اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت هیچ راهکاری را برای توزیع اقلام حمایتی ندارد/طرح سهمیه بندی مجلس کلید حل این مشکل است

دولت هیچ راهکاری را برای توزیع اقلام حمایتی ندارد/طرح سهمیه بندی مجلس کلید حل این مشکل است
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت تا کنون یک سال را از دست داده و کاری در این زمینه نکرده است و هیچ راهکاری برای توزیع اقلام حمایتی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیز اکبریان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان ؛ اظهار کرد: دشمن با ایجاد جنگ روانی و فشارهای اقتصادی که درعرصه خرید نفت و فروش اقلام مختلف به ایران به سایر کشورها وارد می کند توانسته است کمبودها و مشکلاتی مالی را در داخل کشور ما رقم بزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دشمن  می داند که در جنگ نظامی نمی تواند بهره ببرد و آتش این جنگ کل منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را در بر می گیرد  لذا آسیب هایی که به واسطه این جنگ به آن ها وارد می شود قابل جبران نیست.

,

اکبریان در خصوص کمبودها و گرانی ها در بین طبقات مختلف مردم، بیان کرد: ما در مجلس از مدت ها قبل پیش بینی این جنگ روانی دشمن در زمینه اقتصادی را کرده بودیم لذا هم در بحث بودجه تلاش کردیم که برای معیشت مردم هزینه ای دیده شود و هم طرح جیره بندی و سهمیه بندی را به دولت پیشنهاد دادیم.

,

وی با تشریح طرح سهمیه بندی مجلس، عنوان کرد: طرح سهمیه بندی مجلس این است که یا به سیستم قدیمی یعنی همان کوپنی برگردیم تا همه بتوانند از خدمات به صورت یکسان بهره ببرند و یا اینکه به جای کوپن از کارت استفاده کنند مثلا برای مواد غذایی، لاستیک و سایر اقلام مورد نیاز مردم؛ بر اساس کارت ملی آن ها خدمات بدهند مثلا به هر ماشین سالیانه دو حلقه لاستیک یارانه ای بدهند.

,

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: متاسفانه دولتی ها لاستیک را به فروشگاه های خاصی می دهد که هیچ کنترلی  روی آن ها ندارند و مکانیسمی برای توزیع برای آن ها تعریف نکردند و این مسئله موجب نارضایتی مردم می شود.

,

اکبریان تصریح کرد: دولت تا کنون یک سال را از دست داده و کاری در این زمینه نکرده است و هیچ راهکاری برای توزیع اقلام حمایتی ندارد، مردم که چیز اضافه ای نمی خواهند و می گویند نیازهای ما را با توجه به درآمدی که داریم به طور متوسط تامین کنید لذا این درخواست اضافی نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: مردم یک اشتغال نسبی می خواهند تا بتوانند نیازهای زندگی خود را فراهم کنند و در این شرایط کالایی که تامین می شود به بازار می آید ولی به دست مصرف کننده نمی رسد و این بزرگ ترین جفا هم به مردم و هم نظام است.

,

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: امیدورایم دولتمردان ما به جای اینکه به این کارها بپردازند حتما به فکر توزیع درست باشند به هر حال ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم لذا باید با مردم روراست باشیم و به آن ها بگوئیم جنگ اقتصادی امروز بدتر از جنگ نظامی است.

,

اکبریان در پایان مطرح کرد: در ادامه دولتمردان باید برای توزیع درست اقلام مصرفی مردم راهکار داشته باشند و تا زمانی که ما سیستم درستی برای توزیع نداشته باشیم شاهد اتفاقاتی خواهیم بود که ضرر آن متوجه مردم می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه