اخبار داغ

گزارشی از کم رنگ شدن قبح روزه داری؛

لزوم برخورد قاطع ناجا با روزه خواری

لزوم برخورد قاطع ناجا با روزه خواری
نچه در این میان حائز اهمیت بوده، این است که نگاه به روزه خواری به عنوان یک منکر اخلاقی تقلیل پیدا کرده در حالی که مراجع انتظامی باید بهتر از هر کسی بدانند که طبق قانون مجازات اسلامی روزه خواری که فعلی است حرام وقتی در سطح جامعه و علنی انجام می شود جرم محرز بوده و فرد خاطی به عنوان مجرم باید تحویل مراجع قضایی گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ پیش از آغاز ماه مبارک رمضان نیروی انتظامی با صدور بیانیه ای با مراکز توزیع غذا؛ هتل ها و حتی مردمی که در پارک ها و تفرجگاه ها حضور می یابند اتمام حجت نموده و درخواست کرد تا حرمت این ماه نگه داشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اما متاسفانه ظواهر امر چیز دیگری را نشان می دهد، از جمله اینکه برخی از پارک ها از جمله پارک پردیسان قائم که جمعیت زیادی هم در این محل اجتماع می کنند و اکثرا هم جوان هستند به هیچ عنوان حرمت ماه مبارک نگه داشته نمی شود و برخی از دختران و پسران این قدر جسارت به خود می دهند که قلیان به دست در ملأ عام حاضر می شوند.

,

قبلا در این مکان یک ایستگاه نیروی انتظامی بود و نظارتی هم می شد ولی مدتی است که این ایستگاه از این محل منتقل شده است و هر کس هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد.

,

البته باید یادآور شوم که در بوستان هایی که از ایستگاه ها و دید ناجا دورتر هستند روزه خواری به راحتی صورت می گیرد، متاسفانه نظارت ها کم و جرائم روزه خواری زیاد شده است.

,

در کل باید گفت این روزها نگاهی به سطح شهر، پارک ها و بازارها  و حتی سوپرمارکت ها و مغازه هایی که به نوعی محصولات غذایی می فروشند نشان می دهد که روزه خواران بدون هیچ ترس و ابایی و حتی عامدانه و با تمسخر مشغول خوردن بوده و در این راه هیچ کوتاهی هم نمی کنند.

,

آنچه در این میان حائز اهمیت بوده، این است که نگاه به روزه خواری به عنوان یک منکر اخلاقی تقلیل پیدا کرده در حالی که مراجع انتظامی باید بهتر از هر کسی بدانند که طبق قانون مجازات اسلامی روزه خواری که فعلی است حرام وقتی در سطح جامعه و علنی انجام می شود جرم محرز بوده و  فرد خاطی به عنوان مجرم باید تحویل مراجع قضایی گردد.

,

گفتنی است قانون گذار حداقل مجازات روزه خواری علنی را ۷۴ ضربه شلاق دانسته و این قانون شاید سال هاست حتی در کشور فراموش شده و دستگاه انتظامی کشور بجای برخورد صریح با روزه خواران در راستای جلوگیری از ادامه این روند صرفا به امر به معروف و نهی از منکر می پردازند. حال آنکه اساسا وظیفه ای که بر عهده مسئولان مربوطه است برخورد با فعل حرام است نه امر به معروف!

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه