اخبار داغ

افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در هوای تهران

افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در هوای تهران
افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در هوای تهرانمدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش موقتی غلظت آلاینده‌های ذرات معلق و ازن در هوای پایتخت طی برخی ساعات امروز (۲۸ اردیبهشت) خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی صبحگاه امروز (۲۸ اردیبهشت) است، اظهار کرد: در برخی ساعات امروز همراه با افزایش تردد خودروها در اولین روز کاری هفته، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه این وضعیت جوی پابرجا نیست، تصریح کرد: با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز برای برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که در پراکندگی آلاینده‌ها موثر است.
,
 
,
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: به‌تدریج طی امشب از میزان ناپایداری جوی کاسته و با تداوم این شرایط تا صبح فردا (۲۹ اردیبهشت) طی برخی ساعات افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.
,
 
,
به گفته شهبازی طی فردا (۲۹ اردیبهشت) با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد طی برخی ساعات، وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط بهتری قرار می‌گیرد.
,
 
,
وی در ادامه با بیان اینکه دمای هوا در تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد، گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن طی امروز (۲۸ اردیبهشت) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار داد.
,
 
,
شهبازی افزود: انتظار می‌رود طی بعد ازظهر فردا (۲۹ اردیبهشت) از غلظت آلاینده‌ها به‌طور نسبی کاسته شود و وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط مساعدتری قرار گیرد.
,
 
,
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۴۵ در شرایط پاک قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با میانگین ۶۱ در شرایط سالم است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه