اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد؛

کاهش ۳۹درصدی بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری/ ۲۵ پرونده ثبت ملی در استان پیگیری می‌شود

کاهش ۳۹درصدی بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری/ ۲۵ پرونده ثبت ملی در استان پیگیری می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: 25پرونده ثبت در دست داریم که تا آخر خرداد ماه جلسه شورای ثبت ان برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، علیرضا خزائلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی میراث فرهنگی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: بوم گردی و روستاهای گردشگری مورد توجه گردشگران است که در کل استان، در مناطق الموت و آوج پراکنده شده و امیدواریم که سرمایه گذاران کوچک در این حوزه ورود کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی با بیان اینکه ۲۰ روستای گردشگری و بوم گردی در استان داریم، افزود: در بحث هر گونه ایجاد بوم گردی و تاسیسات اقامتگاهی بودم گردی نیز شامل تسهیلات می‌شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در رابطه با ثبت جهانی پرونده‌های زیادی در استان وجود دارد؛ هر ساله در این زمینه به جمهوری اسلامی ایران سهمیه تعلق می‌گیرد و سیاست سازمان این است که ثبت‌هایی در قالب یک پکیج داشته باشد.

,

این مسئول یادآور شد: یکی از پرونده‌هایی که در سال ۹۸ به ثبت خواهد رسید نیز بازارچه صنایع دستی سرای سعدالسلطنه است که بازرسین شورای جهانی صنایع دستی در خردادماه سال جاری بازدیدی از این مجموعه خواهند داشت و امیدواریم بتوانیم به ثبت جهانی برسانیم.

,

وی عنوان کرد: موضوع دولتخانه را تاکید داریم که به سرانجام برسانیم و در این زمینه دو اولویت مهم را دنبال می‌کنیم که موضوع اول رسیدگی به گراند هتل است که در این رابطه جلساتی در تهران داشتیم و امیدواریم عملیات مرمت به زودی آغاز شود و واگذانی آن توسط صندوق احیا صورت گرفته است.

,

, ,

 

,

رفع تصرفات در دولتخانه نیازمند همکاری مسئولان است

, رفع تصرفات در دولتخانه نیازمند همکاری مسئولان است,

خزائلی بیان کرد: نکته دوم رفع تصرفات در دولتخانه است که امیدواریم که با همکاری نمایندگان مجلس، مسئولین و امام جمعه قزوین بتوانیم متصرفین را از این محدوده خارج کنیم.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: آزادسازی دولتخانه جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است و بحث عمده هزینه‌های متصرفات به دستگاه‌ها پرداخت شده و امیدواریم ظرف چندماه آینده به سرانجام برسد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: درباره پارکینگ سعدالسلطنه با شهرداری مزاکراتی داشتیم تا طرح نهایی را با لحاظ موضوعات تاریخی به ما ارائه کنند و با ارسال به تهران، بحث اجرایی آن انجام شود.

,

وی عنوان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بحث خیابان انصاری شرقی منتفی است چراکه محله بلاغی را در این محدوده داریم و گذری که در این محله داریم و ضوابط کلی طرح در شواری عالی ابلاغ شده و طرح نهایی توسط مشاور در حال تهیه است؛ که بعد از ابلاغ طرح نیز اجرا می‌شود.

,

خزائلی ابراز کرد: ۲۵پرونده ثبت در دست داریم که تا آخر خرداد ماه جلسه شورای ثبت ان برگزار می‌شود؛ هر کدام از صنعتگران و هنرمندان در حوزه صنایع دستی برای ما مورد توجه هستند و تلاش میکنیم که شرایط مطلوبی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

,

, ,

 

,

با هنجارشکنان در تورهای مسافرتی برخورد جدی می‌شود

, با هنجارشکنان در تورهای مسافرتی برخورد جدی می‌شود,

این مسئول خاطرنشان کرد: دریاچه اوان قطعا باید حفظ شود چراکه از تالاب‌های ملی است و هر نوع توسعه و سرمایه گذاری‌ها با رعایت مسائل زیست محیطی و مقررات خواهد بود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: هتل ملل یک موضوع استانی است و باید همه ورود کنند چراکه پیچیدگی زیادی وجود دارد، سرمایه گذار آن هم قزوینی است که احتیاج به جلسات و گفتگو دارد تا حل شود .

,

وی افزود: قزوین از ابتدا و براساس پیشینه تاریخی که دارد یک معبر بوده و امروز هم است و این نقطه ضعف نیست بلکه یک ظرفیت می‌دانیم و این روزها سعی داریم علاوه بر اینکه قزوین یک معبر است نیز یک مقصد گردشگری باشد.

,

خزائلی با بیان اینکه ۱۲ انجمن فعال در زمینه صنایع دستی در شرف تشکل و فعال داریم، گفت: ۲۰۰۰تخت اقامتی در استان داریم و امسال ۳۹درصد کاهش را در بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان را شاهد بودیم.

,

این مسئول در رابطه با تبلیغات هنجارشکن در تورهای مسافرتی در فضای مجازی گفت: هر گونه هنجارشکنی مورد تایید این دستگاه نیست و با افرادی که دست به چنین اقدامی می‌زنند پس از تایید اصالت از سوی پلیس فتا نیز بر اساس قوانین برخورد جدی خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه