اخبار داغ

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

303 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم رفته است

303 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم رفته است
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان کشت گندم در استان زنجان گفت: 303 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت مطلوب مزارع کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: امسال 285 هزار هکتار از اراضی دیم و 18 هزار هکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گندم رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره اینکه سال گذشته رکورد تولید گندم در استان زنجان شکسته شد عنوان کرد: امسال براساس برآوردهای انجام شده میزان تولید گندم 550 هزار تن خواهد بود که با تحقق این میزان تولید رکورد سال گذشته نیز شکسته می‌شود.

,

مدیرامور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از لحاظ تنوع ارقام گندم کشت شده در استان رتبه برتر کشور را داریم افزود: استان زنجان عملکرد خوبی در تولید گندم دارد.

,

وی در خصوص توزیع کود شیمیایی در بین گندمکاران افزود: امسال حدود 42 هزار تن انواع کود شیمیایی پاییزه و بهاره توزیع و در اختیار گندم‌کاران استان قرار داده شد.

,

عامری تصریح کرد: عملکرد بسیار مطلوب استان در تولید و خرید گندم از کشاورزان در سال گذشته سبب شد استان زنجان ضمن قرارگیری در بین 10 استان برتر تولیدکننده گندم کشور، از نظر نرخ رشد تولید محصول در مقایسه با سال زراعی قبل نیز موفق به احراز رتبه دوم کشوری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه