اخبار داغ

تصاویری دیدنی از مراحل پخت زولبیا و بامیه

تصاویری دیدنی از مراحل پخت زولبیا و بامیه
زولبیا و بامیه شیرنی های بسیار خوشمزه ای هستند که مصرف آنها با سنت افطاری ایرانی ها و برخی مسلمانان در دیگر نقاط دنیا در روزهای ماه رمضان عجین شده اند. در این گزارش تصاویری از مراحل پخت آنها را مشاهده خواهید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از تیتریک، زولبیا نوعی شیرینی است که معمولاً همراه با بامیه و گوش‌فیل به فروش می‌رسد. از مواد اولیه اینگونه شیرینی می‌توان به ماست و نشاسته و خمیرمایه اشاره کرد که پس از ترش شدن و به اصطلاح ورآمدن آن را به آرد اضافه می‌کنند. معمولاً در ماه رمضان مصرف زولبیا و بامیه نسبت به دیگر ماه‌های سال بیشتر می‌شود. تولید و مصرف این شیرینی در گستره وسیعی از جهان شامل شرق آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا رواج دارد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
تاریخ زولبیا را تا سال ۱۴۵۰ میلادی در هندوستان پی‌گیری کرده‌اند. تاریخ ناصری به زولبیا اشاره شده که به عنوان هدیه نزد ناصرالدین شاه نیز آورده شده‌است. نمی‌توان زمان مشخصی برای پیدایش زولبیا بامیه اعلام کرد و تنها منبع آن، تجارب و گفته‌های استادان قدیمی این حرفه است. حتی برخی از استادان قدیمی، زولبیا و بامیه را مربوط به زمان شاه عباس می‌دانند. با توجه به اینکه در برخی از شهرها مواد شیرینی همچون کشمش و خرما موجود نبود و برای بردن این مواد به شهرهای دیگر نیز مشکلات نظیر خراب شده این مواد غذایی وجود داشت تولید زولبیا و بامیه در شهرهایی که از مواد شیرینی وجود نداشت گسترش پیدا کرد.

بامیه یکی از شیرینی‌های ایرانی است. از مواد اولیه این نوع شیرینی می‌توان به ماست و نشاسته و خمیرمایه اشاره کرد که بعد از ترش شدن و به اصطلاح ور آمدن آن را به آرد اضافه می‌کنند. سپس از تخم مرغ برای پف کردن بامیه استفاده می‌شود که البته این روش به تازگی به کار می‌رود و در گذشته کاربردی نداشته‌است؛ این تنها تفاوت میان بامیه قدیم با حال است. هنگامی که بامیه آماده شد آن را در شکر قوام‌یافته می‌اندازند تا شیره را به خود جذب کند. شیعیان ایرانی در ماه رمضان، از زولبیا و بامیه برای افطار استفاده می‌کنند.

دوربین تیتریک در ادامه تصاویر مربوط به مراحل پخت این شیرینی خوشمزه که مصرف آن با آداب و سنن افطاری ماه رمضان عجین شده است را از یکی از کارگاه های پخت شیرینی در کرج، تهیه و برای شما منتشر می کند، ببینید و لذت ببرید:


انتهای پیام/
,
,
, بامیه, خمیرمایه, ور آمدن, قوام‌یافته, ماه رمضان,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه