اخبار داغ

امام جمعه قم:

هدف اصلی دشمن ایجاد رعب و وحشت در کشور است / دولتی بودن جلوی پیشرفت اقتصاد کشور را گرفته است

هدف اصلی دشمن ایجاد رعب و وحشت در کشور است / دولتی بودن جلوی پیشرفت اقتصاد کشور را گرفته است
امام جمعه قم با بیان این که دشمن به دنبال جنگ با جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: هدف اصلی دشمن ایجاد رعب و وحشت در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد به ضرورت رعایت حرمت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: در شهری مانند قم که همه نگاه های مومنان به این شهر است چرا باید مغازه های مواد غذایی مانند روزهای دیگر از همان ساعات اولیه صبح فعال باشند این حریم شکنی کار خوبی نیست و باید تذکرات لازم داده شود و نیروهای انتظامی و مسئولان مربوطه به وظیفه ای دینی خود در این زمینه عمل کنند.

وی به ضرورت دستگیری از فقرا و مستمندان در ماه مبارک رمضان را یادآور شد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی که با آن روبرو هستیم افراد توانمند جامعه همانند سال های گذشته باید به یاری فقرا و مستمندان بشتابند و آنها را نیز در سفره ای خود شریک کنند.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از صحبت های خود سالروز ارتحال آیت الله بهجت را تسلیت گفت و ابراز داشت: یاد و خاطره این فقیه بزرگوار را گرامی می داریم که زندگیش سرمشق خوبی برای همگان است.

وی در ادامه منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزان و خدمتگزاران نظام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دشمن با شناسایی دقیق خود از طریق فضای مجازی و ... می خواهد بر روی افکار ملت ایران تاثیر بگذارد و در واقع می خواهد از رهگذر تحریم آثار جنگ را در خیابان‌های تهران مشاهده کنند.

حسینی بوشهری با انتقاد از برخی از روزنامه و نشریات کشور تاکید کرد: متاسفانه برخی نیز این مباحث را تیتر روزنامه های خود می کنند و برخی حالت رعب و ترس درونی خود را به جامعه منتقل می کنند تا جامعه را بترسانند؛ اگر همراهی با ملت و رهبری و انقلاب نمی کنید، لا اقل دل مردم ما را خالی نکنید؛ این مردم، ملتی هستند که هشت سال در همه دشمنان انقلاب و اسلام جنگیده است.

امام جمعه قم به جنگ روانی دشمن اشاره کرد و بیان داشت: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند ما اهل جنگ نیستیم و دشمن هم توان این که پا در این میدان بگذارد ندارد اما قصد دشمن از اعزام ناوهای جنگی خود به منطقه ایجاد رعب و وحشت است اما از این مهم غافل هستند که ملت آبدیده هرگز از جنگ روانی دشمن هراس ندارد.

وی توجه به اقتصاد بومی و ملی را خواستار شد و بیان داشت:  دولتی بودن یکی از  مشکلات اقتصاد کشور است و  متاسفانه اراده ای برای پیاده شدن اصل 44 وجود ندارد و در کنار این موضوع تخریب فضای کسب و کار با قوانین دست و پا گیر از دیگر مشکلات عرصه اقتصاد است.

حسینی بوشهری با بیان این که باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد، بیان داشت: باید از این تحریم‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم؛ کشور نیاز به حرکت جهادی و انقلابی دارد و هر کجا که نیروهای جهادی و انقلابی در صحنه حضور دارند کاری می‌کنند کارستان.

وی ادامه داد: شعار ما می‌توانیم قابل تحقق است به شرط اینکه بخواهیم آن را عملی کنیم و این مهم در صنعت هسته ای، موشکی، فناوری نانو، تامین نیازهای پزشکی و... عملی شده است و قطعا اگر حرکت جهادی داشته باشیم در عرصه اقتصادی نیز مانند دیگر عرصه‌ها می توانیم درخشان ظاهر شویم.

امام جمعه قم به مشکلات اخیر کشور اشاره کرد و بیان داشت: دلالی یکی از مهمترین مشکلات کشور است به طوری که دلال ها با یک تلفن قیمت اجناس را بالا می‌برند  و در نهایت این مردم و مصرف کننده های واقعی هستند که چند برابر قیمت واقعی اجناس باید هزینه کنند انتظار داریم دولت و قوه قضائیه وارد عمل شوند و اجازه ندهند عده ای سودجو با احتکار و کم فروشی موجب گرانی فراینده ای اجناس شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه یا باید تسلیم شویم و یا مقاومت کنیم و جز این دو، راهی نداریم؛ رهبر معظم نیز فرمودند که اراده ملت مقام ایران پیروز خواهد شد؛ باید جلوی شایعات را در جامعه و فضای مجازی گرفت؛ این عوامل در جامعه وجود دارد که امیدواریم مشکلات به نوعی حل شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه