اخبار داغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت:

اساتید دانشگاه در توسعه نیروی انسانی کشور نقش چشمگیری دارند

اساتید دانشگاه در توسعه نیروی انسانی کشور نقش چشمگیری دارند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه شاخص توسعه انسانی در استان ما در حال رشد است گفت: اساتید دانشگاه در توسعه نیروی انسانی کشور نقش چشمگیری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حاتمی در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: شاخص توسعه انسانی در استان ما در حال رشد است به گونه ای که در حوزه آموزش و بهداشت کارهای جدی انجام شده اما هنوز با کشورهای پیشرفته دنیا فاصله داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,


وی با بیان اینکه در سال 2018 این شاخص نزدیک به هشت دهم بوده و با کشور نروژ به عنوان کشور با بالاترین شاخص توسعه انسانی فاصله زیادی داریم افزود: اساتید دانشگاه در توسعه نیروی انسانی کشور نقش چشمگیری دارند.

,
,


حاتمی خاطرنشان کرد: زلزله کرمانشاه از نظر وسعت جغرافیایی و شدت با هفت هزار پس لرزه شرایط خاصی را در استان به وجود آورد البته اینک کار در مراحل نهایی است امیدواریم بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

,
,


وی درباره شاخص های توسعه ای استان در سال گذشته افزود: استان کرمانشاه در شاخص تورم حدود 25 ماه نخستین استان گران کشور آن هم در شرایطی که رتبه نخست نرخ بیکاری را داشت و سطح درآمدهای آن نزدیک 65 درصد متوسط کشوری بود و همین باعث ایجاد فشاری مضاعف بر روی خانوار ها شد

,
,


حاتمی خاطرنشان کرد: همچنین در سال قبل با وجود حاکم شدن فضایی پر التهاب و نوسانات قیمت ارز که سبب بهم ریختن تعادل اقتصادی شد اما در استان ما و در حالی که همچنان منطقه غرب گرانترین منطقه کشور است شاهد بهبود 15 رتبه ای وضعیت اقتصادی استان بودیم.

,
,


وی افزود: اگرچه همچنان از نظر نرخ بیکاری نخستین استان بیکار کشور هستیم اما طی سال قبل این نرخ 2.5 درصد کاهش یافت در حالی که در کشور شاهد افزایش 1.1 درصد نرخ بیکاری بودیم.

,
,


حاتمی از انجام پروژه های متعدد در حوزه سرمایه گذاری برای بهبود شاخص کسب و کار شد و عنوان کرد: در بهار و تابستان سال قبل استان کرمانشاه رتبه 31 فضای کسب و کار کشور را داشت که این رتبه در پاییز به 27 و در زمستان به 22 رسید.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه