اخبار داغ

آتش‌بس ۷۲ ساعته در جبهه‌های سوریه

آتش‌بس ۷۲ ساعته در جبهه‌های سوریه
یک فرمانده میدانی در سوریه از آتش‌بس ۷۲ ساعته در جبهه‌های ادلب و حومه حماه و لاذقیه خبر داد. این در حالی‌ست که در جریان حملات موشکی تروریست‌ها در ریف لاذقیه، یک غیرنظامی کشته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سانا، گروه‌های تروریستی در ادامه نقض توافق کاهش تنش در ادلب، حملاتی موشکی به روستاهای «الشراشیر» و «الحویز» در حومه لاذقیه انجام دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
تروریست‌هایی، که در استان ادلب و دورترین نقطه در حومه شمالی لاذقیه حضور دارند، امروز- شنبه- روستاهای الشراشیر و الحویز را هدف حملات موشکی قرار دادند که در نتیجه آن، یک غیرنظامی کشته شد و چندین نفر دیگر مجروح شدند و خسارت‌های به ساختمان‌های مسکونی وارد شد.
,
 
,
این حملات موشکی در حالی امروز انجام شد که یک فرمانده میدانی در سوریه به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرده است که از ساعت ۱۲:۰۰ نیمه‌شب شنبه (به وقت محلی) به مدت ۷۲ ساعت در جبهه‌های ادلب و حومه حماه و لاذقیه آتش‌بس برقرار است.
,
 
,
این منبع به جزئیات بیشتری درباره آتش‌بس یا دلایل و نحوه دستیابی به آن ارائه نداد.
,
 
,
عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی جبهه النصره در حال حاضر در منطقه ادلب مستقر هستند و این تروریست‌ها از این منطقه حملات تحریک‌آمیزی را علیه مناطق مجاور صورت می‌دهند و بارها پایگاه نظامی «حمیمیم» روسیه را هدف قرار داده‌اند.
,
 
,
ارتش سوریا از چند روز پیش عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی حومه شمالی حماه و ریف شمال غربی آن، که مجاور استان ادلب است، آغاز کرده‌اند و موفق شده‌اند برخی شهرک‌ها و تپه‌های استراتژیک، از جمله «مزرعه الراضی»، «البانه الجنابره» و «تل عثمان» را تحت کنترل خود درآورند. آزادسازی این مناطق زمینه را برای آزادسازی دو منطقه استراتژیک «کفر نبوده» و «قلعه المضیق» هموار کرد.
,
 
,
از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخستین نشست کارگروه مشترک روسیه و ترکیه درباره سوریه به منظور بررسی وضعیت استان ادلب، طی روزهای پنجشنبه و جمعه در آنکارا برگزار شد.
,
 
,
طبق این بیانیه، در نشست اول کارگروهی که بنا به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکی‌اش در ۱۳ ماه مه تشکیل شد، تحولات اخیر منطقه ادلب و تدابیری که در چارچوب توافقات آستانه و سوچی اتخاذ شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه