اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرارگیرد

افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرارگیرد
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم باید جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، ناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در دیدار  با جمعی از اصحاب رسانه  اردبیل با اشاره به جایگاه ویژه و مهم رسانه‌های ارزشی، اظهار کرد: رسانه‌ها امروز تاثیرگذاری بسیاری در جامعه دارند و اینجاست که به نقش ویژه و مهم رسانه‌های ارزشی پی می‌بریم و باید با همت تمامی رسانه‌ها بالاخص رسانه‌های ارزشی در راستای اعتلای اهداف و آرمان‌های انقلاب گام برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم باید جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم و پیشگیری از وقوع جرم نیز یکی از دیگر از دستاوردهای این افزایش سطح آگاهی عمومی خواهد بود.

,

عتباتی با اشاره به کاهش تشکیل پرونده‌ها در صورت اجرای اقدامات فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: نتیجه کاهش تشکیل پرونده‌ها این است که دستگاه قضا فرصت خواهد داشت تا مسائل مهم‌تر و کلان‌تر را بررسی کند و با فراغ بال به پرونده‌های مهم، بزرگ و حساس رسیدگی نماید.

,

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضائی باید با هماهنگی، ارتباط و تغذیه رسانه‌ها در راستای بهبود وضعیت جامعه اعم از ایجاد امنیت روانی، مقابله با جنگ روانی و فرهنگ‌سازی تلاش کند و ایجاد و تقویت امید در سطح افکار عمومی نیز موضوع مهمی است که باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشیم.

,

عتباتی اشاره کرد: مطالبه‌گری رسانه‌ها از تمامی اقشار، نهادها، ادارات و بالاخص دستگاه قضا در چارچوب قانون باید جزو سرفصل‌های اصلی آنها قرار گیرد تا جامعه‌ای سرزنده و پویا را شاهد باشیم و رسانه‌ها باید به رسالت واقعی خود که روشنگری و مطالبه است، عمل کنند.

,

دادستان اسبق استان اردبیل افزود: از تمامی رسانه‌ها درخواست داریم تا ضمن بومی‌سازی موضوعات، با ارائه راهکار برای حل مشکلات و معضلات موجود در سطح استان، دستگاه قضائی را یاری کنند تا دست در دست هم برای سالم‌سازی جامعه و پیشبرد اهداف انقلاب حرکت کنیم.

,

عتباتی امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌ی بسیار مهم فراموش شده دانست و اظهار داشت:  باید تمام توان خود را در جهت تقویت فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر بسیج کرده و برای تحقق حقیقی این دو اصل مهم اسلام در سطح جامعه تلاش کنیم.

,

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل، در این دیدار اظهار کرد: امروز حضور اصحاب رسانه، اعلام آمادگی و لبیکی است به دستگاه قضائی استان تا برای بهبود وضعیت جامعه همکاری کرده و برای رفع مشکلات مردم استان در حد توان تلاش کنیم.

,

وی افزود: انتظار داریم تا دستگاه قضاء ضمن تغذیه رسانه‌ها و ارتباط مستمر با آن‌ها، بطور ویژه از رسانه‌های با مجوز حمایت کنند؛ رسانه‌ها در ایجاد امنیت روانی و جریان‌سازی نقش مهمی دارند و باید مراقب رسانه‌های بدون مجوز معاند باشیم و این مهم با حمایت و تقویت رسانه‌های ارزشی و با مجوز امکان‌پذیر خواهد بود.

,

 لطفی گفت: امروز باید تمامی اقشار جامعه یک‌دل و یک‌صدا برای یک هدف واحد یعنی تحقق آرمان‌های انقلاب که بهبود وضعیتی مردم نیز یکی از دستاوردهای آن است، تلاش کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه