اخبار داغ

شایع‌ترین بیماری‌هایی که حجاج را تهدید کند

شایع‌ترین بیماری‌هایی که حجاج را تهدید کند
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تمهیدات و تدابیر این سازمان برای زائران ایرانی حج تمتع امسال را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدتقی حلی‌ساز در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که در محل ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر امسال به سفر حج مشرف خواهند شد که مباحث مربوط به سلامت و درمان آنان به جمعیت هلال احمر کشورمان واگذار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه پس از برنامه‌ریزی در این خصوص، مراحل عملیاتی از چندماه قبل از عید نوروز و با فراخوان پزشکان آغاز شد، اظهارکرد: حدود ۷۰ درصد پزشکان انتخاب شده، افراد با تجربه‌ای هستند که قبلا اعمال حج را انجام داده‌اند تا در زمان بیشتری بتوانند به زائران خدمت کنند.
,
 
,
حلی‌ساز با بیان اینکه به طور میانگین به ازای هر ۳۰۰ زائر یک پزشک داریم، ذرباره تامین داروهای مورد نیاز گفت: ۸۰ درصد این داروها تهیه شده و ان‌شاالله تا ۱۵ شوال که زمان ارسال داروهاست صددرصد آن تهیه شده و به کشور عربستان ارسال خواهد شد.
,
 
,
اتمام معاینات پزشکی 95 درصد زائران حج تمتع
,
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از تایید استطاعت زائران حج تمتع خبر داد و گفت: معاینات پزشکی و آزمایش‌های بیش از ۹۵ درصد زائران انجام شده و مابقی نیز طی روزهای آتی انجام خواهد شد.
,
 
,
 وی ادامه داد: سه مرکز درمانی در مدینه و چهار مرکز در مکه وجود دارد که اقدام به ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی خواهد کرد، علاوه برآن چندین مطب نیز در این شهرها در خدمت زائران خواهد بود و تلاش خواهیم کرد که از امکانات طرف سعودی برای درمان و در صورت نیاز برای جراحی استفاده کنیم.
,
 
,
شایع‌ترین بیماری‌هایی که  حجاج را تهدید کند
,
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد شایع‌ترین بیماری‌هایی که می‌تواند حجاج را تهدید کند، گفت: بیماری‌های ریوی، قلبی و اسکلتی و عضلانی جزو بیماری‌های شایع محسوب می‌شود وبا توجه به گرمای هوا احتمال گرمازدگی زائران نیز وجود دارد.‌
,
 
,
 
,
حلی ساز در مورد پایش انجام شده از بیماری‌های زائران در آزمایش‌های اولیه نیز گفت: برابر آزمایش‌های ما 22  درصد زائران مبتلا به فشار خون، 14 درصد مبتلا به دیابت و پنج درصد مبتلا به بیماری‌های قلبی کنترل شده هستند.
,
 
,
خط قرمزهایی برای حجاج
,
 
,
وی با بیان اینکه با هماهنگی وزارت بهداشت نسبت به شناسایی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار اقدام کرده‌ایم، گفت: اما یکسری بیماری‌ها مانند سرماخوردگی و ... به راحتی قابل پیشگیری است، مثلا زائران نباید از سجاده مشترک استفاده کنند، غذاهای متفرقه نخورند و حتما دست‌های خود را بشویند.
,
 
,
وی با بیان اینکه یکسری خط قرمزها برای سفر حجاج وجود دارد، گفت: افراد معتاد به هیچ‌عنوان اجازه سفر ندارند و از سفرشان جلوگیری خواهد شد.همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های روانی حاد به صورتی که نتوانند شرایط را تشخیص دهند، اجازه سفر ندارند و در باقی موارد نیز با نظر پزشکان ممکن است افرادی اجازه سفر پیدا نکنند.
,
 
,
اقدامات برای پیشگیری از گرمازدگی زائران
,
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره اقدامات برای پیشگیری از گرمازدگی زائران نیز گفت: امسال هم با توجه به تجربه موفق تونل هوای سرد در سال گذشته این تونل را اجرا خواهیم کرد و شاید آن را گسترش هم بدهیم.
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه