اخبار داغ

ورود بی حد و حصر اجناس چینی به بازار صنایع دستی هرمزگان/ حمایت از زنان صنعتگر راهی برای رونق تولید است

ورود بی حد و حصر اجناس چینی به بازار صنایع دستی هرمزگان/ حمایت از زنان صنعتگر راهی برای رونق تولید است
مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه با اشاره به ورود بی حد و حصر اجناس چینی به بازار صنایع دستی هرمزگان گفت: هرچند که صنایع دستی چینی وارد شده به بازار از قیمت پایین تر برخورد بوده اما کیفیت آن بسیار پایین تر از تولیدات داخلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا هاشمی، مسئول خانه صنایع دستی شهرستان بندر خمیر و مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه در گفتگو  اختصاصی با خبر نگار هرمز با اشاره به نقش مهم زنان در زمینه اشتغال و اقتصاد کشور گفت: زنان در تولید ملی نقش بسزایی دارند و  بدون حضور زنان در جامعه در رده های مختلف نمی‌توان جایگاه مناسبی را در سطح جهان به دست آورد و باید گفت که زنان موفق، سرمایه‌های ملی هر کشوری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه با اشاره به اقداماتی که تا کنون در شهرستان بندرخمیر انجام شده است، اظهار کرد: تا کنون در این شهرستان نمایشگاه های مختلف  صنایع دستی برگزار شده و آموزش تولید  صنایع دستی به خیل عظیمی از هنرجویان داده شده است.

,

, ,

هاشمی با بیان اینکه تاکنون در شش نمایشگاه صنایع دستی بین المللی هنرجویان شهرستان بندرخمیر شرکت کرده اند، عنوان کرد: سال های متعدد در نمایشگاه های مختلف صنایع دستی در سطح استان و کشور شرکت کرده ایم و بنده هر ساله بعنوان کار آفرین نمونه در سطح شهرستان انتخاب می شوم و در سال در 1396 و 1397  بعنوان کار آفرین سطح استان و کشور معرفی شده ام.

,

وی با اشاره به حوزه فعالیت خود در صنایع دستی بیان کرد: در زمینه های مختلف صنایع دستی از جمله حصیربافی گلابتون دوزی و... فعالیت دارم و تعداد 60 نفر به صورت تخصصی آموزش داده ام که در در حال حاضر مشغول به تولید صنایع دستی هستند.

, صیربافی گلابتون دوزی و... فعالیت دارم و تعداد 60 نفر به صورت تخصصی آموزش داده ام که در در حال حاضر مشغول به تولید صنایع دستی هستند.,

, ,

مسئول خانه صنایع دستی بندر خمیربیان کرد:  زنان موفق و کارآفرین ایرانی ممکن است با موانعی روبه رو  و محدودیت‌هایی پیش پای آن‌ها وجود داشته باشد، اما از تلاش نمی‌ایستند؛ آن‌ها محدودیت را، چه اجتماعی و  چه فرهنگی مانعی برای خود نمی‌دانند و یک زن موفق به جلو حرکت می‌کند و دست به کارآفرینی و خلاقیت می‌زند.

, مسئول خانه صنایع دستی بندر خمیربیان کرد: ,

هاشمی عنوان کرد: سال جاری که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده  خانه صنایع دستی بندرخمیر برنامه هایی را برای آموزش صنعتگران فراوان برای تولید صنایع دستی که نمادی از فرهنگ و تولید ملی کشور است پیش بینی کرده که به فضل الهی اجرا خواهد شد.

,

, ,

وی افزود:  در حال حاضر 10 نفر از افراد آموزش دیده  مستقیم زیر نظر شرکت فعالیت دارند و سایر صنعتگران برای خودشان کارگاه های تولیدی خانگی زده اند و  برای خودشان کار می کنند.

,

مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه عنوان کرد: بیشتر فعالیت های صنعتگران شهرستان بندر خمیر در زمینه تولید لباس های محلی است که این نوع پوشش علاوه بر اینکه لباس های بومی و سنتی هرمزگانی ها به شمار می رود مورد استقبال کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز قرار دارد.

,

, ,

 هاشمی  با بیان اینکه صنعتگران بندرخمیر از سوی مسئولان استان و شهرستان  حمایت قابل توجهی نمی شوند، گفت: اگر تولیدات صنایع  دستی را کارخانه ها و شرکت ها و اداره های داخلی شهرستان خریداری کنند و خرید تضمینی از آنها صورت گیرد صنعتگران بدون هیچ گونه دغدغه ای می توانند به تولید بپردازند.

,

وی با اشاره به  ورود بی حد و حصر اجناس چینی مشابه صنایع دستی هرمزگان به بازار تصریح کرد: هرچند که صنایع دستی چینی وارد شده به بازار هرمزگان از قیمت پایین تر برخورد بوده اما کیفیت آن بسیار پایین تر از مشابه داخلی است.

,

مدیر عامل شرکت صنایع دستی زیبابافان سرمه خاطر نشان کرد:  خوشبختانه مردم در خصوص کیفیت و ارزش کارهای دستی اطلاعات پیدا کرده اند و بیشتر به این سمت روی آوردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه