اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

اسلام به واسطه ثروت حضرت خدیجه(س) گسترش یافت

اسلام به واسطه ثروت حضرت خدیجه(س) گسترش یافت
یک کارشناس مذهبی حضرت خدیجه(س) را شخصیتی بسیار مهم و تاریخ ساز دانست و گفت: به واسطه ثروت حضرت بود که اسلام رشد و گسترش پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد رضا شمس الدین کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت، با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری(س)، آن حضرت را شخصیتی بسیار مهم و تاریخ ساز دانست و گفت: نقل از پیامبر اکرم(ص) است که دین اسلام به دو واسطه، شمشیر حضرت علی(ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) رشد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی تصریح کرد: در شرایطی که اسلام نوپا و در مظلومیت مفرط بود و شناختی از اسلام وجود نداشت، اولین زنی که به اسلام ورود پیدا کرد حضرت خدیجه(س) بود.

,

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بسیار ناپسند است اگر جریانات و اتفاقات مهم زندگی اهل بیت(ع) را شخصی سازی کنیم، افزود: اسلام آوردن حضرت خدیجه اینگونه نبود که چون دین شوهرش بود خواست از دین شوهرش پیروی کرده باشد بلکه حضرت در سرزمین بت پرستی و دور از مسائل توحیدی، حق و حقیقت را دید.

,

شمس الدین، اقبال نشان دادن به مسائل توحیدی و اقرار به رسالت پیامبر را یک از مهمترین ویژگی ها و شاخصه های شخصیتی حضرت خدیجه دانست.

,

وی با تاکید بر اینکه سخاوتمندی حضرت خدیجه(س) باعث شد دین اسلام به جایی برسد که باید می رسید، گفت:حضرت خدیجه (س) بعد از ایمان آوردن هر چه که داشت تقدیم اسلام کرد و در طبق اخلاص گذاشت به گونه ای که زمانی که از دنیا می رفتند هیچ چیزی نداشتند.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اگر دین اسلام با فقر مفرط شروع می کرد احتمالا صدایش به جایی نمی رسید، اضافه کرد: برای گسترش دین هزینه لازم است.

,

شمس الدین، مسئله اقتصادی و بذل مال را از مسائل مهم در رشد و گسترش دین و مذهب و هر مجموعه ای دانست و تصریح کرد: وقتی می خواستند اذیت و آزار پیامبر را به اوج برسانند از راه مسئله اقتصادی وارد شدند و 3 سال حضرت را به شعب ابی طالب فرستادند.

,

وی با بیان اینکه امروز یک و نیم میلیارد مسلمانی که در جهان زندگی می کنند، مدیون وجود فاخر حضرت خدیجه (س) هستند، افزود: به این امر زیاد پرداخته نشده که باید این مسئله در سمینارها و کنفرانس ها مطرح شود که اسلام از کجا جهش پیدا کرد.

,

این کارشناس مذهبی به فضائل حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: چه فضیلتی بالاتر از اینکه حضرت خدیجه جده و مادر بزرگ اهل بیت(ع) و مادر حضرت زهرا(س) هستند و همه اهل بیت نیز با افتخار از مادر بزرگ خود یاد کردند.  

,

شمس الدین ادامه داد: اگر رسالت اوج گرفت و اگر امامت طلایی ترین اوج ها را توانست ببیند به واسطه سرچشمه فیاضی چون حضرت خدیجه(س) بود.

,

وی با بیان روایاتی از اهل بیت(ع) در خصوص شخصیت حضرت خدیجه، اظهار کرد: تمام اهل بیت، حضرت خدیجه(س) را دارای کمالات علمی و معنوی می دانستند. یعنی حضرت در شرایطی که همه بی سواد بودند عالمه بوده است. 

,

این کارشناس مذهبی بهترین و زیباترین فرمایشات در خصوص حضرت خدیجه را فرمایش امام علی(ع) در خطبه قاسئه دانست و افزود: حضرت علی(ع) در این خطبه فرمودند روزی که رسول خدا به پیغمبری رسید نور اسلام به هیچ خانه ای وارد نشد جز به خانه پیغمبر و خدیجه که من سومین نفر آنها بودم که نور وحی و رسالت را می دیم و نبوت را استشمام می کردم.

,

شمس الدین با بیان اینکه اسلام آوری حضرت خدیجه(س) در شرایطی بود که همه سد راه پیشرفت پیامبر(ص) و اسلام بودند، گفت: اگر زنی بخواهد پای یک مسئله  بایستند، محکم می ایستد و کم نمی آورد.

,

وی حضرت خدیجه(س) را پشتیبانی تمام عیار برای پیامبر اکرم(ص) معرفی کرد و ادامه داد: پیامبر(ص) تمامی اتفاقات را با تنها فردی که به اشتراک می گذاشت حضرت خدیجه(س) بود. بیاناتی که از شب معراج در روایات ما آمده و صحیح و سند هم است ناقل این روایات حضرت خدیجه(س) می باشند.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه