اخبار داغ

با اقدام غیر قانونی وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت؛

درخواست دانشجومعلمان بوشهری از نمایندگان استان برای احقاق حقوق خود + عکس

درخواست دانشجومعلمان بوشهری از نمایندگان استان برای احقاق حقوق خود + عکس
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوشهر با ارسال نامه هایی جداگانه به نمایندگان استان بوشهر در مجلس خواستار پیگیری اقدام غیر قانونی حذف افزایش حقوق دانشجو معلمان از کمیسیون اصل۹۰و سایر مراجع قانونی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ خبر افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 98 بی شک یکی از خبرهای خوب برای این قشر از جامعه در روزهای پایانی سال گذشته بود اما نحوه محاسبه آن برای طراحی الگوی واحدی که حق کسی ضایع نشود مورد مناقشه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

در نهایت در کنار رایزنی برای طراحی االگوی افزایش حقوق، هیات وزیران با مصوبه ای به شماره  8724 / ت 051485 در تاریخ  31 / 1 / 98 ، حداقل افزایش حقوق برای کارمندان دولت را مبلغ  000 / 400 / 4 تعیین کرد.

,

در حالی این قانون در حال اجراست که در اقدامی عجیب افزایش حقوق دانشجومعلمان در پرداختی فروردین 98 به صورت علی الحساب واریز شد اما در فیش واریزی اعمال نشده بود که همین افزایش حداقلی 400 هزار تومانی را می خواهند از احکام دانشجو معلمان حذف کنند.

,

بنا بر جزء یک بند " ی " تبصره 12 ماده واحده قانون بودجه سال 97 کشور ، دانشجو معلمان به عنوان نیروی کشوری و کارمند دولت می باید شامل افزایش 000 / 000 / 4 ریالی و ضریب افزایش 10 درصدی نسبت به سال 97 شوند.

,

یکی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بوشهر در گفتگو با سپاس گفت: "در سال ٩٧حداقل حقوق دانشجومعلمان، یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان بود که آموزش و پرورش، هفتصد و هشتاد هزار تومان حکم زد و از ٧٨٠ هزار تومان هم ٣٣٠ هزار تومان برای دانشجو معلمان باقی می ماند. امسال هم حداقل حقوق یک میلیون و پانصد و شصت هزار تومان است که آموزش و پرورش ٨٤٨ هزار تومان حکم زده و از آن هم ٣٤٥ هزار تومان برای دانشجو معلمان باقی می ماند."

,

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به پرسشی که برخی دانشجومعلمان می‌پرسند که آیا افزایش حقوق سال 98 مشمول آنها نیز می‌شود؟ اظهار داشت: "بله، دانشجومعلمان نیز مشمول افزایش حقوق سال 98 هستند و این مصوبه تمام افرادی که حکم دارند را شامل می‌شود، احکام استخدامی دانشجو معلمان نیز به‌صورت رسمی آزمایشی است".

,

برخی دانشجو معلمان در مراجعه به دایره کارگزینی و اعتراض به این وضعیت پاسخ می شنوند که در احکام صادره اشتباه شده است.

,

هم چنین اظهارات حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری اخیر مبنی بر این که «افزایش حقوق دانشجو معلمان و درصدی که مشخص شده است، انجام شده ولی احکام ایراداتی دارد که باید اصلاح شود» بر ابهامات و نگرانی های دانشجو معلمان افزوده است.

,

 

,

, ,

محمد وطن دوست مسئول بسیج دانشجویی پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان بوشهر نیز در گفتگو با سپاس اظهار داشت: "در راستای احقاق حقوق قانونی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بوشهر، نامه ای به نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات دانشجو معلمان در صدور احکام کارگزینی و عدم افزایش ۴۰۰هزار تومانی برای دانشجومعلمان به دلیل کارمند نبودن که بر خلاف مصوبه مجلس بوده، در این نامه از نمایندگان درخواست پیگیری این موضوع از کمیسیون اصل۹۰و سایر مراجع قانونی را داریم."

, محمد وطن دوست مسئول بسیج دانشجویی پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان بوشهر, سپاس,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه