اخبار داغ

مدیرعامل آبفای لرستان:

خسارت 300 میلیاردی سیل به حوزه آب لرستان/ مشکل قطعی آب در مناطق سیل‌زده نداریم

خسارت 300 میلیاردی سیل به حوزه آب لرستان/ مشکل قطعی آب در مناطق سیل‌زده نداریم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با بیان اینکه سیلاب 300 میلیارد تومان به زیرساخت‌های حوزه آب استان خسارت زد گفت: مشکل قطعی آب در شهرهای سیل‌زده نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حمیدرضا کرم وند در گفت‌وگو با سفیر افلاک، اظهار داشت: درزمینهٔ آب هر هشداری را جدی می‌گیریم، حتی اگر انتقاد بی‌ربطی ببینیم بررسی می‌کنیم چراکه بحث بهداشت و سلامت آب برای ما دارای اولویت و اهمیت است و بعدازآن بحث کمیت اهمیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: خوشبختانه به‌واسطه اینکه ما چندین سال در لرستان مشکل آلودگی نداشته‌ایم مردم کاملاً به بهداشت و سلامت آب اعتماد دارند.

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به اینکه فشارهای آب را به‌صورت هوشمند کنترل می‌کنیم بیان کرد: در لرستان علیرغم بارندگی زیاد به دلیل این‌که سدهایی برای ذخایر آب نداریم تابستان‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم و مردم نیز این دوگانگی را قبول ندارند و در این زمینه حق‌ دارند.

,

 

,

وی بابیان اینکه برخی تخریب‌ها در فضای مجازی به جهت تخریب دستگاه یا شخصی رخ می‌دهد وازدیدگاه ما بهتر است برخی رسانه‌ها مطالب را قبل از انتشار ازلحاظ علمی بررسی کنند تا اخبار منفی انتشار ندهند عنوان کرد: فعالان فضای مجازی برای انتشار موضوعات تخصصی به‌ویژه آب، قبل از اینکه مردم را نگران کنند از متخصصین کمک بگیرند اگر متقاعد نشدند می‌توانند انتشار دهند اما اگر دلیل علمی پیدا کردند بهتر است انتشار ندهند چون آب موضوع حساسی است.

,

 

,

کرم وند با اشاره به اینکه آب و فاضلاب لرستان آزمایشگاه‌های معتبر و پیشرفته‌ای دارد و اخیراً ایزو 17025 گرفته‌ایم که این آزمایشگاه آب را ارتقا دهیم تصریح کرد: موردی به نام شربت کلر در فضای مجازی درج داده بودند درحالی‌که آب سفید، کلودی یا ابری زمانی که آب سرد باشد و تحت‌فشار قرار گیرد سبب می‌شود قدرت انحلال آب بالا رود و هوای بیشتری با آب محلول شود که به‌اشتباه عامیانه می‌گویند آب کلر دارد درحالی‌که اپراتورهای ما کلر سنج آنلاین را هرلحظه چک می‌کنند.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه آب هیچ شهری در لرستان از سد تأمین نمی‌شود بلکه از چشمه یا چاه تأمین می‌شود افزود: سیاست‌های وزارت نیرو در دوره اخیر بحث آب پایدار شهرها و سدسازی است.

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان عنوان کرد: تشکیلات شرکت آب و فاضلاب به حالت تکامل رسیده البته ممکن است مشکلاتی باشد؛ در بحث سیل به‌واسطه اهمیت آب همیشه روی تأمین آب حساس بودیم.

,

 

,

کرم وند با اشاره به تمهیدات خوبی که در پیش از وقوع سیل در شهرستان‌ها داشتیم گفت: قبل از وقوع سیل خط آب پل‌دختر را با سنگ چینی محکم‌تر کردیم و اگر این کار انجام نمی‌شد خط آب پل‌دختر با وقوع سیل کامل از بین می‌رفت اما با این کار سبب شد فقط در کنار پل تاریخی، سیل خطوط آب را با خود برد.

,

 

,

وی بابیان اینکه با هشدارهای جدی مخازن آب شهرها را پر نگه داشتیم اظهار داشت: نگرانی ما برای چهار شهر دورود، خرم‌آباد، معمولان و پل‌دختر بود، دورود به‌واسطه اینکه جمعیت بیشتری داشت سه بیل مکانیکی زنجیری متعلق به پیمانکاران آبفا، لوله فولادی و اتصالات، اعزام و 15 دستگاه تانکر آب و فاضلاب کشور در این شهر مستقر شد.

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان تصریح کرد: نگرانی چندانی برای خرم‌آباد نداشتیم؛ در شهر معمولان معتقد بودیم که ارتباط جاده‌ای قطع خواهد شد به همین دلیل لوله و اتصالات، یک بیل زنجیری، دو تانکر آب و دو کامیون آب بسته‌ای در امور آب معمولان دپو کردیم و دو معاون فنی و بهره‌بردار و موبایل ماهواره‌ای، دو مخزن زمینی پلاستیکی پنج هزار لیتری در دونقطه شهر معمولان مستقر کردیم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه امکانات ما در برخی شهرها مانند نورآباد سبب شد به مردم کمک‌های دیگری نیز داشته باشند خاطرنشان کرد: در پل‌دختر نیز دو بیل زنجیری، یک بیل لاستیکی، لوله و چند نیروی فنی و مدیران فنی با همه امکانات را مستقر کردیم.

,

 

,

کرم وند بابیان اینکه در پل‌دختر و همه شهرها علمک‌های برداشت آب را در کنار مخازن ایجاد کردیم، گفت: با توجه به رفع مشکلات دورود سه تانکر به نورآباد رفت و حدود 27 تانکر در پل‌دختر داشتیم.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه مشکل قطعی آب در هیچ‌کدام از مناطق سیل‌زده نداریم افزود: درواقع تخریب سیل گسترده است چراکه زیرساخت‌های ما در لرستان کامل نابودشده و چیزی وجود ندارد.

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان تصریح کرد: سیل بی‌سابقه‌ای بود و ممکن است دوباره اتفاق بیفتد پس باید زیرساخت‌ها را به‌گونه‌ای بسازیم که دوباره مشکلی به وجود نیاید.

,

 

,

وی بیان کرد: تصفیه‌خانه، خطوط اصلی و ایستگاه پمپاژ فاضلاب استان خسارت‌دیده و برآورد ما برای جایی که شکستگی و آب‌گرفتگی دارد و اینکه دوباره این اتفاق نیفتد، بیش از 300 میلیارد تومان خسارت است.

,

 

,

کرم وند اظهار داشت: ما آغاز به کارکردیم و منتظر اعتبار نشدیم چراکه فصل تابستان است و باید موضوع سریع حل شود؛هیچ بیماری و اپیدمی در شهرهای سیل‌زده را شاهد نبودیم و فقط مردم مشکلاتی در بحث اسکان و وضعیت ظاهری شهرها دارند ما نیز اعلام کردیم بازهم کمک می‌کنیم. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه