اخبار داغ

رسانه نیویورکی اثبات می کند:

7 منفعت شگفت انگیز در روزه داری ماه رمضان

7 منفعت شگفت انگیز در روزه داری ماه رمضان
بدن شما در طول ماه رمضان فرصت نادری برای پاکسازی سیستم گوارش دارد. این پاکسازی یک لوح سفید سلامتی بر جای می گذارد و سنگ بنای سبک زندگی سالم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ وبسایت سبک زندگی سالم و فعال realbuzz مستقر در لندن و نیویورک می نویسد، آیا از اینکه روزه داری در طول ماه رمضان اثر زیان باری بر سلامت دارد نگران هستید؟ ما پی برده ایم که چرا روزه داری در ماه رمضان مزایای شگفت آوری بر سلامت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, realbuzz,

اگرچه میلیون ها نفر در سراسر جهان بیش از هزار سال است که تطهیر معنوی در ماه رمضان را بر پا می دارند، هراس دارند که روزه داری در ساعات طولانی این ماه اثرات مضری بر سلامت آنها داشته باشد. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید، این 7 مورد مزایای سلامتی که در طول و پس از ماه رمضان از آن لذت می برید را مطالعه کنید.

,

, ,

 

,

1- خرما

,

درست است که به دلایل معنوی سه خرما در ابتدای وعده افطار خورده می شود، اما این کار باعث افزایش مزایای متعدد سلامتی نیز می شود. با در نظر گرفتن مصرف خرما که محتوی 31 گرم کربوهیدرات بوده و غذایی عالی برای تقویت شما است، یکی از مهمترین ابعاد روزه کسب مقدار مناسبی از انرژی است.

,

خرما یک روش عالی برای به دست آوردن فیبر مورد نیاز بدن است و به هضم غذا در طول ماه رمضان کمک می کند. علاوه بر آن، دارای میزان بالایی از پتاسیم، منیزیم و ویتامین ب است. خارج از ماه رمضان، خرما یکی از سالم ترین میوه هاست.

,

, ,

 

,

2- تقویت مغز

,

بدون تردید از اثرات مثبت روزه بر سلامت روانی و تمرکز روحی خود آگاه هستید، اما تقویت نیروهای مغزی شما در ماه رمضان قابل توجه تر از آن است که فکر می کنید.

,

مطالعه انجام شده توسط دانشمندان آمریکایی دریافت که تمرکز ذهنی به دست آمده در طول ماه رمضان سطح فاکتور نوروتروفیک مشتق شده از مغز (BDNF) که موجب تولید سلول های مغزی بیشتر در بدن و بهبود عملکرد مغز می شود را افزایش می دهد.

,

بعلاوه، کاهش واضح هورمون کورتیزول تولید شده توسط غده فوق کلیوی به این معنا است که سطح استرس در طول و پس از ماه رمضان بسیار کاهش می یابد.

,

, ,

 

,

3- ترک عادات بد غذایی

,

از آنجا که شما در ماه رمضان روزه هستید، زمان مناسبی برای ترک عادت های بد و تبدیل آنها به عادات خوب است. در طول ماه رمضان نباید در بدی هایی مانند؛ سیگار کشیدن و مصرف غذاهای شیرین زیاده روی شود و چنانچه از آنها دوری کنید بدن شما به تدریج به نبود آنها عادت می کند تا اعتیاد شما برطرف شود.

,

ترک عادت ها در گروه آسان تر است و طبیعتا طی ماه رمضان آسان می شود. بسیار مهم است که توانایی روزه داری به شما کمک می کند تا عادات بد را رها کنید. سرویس ملی سلامت انگلستان این ماه را زمان ایده آلی برای ترک سیگار توصیه می کند.

,

, ,

 

,

4- کاهش کلسترول

,

همه ما می دانیم که کاهش وزن یکی از نتایج فیزیکی ناشی از روزه داری است، اما تغییرات سلامتی کلی در پس این ماجرا وجود دارد.

,

تیمی از متخصصان قلب در امارات متحده عربی دریافت که روزه داری در ماه رمضان اثر مثبتی بر پروفایل چربی شما که به معنای کاهش کلسترول در خون است، دارد.

,

کلسترول پایین باعث افزایش سلامت قلب می شود، خطر ابتلا به بیماری قلبی، حمله قلبی یا مغزی را کاهش می دهد. علاوه بر این، اگر شما بعد از ماه رمضان به رژیم غذایی سالم ادامه دهید، حفظ این کلسترول پایین آسان است.

,

, ,

 

,

5- کاهش اشتها

,

یکی از مشکلات اصلی رژیم های شدید زودگذر این است که هر کاهش وزنی (گاهی حتی با مقداری اضافه تر) به سرعت برگشت پذیر است. این در مورد ماه رمضان صدق نمی کند. کاهش غذای مصرفی از طریق روزه داری منجر به کوچک شدن تدریجی معده می شود و این یعنی شما برای سیر شدن نیاز به غذای کمتری دارید.

,

اگر قصد اجرای عادت غذایی سالم را دارید، پس ماه رمضان شروع خوبی است. در پایان این ماه، اشتهای شما نسبت به قبل کم می شود و شما در خوردن زیاده روی نخواهید کرد.

,

, ,

 

,

6- پاکسازی

,

ماه رمضان علاوه بر پاکسازی معنوی و روحی، سم زدایی خارق العاده ای را برای بدن شما انجام می دهد. با نخوردن و ننوشیدن در طول روز، بدن شما در طول یک ماه فرصت نادری برای پاکسازی سیستم گوارش دارد.

,

وقتی بدن شما برای کسب انرژی شروع به خوردن ذخایر چربی می کند، هرگونه سموم مضر که ممکن است در رسوبات چربی باشد را می سوزاند. این پاکسازی یک لوح سفید سلامتی بر جای می گذارد و سنگ بنای سبک زندگی سالم است.

,

, ,

 

,

7- جذب مواد مغذی بیشتر

,

با نخوردن روزانه غذا در طول ماه رمضان، درمی یابید که متابولیسم شما کارآمدتر می شود و این بدین معناست که مقدار جذب مواد مغذی که از مواد غذایی بهبود می یابد. این امر به دلیل افزایش هورمونی موسوم به آدیپونکتین (adiponectin) است که از ترکیب روزه و خوردن غذا در اواخر شب تولید می شود و به ماهیچه های شما اجازه جذب بیشتر مواد مغذی را می دهد.

,

این مزایای سلامتی منجر به جذب بهتر و استفاده از مواد مغذی برای عملکرد مورد نیازِ تمام قسمت های بدن می شود.

,

در این میان رسانه های دیگر جهان نیز با اذعان به ایجاد سلامتی در طول ماه رمضان، تصاویری از آداب و رسوم مسلمانان در این ماه را منتشر کردند.

,

تعدادی از این تصاویر را با هم می بینیم:

,

 

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه