اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

اقتدار ایران معاملات جنگی آمریکا را بهم ریخته است /جنگ نمی شود پای میز مذاکره هم نخواهیم رفت

اقتدار ایران معاملات جنگی آمریکا را بهم ریخته است /جنگ نمی شود پای میز مذاکره هم نخواهیم رفت
برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های دولت بسیار مهم است، اینکه بخواهند همه مشکلات را به برجام وصل کرده و صحبت از جنگ شود درست نیست، زمانی همه چیز را به قطعنامه و جنگ وصل می‌کردند تا برجام محقق شود اما نباید این اشتباه دوباره تکرار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ آمریکا هیچ گاه با ایران همراهی نکرده است و از سال 59 حصر اقتصادی را آغاز و برای مردم مشکلاتی را به همراه داشته است .

برخی می خواهند با طرح موضوع جنگ برجام های دیگر را تصویب کنند

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: انتظار نیست در درون، عده‌ای بر طبل جنگ بکوبند اما برخی می‌خواهند با طرح این موضوع که جنگ می‌شود با برجام‌های دیگر را تصویب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر خطیب نماز جمعه شهرکرد با شاره به اینکه آمریکا هیچ گاه با ایران همراهی نکرده است  اظهار کرد:  اول خرداد سالروز آغاز حصر اقتصادی آمریکا در سال ۵۹ است، و این نشان دهنده آن است که آمریکا  از همان ابتدا مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان مایوس هستند و شما نباید نگران چیزی باشید تصریح کرد: گزینه مقاومت تا کنون جواب داده و از این پس نیز جواب خواهد داد .

حجت السلام نکونام بیان داشت: اصلاح الگوی مصرف باید صورت گیرد و با این وضعیت مصرف زیاد نمی‌توانیم اقتصادی پویا داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های دولت بسیار مهم است، اینکه بخواهند همه مشکلات را به برجام وصل کرده و صحبت از جنگ شود درست نیست، زمانی همه چیز را به قطعنامه و جنگ وصل می‌کردند تا برجام محقق شود.

نکونام  با اشاره به اینکه عده ای در درون می خواهند بگویند جنگ می شود  عنوان کرد:  انتظار نیست در درون ، عده‌ای بر طبل جنگ بکوبند اما برخی می‌خواهند با طرح این موضوع که جنگ می‌شود با برجام‌های دیگر را تصویب کنند،

وی اذعان داشت: : همه تحلیل‌های عقلانی بر این تاکید دارد که آمریکا نمی‌خواهد با ایران مواجه نظامی داشته باشد لذا به جای پرداختن به این‌گونه موارد به رفع مشکلات اقتصادی و توجه به توانمندی درون کشور بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به مناسبت‌های پیش‌رو همچون روز ارتباطات و روابط عمومی، سالروز شکل‌گیری بسیج عشایر، روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، روز ملی جمعیت، نیمه ماه رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی ( ع)، آغاز هفته اکرام ایتام، روز نسیم مهر، روز اهدا عضو و... اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم کشور عشایر هستند که مولد و تلاشگر بوده و با فرهنگی غنی و ساده‌زیستی که دارند پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: باید بدانیم که عده در شیعه و پیروان اهل بیت (ع) بسیار مهم است و برخی‌ها در تلاش‌اند از راه‌های مختلف تعداد شیعان روز به روز کم‌تر شود.

نکونام با اشاره به نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن ( ع)، افزود: ایشان امامی بزرگوار، جهادگر و مبارز اما تنها بودند، آنقدر تنها که حتی در میان لشکریان خود نیز مورد هجوم و حمله قرار گرفت.

نکونام بیان کرد: باید به فقرا، ایتام و نهادهایی که به این افراد کمک می‌کنند یاری برسانیم چراکه امام بزرگوار امام حسن (ع) نیز بر همین طریق حرکت می‌کردند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه روز نسیم مهر نیز در همین راستا و کمک به خانواده‌های زندانیان است، خاطر نشان کرد: این خانواده‌ها نیازمند هدایت و کمک هستند بنابراین انجمن حمایت از زندانیان را یاری کنید، برای آزادسازی زندانیان غیرعمد هرآنچه در توان است باید کمک کرد.

وقتى مردم نگران امنیت باشند، جاىی براى پرسش از قیمت های فضایی نخواهد بود

امام‌جمعه فارسان گفت: وقتى مردم نگران امنیت خود باشند، جاى چندانى براى پرسش از قیمت فضایى پراید و پیاز نخواهد بود و افکار عمومى حداقل براى مدتى سرگرم سایه خیالى جنگ و پیگیرى اخبار ناو آمریکایى و طول و عرض زیاد آن خواهند بود!

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه شهر فارسان گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم که هرزمانی مقاومت و ایستادگی ما افزایش‌یافته دشمنان عقب‌نشینی کرده‌اند، برای نمونه از زمانی که حزب‌الله لبنان ایستادگی خود را مقابل صهیونیست‌ها افزایش داد روند ظلم اسرائیلی‌ها کاهش یافت و شمارش معکوس سقوط رژیم صهیونیستی آغاز شد.

وی افزود: شاه پهلوی همیشه خود را به غربی‌ها وصل می‌کرد و وابسته آن‌ها بود، صدام همه زندگی و دوران پادشاهی‌اش را فدای آمریکایی‌ها کرد اما غربی‌ها چقدر برای این پادشاهان ارزش قائل بودند؟ کدام نوکر را استکبار جهانی به رسمیت شناخته و از آن‌ها حمایت کرده است؟

وی به ناوها و هواپیماهاى آمریکایى اشاره داشت و بیان کرد: ببینید هفته‌نامه «صدا» تصویرى القایى از حرکت ناوها و هواپیماهاى آمریکایى به‏سوى ایران را به نمایش گذاشته و تنها راه را تعامل و مذاکره عنوان مى‏کند. بله خوب داره نوکری می‌کند اما در پوشش خیرخواهى و دلسوزى نسبت به ایجاد تنش با آمریکا.

وی به علت واقعى این ارعاب از سایه خیالى جنگ از سوى مدعیان اصلاحات اشاره داشت و اظهار داشت:  این طیف ازنظر موقعیت سیاسى در شرایط دشوارى قرار دارند. آنان آشکارا مى‏گویند که فحش زیادى از مردم مى‏خورند! روى کار آمدن دولت با حمایت آنان و کسب مصادر اجرایى از این طریق و فرستادن افراد خود به مجلس و شوراهاى شهر با شعار «تکرار مى‏کنم»، آنان را بر صندلى پاسخگویى نشانده و باید پاسخگوى مطالبات مردم باشند.

وی عنوان داشت: در چنین شرایطى التهاب آفرینى و ترساندن مردم از سایه خیالى یک جنگ ادعایى، مى‏تواند راهى براى فرار از پاسخگویى باشد. وقتى مردم نگران امنیت خود باشند، جاى چندانى براى پرسش از قیمت فضایى پراید و پیاز نخواهد بود و افکار عمومى حداقل براى مدتى سرگرم سایه خیالى جنگ و پیگیرى اخبار ناو آمریکایى و طول و عرض زیاد آن خواهند بود!

وی گفت: دوم، آن‌ها پیش‌ازاین نیز مدعى بودند که برجام سایه جنگ را از کشور دور کرده است و حال نیز با کوبیدن بر طبل جنگ خیالى، مى‏خواهند به مردم چنین القا کنند که از بین رفتن برجام، مساوى با جنگ و درگیرى خواهد بود. برجامى که قرار بود رونق و گشایش اقتصادى ایجاد کند و حال باید با دستاوردهاى سلبى، آن را بزک و همچون گوساله سامرى به مردم قالب کرد؛ اما چرا این ارعاب توخالى است و جنگى رخ نخواهد داد. فقط یکی دو نکته مختصر عرض کنم.

امام‌جمعه فارسان گفت: جنگ کار نظامیان است اما راه‌اندازی آن کار سیاستمداران، ترامپ‏انگیزه سیاسى و راهبردى آغاز جنگى جدید را ندارد. وى در دوران انتخابات ریاست جمهورى خود بارها از راه‌اندازی جنگ‏هاى غرب آسیا پس از ۱۱ سپتامبر انتقاد کرده ترامپ هم‏اکنون نیز به دنبال راهى براى خروج از افغانستان و سوریه است. لذا در چنین وضعیتى، آغاز جنگ با ایران، ورود به باتلاقى مرگبار است.

وی افزود: موضوع دیگر به مختصات خاص ایران بازمی‌گردد. ایران لقمه‏اى بزرگ‏تر از دهان آمریکاست. خود تحلیل گران وزارت خارجه آمریکا اذعان به این مطلب دارند.

وی در پایان بیان داشت: به‌هرحال هر زمان ایران از موضع اقتدار در برابر تهدیدات خارجى رفتار کرده است، دشمن عقب‏نشینی کرده و اعتبار بین‏المللى ایران افزایش‌یافته است. برعکس، هرزمانی که برخى دولت‏هاى ایران اصرار بر مذاکره به دلیل هراس از جنگ احتمالى با آمریکا داشته‏اند، دشمن نه‌تنها به وعده‏هاى خود عمل‌نکرده، بلکه مذاکره را به‏عنوان ضعف تعبیر کرده و فشارهاى بیشترى وارد کرده است.

مردم مطالبه‌گری صحیح و اصولی را از مسئولین بخواهند 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین,
,
, برخی می خواهند با طرح موضوع جنگ برجام های دیگر را تصویب کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وقتى مردم نگران امنیت باشند، جاىی براى پرسش از قیمت های فضایی نخواهد بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مردم مطالبه‌گری صحیح و اصولی را از مسئولین بخواهند  ,

امام جمعه لردگان؛ در خطبه نماز جمعه این هفته مسئولین شهرستان را به پیگیری امورات شهرستان مبنی بر میدان تره بار، آرامستان و ... دعوت نمودند و از آنها خواستند رسیدگی صحیح و درست به امورات مردم و وظیفه دینی و شرعی همه ماست و همچنین احداث شهرک صنعتی را در راستای محرومیت زدایی اشتغالزایی مناسب دانستن و آنها را به احداث چنین شهرک هایی ترغیب نمود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی تاج زاد در خطبه اول نماز جمعه این هفته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمودند در این خصوص از قول پیامبر اکرم (ص) عنوان دانستند: ای مردم سفارش من به شما رعایت تقوای الهی است .

وی در ادامه به سیره اهل بیت علیه السلام در خصوص محکم کردن بنیان خانواده و از هم گسستن این بنیاد اشاره کردند و عنوان دانستند سبک زندگی اسلامی توام با ایمان و کسب روزی حلال و پرهیز از حرام خواری بنیان‌های خانواده را محکم و استوار می سازد.

حجت السلام تاج زاده به زندگی پر برکت حضرت زهرا سلام الله علیها در تربیت فرزندان خود اشاره کردند که در راستای همین تربیت صحیح امام حسن علیه السلام با گوش فرا دادن به بیانات حضرت رسول (ص) در مسجد آنها را در منزل برای مادر خود تشریح می نمود.

وی، به پوشش مادران و اعضای خانواده در منزل اشاره نمود و یادآور شدند پوشش صحیح و اسلامی مادران و پدران در خانواده تربیت خوب و مناسب را به دنبال خواهد داشت.
 
حجت السلام تاج زاده  در خطبه دوم به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین نظام اشاره کرد و گفت بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در کشور ما جنگ با آمریکا و ایادی آن صورت نخواهد گرفت بلکه جنگ، جنگ اراده‌ها است و نقش دشمنان ما با توجه به خطاهای محاسباتی آنها با شکست مواجه خواهد شد ایشان خاطر خاطرنشان کردند مقام معظم رهبری فرمودند: دشمنان ما هم  طبل توخالی و از احمق ها هستند و حمله مجاهدان یمنی به تاسیسات نفتی عربستان و نفتکش‌های اماراتی اشاره کردند وعنوان  دانست: این دو واقعه مهم شکست آمریکا و متحدانش نسبت به تحریم نفتی ایران را در پی داشت.و عنوان کردند مذاکره با آمریکا برای ایران هیچ سودی به دنبال نخواهد داشت.
 
امام جمعه لردگان، به مسئولین نظام تذکرات لازم در خصوص اجرای فرامین مقام معظم رهبری را داده‌اند و خاطرنشان کرد مسئولین نظامی با نگاه به درون و تکیه بر ظرفیتهای جوانان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی  در ادامه به تکریم ایتام به سالروز تولد امام حسن علیه السلام اشاره کرد و گفت: همه ما بر اساس سیره عملی امام حسن علیه السلام می بایست ایتام را تکریم و نیازمندان را دستگیری کنیم.

حجت السلام تاج زاده در ادامه مسئولین شهرستان را به پیگیری امورات شهرستان مبنی بر میدان تره بار، آرامستان و ... دعوت نمودند و از آنها خواستند رسیدگی صحیح و درست به امورات مردم و وظیفه دینی و شرعی همه ماست و همچنین احداث شهرک صنعتی را در راستای محرومیت زدایی اشتغالزایی مناسب دانستن و آنها را به احداث چنین شهرک هایی ترغیب نمود.

وی در پایان خطبه این هفته  مطالبه‌گری صحیح و اصولی را از مردم نسبت به مسئولین خواستار شدند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه