اخبار داغ

تعرض به اراضی ملی در همسایگی شهرداری دلوار+سند

تعرض به اراضی ملی در همسایگی شهرداری دلوار+سند
در همسایه گی ساختمان اداری شهرداری دلوار که در محدوده شهری قرار ندارد و حد فاصل یک روستا تا شهر دلوار است تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو در دید عموم در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ چند سالی است پدیده ای بنام زمین خواری در جامعه ایجاد شده است که افراد سودجو و منفعت طلب با لابی های بسیار بالایی که با برخی از کارکنان متخلف دستگاه های متولی دارند اراضی ملی در مناطق مختلف تصرف و با کاربری های تجاری، باغ شهری و مسکونی بدون داشتن سند قانونی و بعضا اسناد جعلی به مردم واگذار می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

شهر دلوار که به دیار شهید رئیسعلی دلواری سردار مبارزه با استعمار پیر معروف است طی سالهای گذشته خبری در خصوص تصرف اراضی ملی و همکاری برخی از کارکنان در بخش های مختلف توسط پایگاه خبری تحلیلی سپاس منتشر اما این پایان داستان نبود وو ظاهرا برخی افراد سودجو دوباره اقدام به فعالیت های خود کرده و در همسایگی ساختمان اداری شهرداری دلوار که در محدوده شهری قرار ندارد و حد فاصل یک روستا تا شهر دلوار است تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو انجام شده است.

,

 

,

, ,

بر اساس قانون زمین هایی که به عنوان اراضی ملی هستند برای واگذاری به افراد باید تغییر کابری صورت بگیرد اما بدون هیچ گونه تغییر کاربری در محدوده شهر دلوار شهردار اقدام به مجوز کتبی برای ساخت و ساز توسط افراد سود جو کرده است و بعداز چند روز نامه لغو ساخت و ساز صادر می کند؛ در حالی که ساخت و ساز ها در چند متری ساختمان اداری شهرداری دلوار همچنان ادامه دارد و تا کنون عملیات اجرایی توسط هیچ دستگاهی جلوگیری نشده است.

,

مجوز ساخت و ساز توسط شهرداری دلوار:

,

, ,

 

,

مجوز لغو ساخت و ساز توسط شهرداری دلوار:

,

, ,

 

,

مساحتی بیش از 17 هکتار زمین که با کاربری کشاورزی و از اراضی ملی هستند توسط برخی افراد مورد سودجو با حمایت برخی افراد در برخی از دستگاه های مختلف متولی مورد تعرض قرار گرفته است در حالی که برخی مسئولین شهر مانند شورای شهر، شهردار، فرماندار، بخشدار و غیره از داستان تصرف اراضی ملی اطلاع کامل دارند به گونه ای که شورای تامین شهرستان تنگستان در این خصوص تشکیل و مصوباتی مبنی بر برخورد با این افراد صادر شده است که در اجرا گواه چیز دیگری می دهد و روز به روز شاهد ساخت و ساز و فروش اراضی ملی در شهر دلوار هستیم.

,

 بخشی از این زمین ها به صورت غیر قانونی به افراد برج ساز غیر بومی استان بوشهر هستند واگذار شده است در حالی که این زمین ها باید در اختیار افراد بی بضاعت بعضا إیثار گر و کشاورزی قرار بگیرد تا امرار معاش کنند.

,

 

,

, ,

لازم به ذکر است در این موضوع با اشاره به اینکه سودجویان هیچ توجهی به قوانین ندارند مسئولین استانی نباید صرفا به صدور چند نامه اکتفاء کنند، بلکه باید ورود جدی برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز در ملک های دولتی داشته باشند تا دستگاه قضایی دچار مشکلات بعدی نشود.

,

اهالی شهر دلوار از مسئولین بخصوص دستگاه های نظارتی و قضایی استان انتظار دارند  با توجه به مکاتباتی که توسط شهرداری طی سالهای گذشته با دستگاه های مختلفی مانند جهاد کشاورزی، دستگاه های نظارتی، قوه قضائیه و شورای شهر مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افراد سوجو انجام شده است توجه ویژه ای برای مبارزه با زمین خواری در دلوار انجام شود.

,

ضمنا تردد ماشین آلات سنگین جهت فعالیت در زمین های دولتی شهر دلوار باعث خسارت هایی مانند شکستن سنگ جدول های خیابان، قطع درختان و غیره شده است و براساس گفته منابع محلی آبرسانی برای ساخت و سازهای غیر مجاز توسط ماشین آلات دولتی انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه