اخبار داغ

رئیس اداره کل پست استان در گفت و گو با مرآت؛

افزایش 8 درصدی درآمد شرکت پست در دو ماهه نخست سال/ راه اندازی یک واحد پستی در پایانه سمنان

افزایش 8 درصدی درآمد شرکت پست در دو ماهه نخست سال/ راه اندازی یک واحد پستی در پایانه سمنان
رئیس اداره کل پست استان سمنان از راه اندازی یک واحد پستی در پایانه مسافربری در شهرستان سمنان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرالله مشیری رئیس اداره کل پست استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار مرآت، در خصوص میزان افزایش درآمد اداره کل پست استان گفت: در دو ماهه نخست سال جاری نسبت سال گذشته مرسولات پستی باعث افزایش 8 درصدی درآمد شرکت پست استان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس اداره کل پست استان با اشاره به میزان واردات و صادرات مرسولات پستی، مطرح کرد: ماهانه به طور تقریبی 7 میلیون فقره مرسولات پستی وارد و 6 میلیون فقره پستی از استان صادر می شود.

,

مشیری در ادامه افزود: مرسولات پستی برای کلیه ی مقاصد اعم از تهران و سایر استان ها باید به مرکز ملی پردازش مبادله ای پستی تهران (مکانیزه) ارسال شود و پس از تجزیه به نقاط مختلف کشور صادر شود.

,

وی با اشاره به اینکه وجود فرودگاه باری در شهرهایی با تراکم جمعیت بالا باعث تسریع در ارسال مرسولات می شود، عنوان کرد: در استان با توجه به کمبود حجم  ترافیکی مسیر استان به تهران، نیازی به فرودگاه باری نیست.

,

رئیس اداره کل پست استان با توجه به اینکه شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان به صندوق هوشمند پست مجهز هستند، اظهار کرد: برای مجهز کردن شهرستان های دیگر استان به صندوق هوشمند برنامه ریزی هایی انجام شده است.

,

مشیری با اشاره به اینکه ارسال مرسولات از طریق خرید و فروش اینترنتی در استان به رقم قابل توجهی رسیده است، اذعان کرد: دلیل رشد خرید و فروش اینترنتی در استان همکاری با یک شرکت استارتاپی خصوصی در زمینه پست اینترنتی می باشد.

,

وی با توجه به اینکه مرسولات پستی از حالت نامه و پاکت دور شده و به سمت بسته و امانت رشد پیدا کرده است، گفت: در طی دو سه سال اخیر خرید و فروش اینترنتی در کشور و استان با رشد بالایی روبه رو بوده است در همین راستا از استارتاپ ها در این زمینه استفاده شد و شرکت پست به عنوان سکوی فعالیت این استارتاپ ها فعالیت می کند.

,

رئیس اداره کل پست استان با توجه به اینکه یک واحد پستی در بیمارستان کوثر سمنان و همچنین دو واحد پستی در راه آهن سمنان و شاهرود راه اندازی شده است، عنوان کرد: در دفتر پست  بیمارستان کوثرخدمات ویژه ای نیز مرتبط با بیمارستان ها نظیر ارسال مدارک بیماران، پست ویژه، آزمایش ها و.. در بهترین زمان ممکن ارائه خواهد شد.

,

مشیری در ادامه اظهار کرد: به زودی در پایانه مسافربری شهرستان سمنان یک واحد پستی با هدف تسریع نقاط دسترسی شهروندان و اقشار مختلف، ایجاد اشتغال و ساماندهی در بسته های پستی راه اندازی می شود.

,

وی با اشاره به اینکه پروژه جی نف یکی از پروژه ها مهم و در واقع طرح تحول دیجیتالی در شرکت پست محسوب می شود، عنوان کرد: جی نف یا سامانه یک پارچه نشانی استاندارد مکان محور پست برای تمام نقاط استان یک نشانی استاندارد تعریف می کند.

,

رئیس اداره کل پست استان، در ادامه افزود: در سال گذشته  در شهرستان سمنان و گرمسار مراحلی از پروژه جی نف انجام شده که در طی سال جاری این پروژه به سرویس دهی خواهد رسید.

,

مشیری مطرح کرد: در شهرک صنعتی غرب و شرق استان واحد های پستی ایجاد می شود تا بتوانیم در جهت ارتقای رونق تولید گام هایی در این زمینه برداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه