اخبار داغ

پتروشیمی دهدشت در مسیر پیشرفت/ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین در پتروشیمی دهدشت

پتروشیمی دهدشت در مسیر پیشرفت/ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین در پتروشیمی دهدشت
با بهره‌برداری از این طرح نه‌تنها زمینه پایداری ولتاژ برق منطقه بلکه برق طرح‌های صنعتی کهگیلویه ازجمله پتروشیمی، سیمان سپو و کارخانه آجر به صورت پایدار تأمین می‌شود و این طرح در صورت راه‌اندازی ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس مدیرعامل صندوق توسعه ملی برای تخصیص اعتبار ویژه به نیروگاه سیکل ترکیبی و پتروشیمی دهدشت، قول مساعد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


استاندار کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ  در خصوص پرداخت تسهیلات ارزی از محل بانک های عامل به دو پروژه پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت با مدیرعامل صندوق توسعه ملی دیدار کردند.

,
,

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم جدی مسئولان و متولیان امر در خصوص به بهره برداری رسیدن پتروشیمی دهدشت گفت:  پیشنهاد وزیر نفت مبنی بر اولویت دار بودن پتروشیمی دهدشت مورد پذیرش قرار گرفت و پس از تلاش های فراوان و در جلسه امروز مدیرعامل صندوق توسعه ملی قول مساعد داد که تأمین منابع ارزی آن از محل بانک های صنعت و معدن و ملت به انجام برسد.

,


هاشمی پور با اشاره به اینکه توربین نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی دهدشت تا کنون رشد قریب به 50 درصدی داشته، اظهار کرد: ساخت این نیروگاه در راستای تأمین برق پایدار مورد نیاز شهرستان کهگیلویه و صادرات برق است و همچنین طرح‌های صنعتی کهگیلویه از جمله پتروشیمی، سیمان سپو و کارخانه آجر به‌صورت پایدار تأمین می شود.

,
,

وی اشتغال را یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان دانست و افزود:هم اکنون حدود 200 نفر در پتروشیمی دهدشت مشغول به کار هستند که با نصب و راه اندازی فاز دوم و ساختمان های صنعتی این تعداد افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با بهره‌برداری از این طرح نه‌تنها زمینه پایداری ولتاژ برق منطقه بلکه برق طرح‌های صنعتی کهگیلویه ازجمله پتروشیمی، سیمان سپو و کارخانه آجر به صورت پایدار تأمین می‌شود.

,


احمدی با تأکید بر اینکه اکنون اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این نیروگاه زمینه اشتغال جوانان توانمند کهگیلویه فراهم می‌شود.

,
,


وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خاک‌برداری پتروشیمی دهدشت پایان‌یافته و فاز دوم یعنی احداث ساختمان‌های غیر صنعتی آن آغازشده است، گفت: با بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت بیش از 300 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار و با راه‌اندازی واحدهای پایین‌دستی اشتغال‌زایی زیادی در منطقه ایجاد می‌شود.

,
,


احمدی افزود: این طرح در صورت راه‌اندازی ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین را دارد.
 

,
,
,

مرتضی شهید زاده رئیس صندوق توسعه ملی نیز در این دیدار از پیگیری های مستمر استاندار و نماینده شهرستان تقدیر کرد و گفت: از هیچ تلاشی برای تخصیص اعتبار ویژه به این دو پروژه مهم و حیاتی در شهرستان کهگیلویه دریغ نمی کنیم.

,


شهید زاده با تاکید بر اینکه یکی از رسالت های صندوق توسعه ملی حمایت از توسعه بخش صنعت است، گفت: امید است با فراهم آوردن این تسهیلات ارزی بتوانیم گام مهمی برای فرزندان آن منطقه برداریم و شاهد رشد و پیشرفت صنعت در این استان باشیم.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه