اخبار داغ

جلساتی با رنگ و لعاب سیاسی به اسم اصلاح ساختار بودجه‌!

توسعه‌مداری به سبک سازمان مدیریت و برنامه گیلان!/ از "اعلیحضرت" خطاب کردن رضاخان تا شکست جمهوری اسلامی در تصورات "فیاض زاهد"+صوت

توسعه‌مداری به سبک سازمان مدیریت و برنامه گیلان!/ از "اعلیحضرت" خطاب کردن رضاخان تا شکست جمهوری اسلامی در تصورات "فیاض زاهد"+صوت
«فیاض زاهد» در جایی از سخنانش، شاه را با عنوان “اعلی حضرت”خطاب می کند، جمهوری اسلامی را در ظن خود کنار پهلوی می گذارد و می گوید شکست خورده و می خورد، آن هم در حضور کسانی که خودشان از مسئولان این نظامند و کسی لام تا کام سخنی نمی گوید، حال چه می توان گفت در مظلومیت جمهوری اسلامی؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، چهل و ششمین نشست توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان این بار با موضوع «نقش اخلاق و آداب ایرانیان در فقدان توسعه ملی در سده اخیر» با حضور جمعی از مسئولان گیلانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از 8دی، چهل و ششمین نشست توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان این بار با موضوع «نقش اخلاق و آداب ایرانیان در فقدان توسعه ملی در سده اخیر» با حضور جمعی از مسئولان گیلانی برگزار شد., 8دی,

 از موضوع خاص و عنوان قابل تأمل این نشست که بگذریم می رسیم به سخنران آن، یعنی «فیاض زاهد» فعال سیاسی اصلاح طلب  کسی که اکنون  «عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران» است.

,

وی در بخشی از سخنانش که با محوریت نقش اخلاق و آداب ایرانیان در فقدان توسعه ملی برگزار شد، اظهار کرد: هرودوت که به عنوان پدر علم تاریخ شناخته می شود، در سلسه روایت هایش از لغت «دروغ» درباره ایرانی‌ها استفاده کرده است. البته هرودوت موضع ضد ایرانی داشت.

,

وی با اشاره به دعای داریوش کبیر مبنی بر حفظ ایران از دشمن، خشکسالی و دروغ، عنوان کرد: در حال حاضر نیز دو کتاب «رستم التواریخ» و «حاجی بابای اصفهانی» از جمله مهمترین منابع درباره اوضاع اجتماعی ایران در دوران افشاریه و زندیه هستند.

,

عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران با بیان اینکه هیچ تاریخ‌نگار خارجی مانند لرد کرزن انگلیسی جزئیات و اقلیم و جغرافیا و جامعه شناسی ایران را وجب به وجب تحلیل نکرده است، گفت: انگلیسی‌ها وقتی می‌خواستند بر کشور و ملتی مسلط شوند، تمام جوانب و جزئیات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و جغرافیایی و مذهبی آن کشور و ملت را استخراخ و تحلیل می‌کردند، لذا در کلیه این منابع از نفاق، ریاکاری و دروغ موجود در ایران یاد شده است.

,

زاهد، ایران را کشوری دارای تمدن ۲۵۰۰ ساله دانست که اولین و بزرگترین امپراتوری باستانی را تاسیس کرده و یادآور شد: ایرانی‌ها از ویژگی‌های یاد شده به عنوان سپر استفاده می‌کردند تا آن گذار تاریخی را که به واسطه حضور دشمنان بر کشور حاکم شده بود، پشت سر بگذارند. «تصوف» راهی بود که ایرانیان در دوران حمله مغول در پیش گرفتند تا از مرگ جان سالم به در ببرند. در واقع مردم زمانی عارف و درویش و صوفی می‌شدند که امیدی به تغییر شرایط بیرونی نداشتند.

,

 

,

, ,

 

,

اینکه این سیاستمدار اصلاح طلب بیان می کند ایرانیان با دروغ و نفاق وریا کارشان را پیش می بردند فقط چالش این بحث نیست، اظهارات او رنگ و بوی دیگری هم دارد، آن هم «اعلی حضرت» گفتن های «فیاض زاهد» است در نشستی رسمی در سازمانی متعلق به جمهوری اسلامی و در مقابل مسئولانی که حقوق بگیر این نظام هستند.

, اینکه این سیاستمدار اصلاح طلب بیان می کند ایرانیان با دروغ و نفاق وریا کارشان را پیش می بردند فقط چالش این بحث نیست، اظهارات او رنگ و بوی دیگری هم دارد، آن هم «اعلی حضرت» گفتن های «فیاض زاهد» است در نشستی رسمی در سازمانی متعلق به جمهوری اسلامی و در مقابل مسئولانی که حقوق بگیر این نظام هستند.,

فیاض زاهد در ابتدای سخنانش با اشاره به اهمیت راه آهن در توسعه و پیشرفت هر کشور و منطقه ای می گوید: "بعد از این گیلان وارد عرصه جدیدی می شود و به عنوان یک همشهری دست دولت را می بوسم و می دانم چقدر فشار آورد تا این پروژه تمام شود، هیچ کس نگاه نمی کند به اینکه این ما را وصل می کند به اروپا به روسیه و آذربایجان، اصلا غرب متحول شد چون راه آهن پیدا کرد، آمریکا متحول شد برای اینکه راه آهن پیدا کرد. این ذهنیتی بود که ما هم در زمان اعلی حضرت(!) داشتیم در سال های 55، 56. یعنی آن ها هر کاری می کردند ما گفتیم یه جایش.... ؛ شاه می رفت امام رضا فحش می دادیم اما بعدا خاطراتش را که می خواندیم می دیدیم باور داشت. اینکه ما سیاه و سفید می بینیم ریشه اش در گذاشت؟! طرف 30 سال هم آمریکا زندگی کند وقتی بر می گردد باید برود امام رضا. یعنی مذهب تشیع و عنصر ایرانی با هم تلفیق شده است. هم پهلوی اشتباه کرد که تلاش می کرد ما را فقط ملی جلوه دهد هم جمهور اسلامی خطا کرد که سعی کرد تاریخ ما را برگرداند به 1400 سال به این ور، هر دو اشتباه کردند و هر دو شکست خوردند و می خورند..." (از اینجا بشنوید)

, "بعد از این گیلان وارد عرصه جدیدی می شود و به عنوان یک همشهری دست دولت را می بوسم و می دانم چقدر فشار آورد تا این پروژه تمام شود، هیچ کس نگاه نمی کند به اینکه این ما را وصل می کند به اروپا به روسیه و آذربایجان، اصلا غرب متحول شد چون راه آهن پیدا کرد، آمریکا متحول شد برای اینکه راه آهن پیدا کرد. این ذهنیتی بود که ما هم در زمان اعلی حضرت(!) داشتیم در سال های 55، 56. یعنی آن ها هر کاری می کردند ما گفتیم یه جایش.... ؛ شاه می رفت امام رضا فحش می دادیم اما بعدا خاطراتش را که می خواندیم می دیدیم باور داشت. اینکه ما سیاه و سفید می بینیم ریشه اش در گذاشت؟! طرف 30 سال هم آمریکا زندگی کند وقتی بر می گردد باید برود امام رضا. یعنی مذهب تشیع و عنصر ایرانی با هم تلفیق شده است. هم پهلوی اشتباه کرد که تلاش می کرد ما را فقط ملی جلوه دهد هم جمهور اسلامی خطا کرد که سعی کرد تاریخ ما را برگرداند به 1400 سال به این ور، هر دو اشتباه کردند و هر دو شکست خوردند و می خورند...", (از اینجا بشنوید), اینجا,

 

,

, ,

 

,

«فیاض زاهد» در جایی از سخنانش، شاه را با عنوان "اعلی حضرت"خطاب می کند، جمهوری اسلامی را در ظن خود کنار پهلوی می گذارد و می گوید شکست خورده و می خورد، آن هم در حضور کسانی که خودشان از مسئولان این نظامند و کسی لام تا کام سخنی نمی گوید، حال چه می توان گفت در مظلومیت جمهوری اسلامی؟!

, «فیاض زاهد» در جایی از سخنانش، شاه را با عنوان "اعلی حضرت"خطاب می کند، جمهوری اسلامی را در ظن خود کنار پهلوی می گذارد و می گوید شکست خورده و می خورد، آن هم در حضور کسانی که خودشان از مسئولان این نظامند و کسی لام تا کام سخنی نمی گوید، حال چه می توان گفت در مظلومیت جمهوری اسلامی؟!, حال چه می توان گفت در مظلومیت جمهوری اسلامی؟!,

به نظر می آید سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان باید شفاف سازی کند که دقیقا به دنبال چیست؟! در حالی که مردم زیر فشار های سخت معیشتی و اقتصادی کمر خم کرده اند و رهبر انقلاب همواره بر گرفتن آزایش جنگی تأکید دارند، نفس برگزاری نشست هایی با این مضامین سوال برانگیز است!

,

در حالی که رییس جمهور نیز در دیدار اخیر دست اندرکاران نظام با رهبر انقلاب از اصلاح ساختار بودجه برای حل مشکلات اقتصادی مردم سخن گفته است چرا سازمان مربوطه در استان گیلان به جای رسیدگی به اموری که وظایف ذاتی‌اش است به برگزاری نشست هایی با رنگ و لعاب سیاسی می پردازد این موضوعی است که مورد انتقاد نماینده اصلاح طلب رشت نیز قرار گرفت.

,

محمد صادق حسنی جوریابی بعد از برگزاری نشست چهل و دوم "توسعه" که با سخنرانی صادق زیباکلام برگزار شد، در گفت و گویی گفت: با توجه به تلاش های دکتر نوبخت در زمینه بودجه چرا زیرمجموعه ایشان بجای گذاشتن نشست هایی در زمینه پیشرفت پروژه ها در استان و نشست های تخصصی در زمینه بودجه در جهت کمک به منافع مردم برخلاف وظیفه اصلی خود و سیاست و منش دکترنوبخت حرکت می کنند. آیا مدیریت این سازمان در این نشست ها هدفی جز ایجاد شوی تبلیغاتی و رنگارنگ کردن کارنامه خود دارد؟! در این شرایط سخت که کشور از هرطرف مورد تحریم های ظالمانه دشمنان خود قرارگرفته صرف کردن هزینه هایی این چنین از بیت المال آن هم در یک ارگان دولتی چه معنی و خروجی برای استان دارد؟! اینجا بخوانید.

, اینجا,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه