اخبار داغ

تحریم، بهانه مسئولین برای گرانی اقلام ماه مبارک رمضان!/ مدیران غرب گرای برجامی پاسخگوی تورم 30 درصدی باشند

تحریم، بهانه مسئولین برای گرانی اقلام ماه مبارک رمضان!/ مدیران غرب گرای برجامی پاسخگوی تورم 30 درصدی باشند
منفعت طلبانی که سود خود را در مذاکره با غرب می بینند و کاسب برجام، ترس و ...برای پر کردن کیسه هایشان شده اند، مردم و نگاه به داخل را به دست فراموشی سپرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، آنچه این روزها در میان بهت و تعجب عموم در حال رخ دادن است نگاه لیبرال های غربگرا به آمریکا، القا سایه حمله نظامی به ملت و نگاه به استکباری است که در سنوات گذشته بد عهدی خود را مکرر به اثبات رسانیده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
منفعت طلبانی که سود خود را در مذاکره با غرب می بینند و کاسب برجام، ترس و ...برای پر کردن کیسه هایشان شده اند گویی مردم و نگاه به داخل را به دست فراموشی سپرده اند. 
,
 
,
اقشار متوسط و کم درآمد در ماه مبارک رمضان از آشفته بازار قیمت ها و تورم کالاهای اساسی رنج می برند اما سودجویان و غرب گرایان این وضعیت را به حاشیه برده و تنها به فکر جنگی هستند که رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند رخ نخواهد داد. 
,
 
,
, ,
 
,
شعارهای کلیشه ای دولت برای تنظیم بازار!
, شعارهای کلیشه ای دولت برای تنظیم بازار! ,
 
,
از یک ‌سو قیمت انواع مواد غذایی با شیب تندی در حال افزایش است و از سوی دیگر دولت هیچ برنامه مسنجم و مشخصی برای کنترل قیمت ‌ها در بازار ندارد و یا حتی در صورت وجود برنامه مسنجمی از سوی دولت برای کنترل بازار، اراده ‌ای برای انجام آن دیده نمی ‌شود و  بیشترین فشار را بر مردم تحمیل می کند. 
,
 
,
تغییرات آب و هوایی و وقوع سیل در استان‌ های جنوبی کشور و صادرات خرما موجب تورم این محصول پر مصرف در ماه مبارک رمضان شد و بر اساس عقیده فعالان صنفی این حوزه رشد هزینه‌ های جانبی تولید، بسته‌ بندی و عرضه، دلیل اصلی افزایش قیمت خرما در یک سال گذشته بوده است.
,
 
,
, ,
 
,
و اما متاسفانه باید گفت بازار کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان برای اقشار مختلف درآمدی جامعه به‌ ویژه خانوارهای کم ‌درآمد، بیشتر شبیه نمایشگاهی برای بازدید شده و دولت و دستگاه‌ های ناظر بر قیمت‌ ها نیز در سکوت کامل، روند افزایشی قیمت ‌ها را نظاره می‌کنند و طبق روال همیشگی با انواع و اقسام شعارهای کلیشه ‌ای، به مردم وعده تنظیم بازار و کاهش قیمت ‌ها را می‌ دهند.
,
 
,
تورم 30درصدی ثمره بی برنامگی دولت 
, تورم 30درصدی ثمره بی برنامگی دولت  ,
 
,
براساس اطلاعات مرکز آمار ایران خانوارهای کشور به‌ طور میانگین 51.4 درصد بیشتر از فروردین 97 برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده ‌اند و نرخ تورم خانوار شهری در فروردین‌ ماه 98، 30.2 درصد بوده در حالی که در فروردین ‌ماه سال 97، نرخ تورم خانوار شهری 26.6 درصد برآورد شده است.
,
 
,
در جدول زیر مقایسه متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی در هفته منتهی به ماه مبارک رمضان را مشاهده خواهید کرد: 
,
 
,
, ,
 
,
کمر مردم زیر فشار اقتصاد نابسامان و تورم قیمت ها خم شده است اما دولت به بهانه تحریم و تبعات آن قیمت کالاها را افزایش می دهد در حالی که اقلام تولید شده در داخل هیچگونه ارتباطی با برجام و مسائلی از این دست ندارند. 
,
 
,
محمدرضا اکبری استاد دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره تورم موجود در ماه ماه مبارک رمضان به خبرنگار تیتریک می گوید: گرانی اقلام در ماه مبارک رمضان و ماه های دیگر تاثیر پذیر از میزان تولید ملی و ارزش پول ملی است.
,
 
,
پس از خروج آمریکا از برجام و عدم تعهد سایر کشورهای اروپایی به این معاهده، عملا برجام به عنوان کاغذ پاره ای بیش نبوده است و تاثیری در وضعیت اقتصادی کشور ما ندارد در حالی که به بهانه تحریم و ...با کوچکترین نوسان قیمت ارزی بهای تمام شده کالا و خدمات نیز افزایش می یابد.  
,
 
,
, ,
 
,
بی برنامگی دولت از از دهک های جامعه فقیر و غنی ساخت
, بی برنامگی دولت از از دهک های جامعه فقیر و غنی ساخت ,
 
,
متاسفانه در مواردی که تولید داخلی نیز به خوبی عمل می کند عدم توزیع یکنواخت، غیر عادلانه و احتکار باعث افزایش قیمت می شود و بالا رفتن قیمت به نفع قشر ثروتمند است زیرا توان مالی دارند اما قشر مستضعف نمی توانند کالاهای اساسی را خریداری کنند.
,
 
,
مسئله مذکور مهمترین و بدترین عاملی است که موجب می شود دهک های درآمدی در کشور با هم فاصله معنادار داشته باشند و ایجاد دو دستگی در وضعیت اقتصادی افراد جامعه را به دو دسته فقیر و ثروتمند تبدیل می کند. 
,
 
,
, ,
 
,
در موضوع فروش نفت، ارزآوری و درآمد زایی، دولت باید برای اختصاص بودجه به واحد ها و صنایع اولویت بندی تخصیص داشته باشد تا مایحتاج ضروری مردم را تولید کنند.
,
 
,
توزیع کالاو خدمات نیازمند نظارت بیشتری است زیرا در حال حاضر ما با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم و اگر بنا باشد که برخی افراد به خاطر سودجویی احتکار کنند ضربه ای بزرگ به پیکره اقتصادی ایران وارد خواهند کرد. 
,
 
,
در ماه مبارک رمضان به واسطه نیاز اساسی مردم، دولت باید مضاعف تلاش کند و قوه قضائیه از طریق سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، اقداماتی موشکافانه در توزیع اقلام اساسی ماه مبارک رمضان داشته باشد. 
,
 
,
, ,
 
,
در خاتمه باید گفت اگر چه نرخ تورم در فروردین ماه 98 بر اساس اطلاع رسمی مرکز آمار 30 درصد است اما نمیتوان برای بی توجهی دولت به وضعیت معیشت مردم درصدی قائل شد زیرا محاسبه آن از توان هر ماشین حسابی خارج است!
 
 
 
 
گلاویژ اصحابی
,
,
,
,
,
, گلاویژ اصحابی,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه