اخبار داغ

جشنواره کن ۲۰۱۹ با رژه زامبی‌ها کلید خورد

جشنواره کن ۲۰۱۹ با رژه زامبی‌ها کلید خورد
هفتاد و دومین دوره جشنواره کن شب گذشته با رژه بازیگران فیلم جدید جیم جارموش که درباره زامبی‌ها ساخته شده روی فرش قرمز این رویداد، کار خود را آغاز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیل موری، آدام درایور و سلنا گومز از جمله بازیگران فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» جیم جارموش بودند که شب پیش بیرون کاخ جشنواره روی فرش قرمز رفتند و جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ را شروع کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
البته این‌ها تنها نام‌های بزرگی نبودند که در برابر دوربین عکاسان و هواداران سینما قرار گرفتند و خاویر باردم، ال فانینگ، تیلدا سوینتون نیز از جمله بازیگرانی بودند که در شب افتتاحیه در برابر جمع مشتاق حاضر شدند.
,
 
,
مراسم شب افتتاحیه با حضور ادوارد بیِر به‌عنوان مجری برگزار شد و او بار دیگر درباره نبودن نتفلیکس در جشنواره صحبت کرد و گفت فیلم سینمایی را باید بشود در سینما دید و همین علت نبودن این کمپانی بزرگ فیلمسازی در جشنواره کن است.
,
 
,
در این افتتاحیه آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان برنده اسکار برای «بردمن» و «بازگشته از گور» نیز روی صحنه رفت و قدرت آزادی‌بخش سینما را تحسین کرد و افزود: داستان‌ها و ایده‌ها می‌توانند زندگی‌ها را عوض کنند، این تجربه مشترک زیباست.
,
 
,
ایناریتو که ریاست هیأت داوران جشنواره امسال را هم برعهده دارد، ساعتی پیش از افتتاحیه در نشست رسانه‌ای خود درباره سیاست‌های ترامپ هشدار داده بود.
,
 
,
روی صحنه یک صندلی خالی به یاد آنیس واردا بانوی فقید سینمای فرانسه که به تازگی فوت شد قرار گرفته بود که رویش نام وی درج شده بود.
,
 
,
جشنواره فیلم کن کارش را با نمایش فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» ساخته جیم جارموش آغاز کرد.
,
 
,
از این فیلم به نوعی به عنوان فیلمی ضد ترامپ یاد شده، زیرا زامبی‌ها بر اثر تغییرات آب و هوایی ایجاد شده‌اند و در عین حال به شعار «آمریکا را بزرگ می‌کنیم» با شعار «آمریکا را دوباره سفید می‌کنیم» ارجاع داده است.
,
 
,
امسال گرچه کارگردان‌های آمریکایی جایگاه زیادی در کن ندارند، ولی کن بار دیگر به قول خودش برای تمرکز بر کارگردان‌های دیگر کشورها وفادار بوده و پدرو آلمادوار با فیلم زندگینامه‌ای خود با عنوان «رنج و افتخار»، برادران داردن بلژیکی با فیلم «احمد جوان» و آرنو دپلشن کارگردان فرانسوی با فیلم «اوه مرسی!» در جشنواره حاضر خواهند بود.
,
 
,
هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن که از دیشب کارش را شروع کرد تا ۲۵ ماه می به کار خود ادامه می‌دهد.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه