اخبار داغ

از عدم لایروبی رودخانه ها تا کمبود آب در روستاها

از عدم لایروبی رودخانه ها تا کمبود آب در روستاها
عدم لایروبی رودخانه ها و کمبود آب از مهمترین مشکلات روستاهای بخش کهن‌آباد از توابع شهرستان آرادان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بخش کهن‌آباد متشکل از دو دهستان فروان و کهن‌آباد از توابع شهرستان آرادان می‌باشد که شامل شهر کهن‌آباد و 10 روستای فروان، کند قلی‌خان، ده‌نمک، رامه بالا، رامه پایین، ارجنه، قالیباف، پاده، اسلام‌آباد و چهارطاق می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 از شرق تا مرز شهرستان آرادان و سرخه در منطقه عبدالله آباد، از شمال به منطقه رامه و از جنوب به کویر محدود می‌باشد و یکی از گسترده‌ترین بخش‌های استان از لحاظ وسعت می‌باشد. جمعیت بخش طبق سرشماری سال 95 بالغ بر 2650 نفر بوده که در حال حاضر با توجه به گزارشات دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها افزایش چشمگیری داشته‌است.

,

حسن اخلاقی بخشدار کهن آباد در گفت و گو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه روستاهای بخش کهن‌آباد همچون دیگر روستا های سطح کشور به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند، گفت: دامپروری در روستا به شیوه سنتی و صنعتی اجرا می‌شود و غالب محصولات کشاورزی بخش کهن آباد تولید گندم، جو و پنبه است.

, مرآت,

 بخشدار کهن آباد با توجه به اینکه برخی مردم بخش کهن آباد در مرغداری مشغول به فعالیت‌ هستند، افزود:  بخش کهن‌آباد با توجه به گستردگی جغرافیایی دارای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بسیاری است و کارخانجات فعال زیادی دارد.

,

اخلاقی با توجه به اینکه شهر کهن‌آباد و روستاهای فروان، کند قلی‌خان، پاده و دارای خانه‌ بهداشت هستند، عنوان کرد: خانه های بهداشت نیازهای اولیه بیماران را رفع می کنند اما برخی مردم برای مشکلات و بیماری‌های تخصصی‌  به شهرستان گرمسار و یا آرادان مراجعه می کنند.

,

وی اذعان کرد: بخش کهن‌آباد از امکانات زیرساخت آب، برق و گاز در اکثر روستاها بهره‌مند می‌باشد که در روستای فروان شبکه‌ی آب به تازگی اصلاح شده‌است.

,

بخشدار کهن آباد با توجه به اینکه پروژه آبرسانی در منطقه رامه با بودجه‌ای بالغ بر 40 میلیارد ریال اجرا شده‌است، اظهار کرد: تحویل شبکه آبرسانی به آبفار از برنامه های بخشداری کهن آباد می باشد و همچنین کلیه روستاها برق رسانی شده اند که برق‌رسانی روستای ارجنه بخش کهن آباد در حال اقدام و پیگیری است.

,

اخلاقی با اشاره به اینکه وضعیت مخابراتی بخش کهن آباد در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و اینترنت در برخی روستاها از 3G به 4G تبدیل شده‌است، عنوان کرد:  در روستاهای منطقه رامه با نصب دکل‌های مخابراتی در سالیان اخیر، آنتن‌دهی به وضع مطلوب رسیده‌است.

,

وی با توجه به اینکه دلیل ناتمام ماندن اکثر پروژه‌ها را مشکل تامین بودجه می‌ داند، گفت: عدم اجرای طرح هادی در روستاها، لایروبی رودخانه در رامه، احداث منبع آب روستای قالیباف، برق‌رسانی و اصلاح جاده ارجنه و تکمیل آسفالت منطقه رامه از مهم ترین مشکلات روستاهای شهر کهن آباد می باشد.

,

بخشدار کهن آباد مطرح کرد: اجرای آسفالت در روستاهای فروان و کند قلی‌خان در طی روزهای آتی اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین  خانه بهداشت روستای فروان تکمیل شده و آماده افتتاح می‌باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه