اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

تقوا و خدمت برای مردم مولفه‌های اصلی در انتخاب مدیران باشد/ جامعه دانشگاهی به کمک صنعت و تولید بشتابند/ گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی، برگرفته از تعالیم دینی و اسلامی است

تقوا و خدمت برای مردم مولفه‌های اصلی در انتخاب مدیران باشد/ جامعه دانشگاهی به کمک صنعت و تولید بشتابند/ گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی، برگرفته از تعالیم دینی و اسلامی است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم, نیوز,

تقوا و خدمت برای مردم مولفه‌های اصلی در انتخاب مدیران باشد/ جامعه دانشگاهی به کمک صنعت و تولید بشتابند

, تقوا و خدمت برای مردم مولفه‌های اصلی در انتخاب مدیران باشد/ جامعه دانشگاهی به کمک صنعت و تولید بشتابند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، اظهار داشت: در بیانات رهبر انقلاب، تقوا برای انتخاب مدیران مورد تاکید بود که این امر نشانگر جایگاه خداترسی برای مدیر است نه هم حزب بودن و روابط سیاسی و شخصی میان مدیران.

,

وی، افزود: نباید به نژاد، سیاست و جهت‌گیری مسئولان و نمایندگان مجلس توجه شود بلکه مهم‌ترین عامل تقوا و کار برای مردم باشد تا شاهد رشد و ارتقای سطح کیفی در خدمت باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: مساله رونق تولید بسیار جدی و دارای اهمیت است. قوانین دست و پا گیر و اداری باید از مقابل تولیدی‌ها و کارگاه‌های کوچک برداشته شود.
وی، گفت: باید به تولید و صنعت ملی توجه شود و با بهره‌گیری از توان نخبگان کشور نسبت به پیشرفت در صنعت و تولید اقدام شود.

,
,

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: اساتید و جوانان توانمند دانشگاهی نسبت به عرضه دارایی‌های علمی خود و استفاده از توانایی‌هایشان در تولیدی‌ها و کارخانجات اقتصادی توجه داشته باشند.

,

وی، ادامه داد: افرادی که سرمایه دارند به سمت تولید حرکت کنند و به این ترتیب اشتغال و تولید در کشور بهبود یابد. جهاد مالی را در کنار جهاد جانی مورد توجه داشته باشیم و در شرایط جنگ اقتصادی اولویت اصلی باشد.

,

امام جمعه ارومیه، تشکیل ستاد دیه را یکی از اقدامات خیر و نیک در کشور برشمرد که مسئولان و مردم باید در راستای کمک به زندانیان تحت پوشش این ستاد همت کنند.

,

وی، بیان داشت: مشارکت در مراسمات گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را جدی بگیریم و برای کمک به افرادی که ناخودآگاه و بدون جرم عمدی در حبس هستند، تلاش داشته باشیم.

,

وی، گفت: بر اساس آیات و روایات اسلامی، انفاق کنندگان در شرایط وسعت مال و هنگام محدودیت جزو محبان الهی و مورد رحمت و انصاف خداوند قرار دارند، به همین جهت نباید در مسیر انفاق کوتاهی کنیم.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در خصوص بیانات رهرری مبنی بر نامساعد بودن وضعیت داخلی آمریکا، ابراز داشت: اشاره رهبری به وضعیت نامناسب آمریکا و گرسنگی شدید در این کشور، نشان داد که مسئولان این کشور ناتوان از رسیدگی به شرایط داخلی خود هستند. افزایش روزافزایش کشتار جمعی و تولد نوزادان نامشروع را می‌توان جزو مصادیق این امر دانست.

,

وی، خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا و سازش با این کشور سم است. تنها راه نجات ملت ما ایستادگی است و همانند ۴۰ سال گذشته با تکیه بر توان داخلی پیروز خواهیم بود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: باید قدردان تدبیر، شجاعت، حکمت و تقوای رهبری باشیم. مسئولان باید نسبت به عملی کردن محورهای ارائه شده توسط رهبر انقلاب اهتمام جدی داشته باشند و مردم نیز همراه مسئولان حرکت در مسیر ولایت را مدنظر قرار دهند.

,

وی، گفت: تاکید رهبری بر اینکه مسیر حل مشکلات برای دولت باز است، همان مسیر حرکت و ارتقای سطح توانمندی های داخلی را نشان می‌دهد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، همچنین با اشاره به سالگرد حجت‌الاسلام حسنی، حضور اقشار مختلف در مراسم گرامیداشت این مجاهد نستوه را ضروری دانست.

,

گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی، برگرفته از تعالیم دینی و اسلامی است/حربه دشمن ایجاد اختلاف و جنگ روانی برای ناامیدی مردم است

, گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی، برگرفته از تعالیم دینی و اسلامی است/حربه دشمن ایجاد اختلاف و جنگ روانی برای ناامیدی مردم است,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه هاست و این فرمایش نیز برگرفته از مبانی دینی است.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به برخی از شیوه های دشمنان از نگاه قرآن، افزود: ایجاد تردید و ترس، ایجاداختلاف بین مومنان و جنگ روانی از جمله شیوه های دشمنان از نگاه قرآن است.

,

وی با بیان اینکه ایجاد تردید و ترس در انسان از جمله ابزارهای مهم دشمنان است، گفت: دشمن برای دست یابی به اهداف خود به دنبال ایجاد رعب و ترس بوده و در این راه ۴۰ سال است که به بوق و کرنا می زند و با استفاده از امپراطوری رسانه ای خود، هدفش را دنبال می کند.

,

حسن زاده، ایجاد اختلاف و تفرقه بین مومنان را از دیگر ابزارهای دشمنان برشمرد و تصریح کرد: ایجاد فتنه و اختلاف انگیزی  از دیگر روش های دشمنان است چرا که اختلاف سبب شکستن صفوف مستحکم مومنان شده و دشمنان از آن برای دست یابی به اهدافشان استفاده می کنند.

,

امام جمعه میاندوآب به جنگ روانی دشمنان اشاره و اظهار کرد: دشمنان در ایجاد جنگ روانی از روش هایی مانند تحقیر مومنان و بزرگنمایی مخالفان و دشمنان، توجیه، شایعه، تضعیف باورهای دینی، اظهارات دروغین و ریاکارانه مانند فرستادن ناو از یک طرف و دادن شماره تلفن از طرف دیگر، وعده های دروغین و فریب و…، برای القای یاس و ناامیدی در مردم و روی برگرداندن از اولیا الله و دستورات الهی استفاده می کند.

,

وی با بیان اینکه دشمن، دائم به دنبال مکر و حیله است، افزود: دشمن مکار و حیله گر، با ترفند و نیرنگ به میدان آمده و از پشت خنجر می زند.

,

حسن زاده در ادامه به سیاست های کلی مبارزه با دشمنان در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تجهیز به قدرت ایمان،  افزایش قدرت نظامی، ممنوعیت دوستی با بیگانگان و جهاد و مبارزه با دشمن از سیاست های مبارزه با دشمنان در قرآن کریم هستند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه یاد خدا، ایمان، صبر و استفامت، پرهیزگاری و توکل و یقین به وعده های الهی و تقوا سبب افزایش قدرت معنوی در انسان می شود، تصریح کرد: در ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، نقش وعده های الهی و امدادهای غیبی پررنگ بوده و سبب حفظ انقلاب از گزند دشمنان بوده است.

,

وی با تاکید بر اینکه باید روز به روز بر قدرت دفاعی و نظامی خود بیافزاییم، اظهار کرد: اسلام در قرآن به مومنان برای قوی شدن در برابر دشمنان دستور می دهد و ” واعدوا لهم ما استطعتم من قوه” دستور قرآن در این باره است.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه اگر گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه ها است، این موضع گیری پشتوانه دینی و ایمانی دارد، افزود: بر اساس تعالیم دینی و قرآنی، نباید به دشمنان اعتماد کرد و سرنوشت جامعه دینی را در مسائل مهم به بیگانگان گره زد.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مبانی دینی به ما می گوید که باید با کفار و دشمنان مبارزه کرد، گفت: سستی در برابر دشمنان که از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می کنند، سبب نابودی دین و مومنان می شود لذا خداوند بر این اساس، جهاد و مبارزه با کفار و دشمنان را یکی از واجبات مهم قرار داده است.

,

مقاومت، گزینه ملت ایران است

, مقاومت، گزینه ملت ایران است,

حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی خطبه‌های عبادی و سیاسی امروز ماکو به دیدار مقام معظم رهبری با مسؤولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: معظم له به مسؤولان و کارگزاران فرمودند، گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه‏‌ها است، چون مذاکره با آمریکا سم بوده و مذاکره‌ با دولت فعلی آمریکا سم مضاعف است و البته جنگی نخواهد شد، بلکه برخورد، برخورد اراده‏‌ها است و در این خصوص، اراده ملت ایران و نظام اسلامی قوی‌تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.

,

هاشمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب یک سری وظایفی را برای قوای سه‌گانه برای مقابله با آمریکا تعریف کرده و فرمودند، از جمله‌ وظایف آنان عبارت از رفع موانع رونق تولید به‏ عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات کشور، اعتماد به جوانان به‏ عنوان راه‏ حل اصلی، رفع نیازهای واحدهای تولیدی تعطیل شده، تلاش برنامه‏‌ریزی شده و بی‌وقفه برای خودکفایی به‏ ویژه در زمینه‏ کشاورزی، سهولت کسب‏ و کار  به‏‌ عنوان دستور کار عمومی قوا، استفاده از خلاقیت نیروی انسانی کشور و مقاوم‏‌سازی اقتصاد است.

,

وی بیان کرد: علاوه بر آن معظم له وظایفی را هم در راستای مقابله با طرح آمریکا برای مردم ذکر کرده و فرمودند، وظائف مردم عبارت از خرید محصولات داخلی و استمرار حمایت از کالای ایرانی، پرهیز از اسراف، توجه نکردن به شایعات در فضای مجازی، زیاده‏‌روی نکردن در خرید و کمک کردن به رونق تولید در کشور است.

,

امام جمعه ماکو خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ مقاومت است تا با عنایت خداوند به پیروزی کامل رسیده و دشمنان نظام و انقلاب سرافکنده شوند.

,

آمریکا هیچوقت توان جنگ نظامی با ایران را ندارد

, آمریکا هیچ, وقت توان جنگ نظامی با ایران را ندارد,

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی با اشاره به اول خرداد سالروز آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به وسیله آمریکا افزود: در واقع 40 سال است آمریکا ایران را محاصره اقتصادی کرده اما هیچوقت به هدف خود نرسیده است.

,

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکاییان و مطالبی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، اظهار کرد: بی‌تردید آمریکا هیچوقت توان جنگ نظامی با ایران را ندارد.

,

امام جمعه خوی گفت: ترامپ که اخیراً موضوع حمله نظامی را مطرح کرده است در دوران انتخابات ریاست جمهوری به طور مکرر عنوان می‌کرد که عملیات‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه و آسیا هیچ ثمره‌ای به جز خسارات به آمریکا نداشته است.

,

وی بیان کرد: به طور مثال در ابتدای پیروزی انقلاب آمریکا هشت سال جنگ را بر ایران تحمیل کـرد اما شکست خورد و یا در حمله نظامی به افغانستان غیر از تـلفـات نیروهای خود و مردم افغانستان نتیجه‌ای نگرفت ضمن اینکه در حمله نظامی به کشور سوریه شکست خورده و مفتضحانه بازگشت.

,

شکوری در ادامه اظهار کرد: تعداد زیادی از کارشناسان سیاسی و نظامی آمریکا که مخالف جنگ آمریکا با ایران هستند، شکست ایالات متحده را حتمی ارزیابی کرده‌اند.

,

آمریکا جرات و قدرت حمله به ایران را ندارد/ استکبار با کوچکترین اشتباه شریان های حیاتی خود را از دست می دهد

, آمریکا جرات و قدرت حمله به ایران را ندارد/ استکبار با کوچکترین اشتباه شریان های حیاتی خود را از دست می دهد,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: رمضان از ماه های با برکت خداوند است، رمضان ماهی است که در آخرت انسان را شفاعت می کند.

,

وی با اشاره به تهدید های استکبار تصریح کرد: اراده ملت ایران از قوی ترین اراده ها است و به فضل خداوند دشمن در نقشه هایش شکست می خورد.

,

وی اظهار کرد: خباثت آمریکا منجر شده است تا نتواند درست تحلیل کرده و نتیجه بگیرد.

,

امام جمعه پلدشت افزود: فریاد و هیاهو نشان دهنده ضعف است و استکبار نیز از این روش استفاده می کند.

,

به گفته وی از هیبت توخالی آمریکا نباید ترسید، آمریکا ضعف های زیادی دارد که اگر آشکار شود در دنیا رسوا می شود.

,

طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مذاکره با آمریکا سم است و مذاکره با دولت فعلی آمریکا سم مضاعف تر است.

,

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی تصریح کرد: از وظایف اساسی دولت مقابله با مشکلات اقتصادی و رفع مشکلات معیشت مردم است که نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.

,

وی اظهار کرد: در وضعیت فعلی کشور نیازمند مدیریت شجاعانه، جهادی و همراه با اشراف منطقه است.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت با تاکید بر برخورد قاطع با دلالان، قاچاقچیان و احتکار کنندگان، افزود: مشکلات اقتصادی ناشی از عدم تدبیر و سوء مدیریت است.به گفته وی برای اصلاح امور اقتصادی نباید چشم به مذاکرات خارجی بدوزیم.طالبی با اشاره به عملیات روانی استکبار گفت: امروزه این عملیات در قالب القای جنگ با آمریکا است که عده ای در داخل نیز به آن عمل می کنند.

,

وی تصریح کرد: آمریکا جرات و قدرت حمله به ایران را ندارد و آنها می دانند که با کوچکترین حماقت خود شریان های حیاتی رژیم غاصب و عربستان نابود می شود که آمریکا را فلج می کند.

,

وی اظهار کرد: هر فکری که در ما ترس ایجاد کند فکری اشتباه است، مقاومت و استقامت کلید اصلی پیروزی است.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به ضرورت کمک به مستضعفان افزود:  از 15 تا 21 رمضان هفته حمایت از مستضعفان و محرومان است و همه مردم و ادارات باید حمایت کنند.

,

طالبی با اشاره به یکم خرداد اصلاح الگوی مصرف گفت: اصلاح الگوی مصرف نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه