام تصریح کرد: بحث اشتغال زایی و کارآفرینی این اقشار در اولویت است چراکه اگر این موضوعات جدی شود آسیب‌های آن مناطق به مرور کمتر خواهد شد.

,

وی ابراز کرد: متاسفانه این مناطق بسته‌ای از تمام آسیب‌ها هستند، و با وجود زندگی در منازل ۳۰ تا۴۰ متری، در واگذاری به شهرداری مقاومت می‌کنند چراکه اگر این منازل را واگذار کنند نمی‌توانند با در مکان دیگری ساکن شوند.

,

, ,

 

,

بیدخام تصریح کرد: طبق جلساتی که با نماینده مجلس شورای اسلامی داشتیم بسیاری از وعده‌ها محقق شده بود اما باید در راستای فرهنگ سازی، کارهای فرهنگی از قبیل کتابخانه سیار، مراکزبهداشت و خانه هلال مستقر شوند تا یکایک آمار اهالی را داشته باشند.

,

وی افزود: تمام مسائل آنان از قبیل سلامت، بهداشت مادران باردار و کودکانی که دچار فقر غذایی هستند باید بررسی شود تا بتوانیم تصمیمات بهتری داشته باشیم.

,

بیدخام تشریح کرد: طبق یکی از تفاهم نامه‌هایی که سازمان اجتماعی کشور با بسیج داشت نیز بیش از ۳۰ منطقه را شناسایی کردیم تا بتوانیم به مسائل آن‌ها رسیدگی کنیم.

,

وی ادامه داد: دفتر معاونت اجتماعی استانداری این آمادگی را دارد که اگر طرحی برای ساماندهی مسائل مناطق حاشیه نشین وجود داشته باشد را از طریق تشکل‌های مردم نهاد عملی سازد.

,

در ادامه علیرضا یوسفی اظهار کرد: طرح پروژه‌های جمعیت دانشجویی امام حسن(ع)؛ مجموعه‌ای از نهادهای غیرحاکمیتی و مردمی را شامل می‌شود که سهم هر دستگاه بر مبنای توانمندی و تخصص که دارد مشخص شده و برنامه ریزی‌های مختلف انجام شده است.

,

دبیراجرایی پروژه‌های جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) افزود: متاسفانه طی این طرح تاکنون نتوانستیم هیچ  داده‌ای را در حوزه عمرانی و نوسازی این منطقه به دست آوریم و همکاری لازم صورت نگرفته است.

,

, ,

 

,

یوسفی اذعان داشت: ما سعی کردیم که مدتی در میان مردم زندگی کنیم و بر مبنای مشکلات مردم برنامه‌‎ریزی کنیم.

,

وی اظهار کرد: انتظار داریم نماینده ولی فقیه یا نماینده مجلس در شورای اسلامی پای کار باشند تا قرارگاهی شکل گیرد واز این طریق بتوانیم جنگ اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را دنبال کنیم چراکه این مسائل جدا از هم نیستند.

,

دبیراجرایی پروژه‌های جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که این طرح پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشد و مساجد به عنوان قرارگاه قرار گیرند تا مشکلات مردم را احصاء کنیم .

,

وی اذعان داشت: قرارگاه از طریق دانشجویان شکل گرفته و به عنوان بازوی حمایتی مسئولین ارائه خدمات می‌کنند و امیداورام بازوان دیگر این طرح نیز هرچه سریعتر پای کار قرار گیرند.

,

وی اذعان داشت: محله هادی آباد ۶ مسجد دارد که ما توانستیم این طرح را در سه مسجد اجرایی کنیم.

,

نرگس قربانی دبیر اجرایی گروه جهادی دنداپزشکی در اظهار کرد: طی چند ماه گذشته طرح خدمات دندانپزشکی در محله هادی آباد انجام شد اما باتوجه به محدودیت مواد اولیه مصرفی نتوانستیم افراد زیادی را پذیرش کنیم.

,

وی افزود: جهادگران در اردوهای جهادی نمی‌توانند تمامی خدمات دندانپزشکی را از قبیل، جراحی، ایمپلنت و پروتز را انجام دهند به همین خاطر نیازمند کمک خیرین هستیم که تا با کمک آن‌ها بتوانیم بیماران را به مراکز درمانی دندانپزشکی ارجاع دهیم تا بتوانیم اقدامات جامعی را داشته باشیم.

,

, ,

 

,

دبیر اجرایی گروه جهادی دنداپزشکی بیان کرد: در این طرح‌ها حدود ۱۲ دندانپزشک عضو هیئت علمی از خود استان و سایر استان‌ها با ما همکاری داشتند.

,

قربانی تشریح کرد: متاسفانه ما مکان ثابتی برای ارائه خدمات نداریم به طوری که در قبل از ماه رمضان در نظر داشتیم افرادی را که توسط پزشک عمومی ویزیت شده بودند را به پزشکان متخصص ارجاع دهیم اما متاسفانه نام و نشان جامع و کاملی از آن‌ها نداشتیم؛ به همین خاطر کار نیمه کاره باقی ماند.

,

وی افزود: باتوجه به اینکه هزینه دندانپزشکی بالا است برای هر اردو به ۵۰۰ میلیون هزینه نیاز داریم.

,

, ,

 

,

در این پروژه، ساختمان یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد با نام و یاد شهید گرانقدر رسول عالم باقری و با حمایت پدر شهید بازسازی شد.

,

درجهت درمان یکی از ساکنین محله هادی آباد که درگیر بیماری سرطان است، مساعدت شد تا دستگاه تنفس برای ادامه درمان در منزل تهیه شود همچنین در جهت حفظ و حمایت از یکی از خانواده‌ها که بی سرپرست بود نیز حیاط منزل مسقف شده بود.

,

برای خانواده‌ای که نیازمند لوازم خانگی از قبیل یخچال بودند ملزوماتی تهیه شده بود و یکی از منازلی که نیازمند سرویس بهداشتی بود، تعمیر و بازسازی انجام گرفته بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه